Hoe lang is het nog "normaal"

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wachtend, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Dokter of afwachten

1. Naar de dokter dit heeft kant genoeg geduurd

2. Afwachten dit is bekend van peuters

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Zoon 3 jaar is eigenlijk vanaf midden oktober al aan het kwakkelen. Hij had toen 5 dagen koorts van 40+ graden en uiteindelijk een oorontsteking en keelontsteking. Nu zijn we 2 maanden verder en nog steeds is zoon verkouden en hoesten en heeft sowieso 1x in de week weer koorts wat soms 1 dag maar ook 3 dagen kan aanhouden. Verder hoest en proest hij aan 1 stuk door en is flink verkouden. Zoon klaagt over dat hij zich ziek voelt maar het kan ook zijn dat hij dit doet omdat hij dan lekker hele dagen bij mama mag hangen dus ik word er niet echt wij zeer van of het echt ziek is of dat het aandacht is.

Nu sinds een week hoor ik hem af en toe zeggen dat hij buikpijn heeft en gister had hij weer bijna 39 graden koorts.
    Mijn gevoel zegt mij nu van wellicht toch even laten checken bij de HA vandaag maar mijn man zegt het is een peuter die naar de peuterspeelzaal gaat en daar natuurlijk van alles oploopt.

We zijn nu al 2 maanden bezig wat vinden jullie dokter bellen of toch nog even afwachten.

Dit is mijn oudste dus heb echt geen flauw idee hoelang het normaal is.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja ik zou zeker de dokter bellen. Dit is toch heel vaak vind ik.

Je hebt toch de dokter gebeld toen hij 5 dagen koorts had he?

Bellen kan nooit kwaad.

3. wachtend

Ja we zijn toen 3x naar de HA geweest eerste keer omdat hij heel veel hoesten en ineens 40.5 koorts had
    2e keer belde onze eigen HA op dat hij de keel wilde checken en zaterdags na dag 5 eindigde we op de HAP en was er toen pas de keelontsteking en oorontsteking te zien.
    2weken later een longfoto laten maken om te kijken of hij een longontsteking had en heeft hij een puffer meegekregen.
    Weer 2 weken later gebeld omdat zoon weer klaagde van keelpijn en verkouden en hoesten. Toen advies gekregen om neusspray bij de eerste verkoudheid symptomen te geven (die ene waar je verslaafd aan kan raken en je geur en smaak kan verliezen)

Dus zijn echt al een tijdje bezig met hem. En nu weer klagen over zijn keel en buik. Gister klaagde hij dat hij pijn had aan zijn lies (hij zou theoretisch van het hoesten een liesbreuk hebben maar dat lijkt mij stug)

Begin een beetje radeloos te worden want de nachten zijn natuurlijk ook prut nu.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Aaah gelukkig. Vreesde een beetje dat jullie zelf tot de conclusie oorontsteking waren gekomen maar jullie hebben heel veel gedaan :)

Ik zou bellen, misschien een verwijzing voor de kno vragen?

5. wachtend

Net even met de assistente overlegd en die zei meteen dit duurt te lang! Dus mogen komen.
    Ze zei ook meteen door het hoesten zou hij inderdaad een liesbreuk kunnen hebben dus ik benieuwd. (Bij kinderen die al eens een liesbreuk hebben gehad is de kans 60% dat ze er nog 1 krijgen maar dan aan de andere kant.)

Nu weet ik niet of het zo is en ik hoop het ook niet maar het duurt mij allemaal te lang en hij kan een hoop aanstellen (mama ben ziekjes, keeltje doet zeer etc) maar koorts kun je niet faken.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heel veel succes. Goed dat jullie kunnen gaan

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik denk dat je man gelijk heeft.

Toch kun je beter een keer te veel bij de huisarts zitten dan onnodig nog 3 maanden kwakkelen omdat je de huisarts niet lastig wilde vallen :)

Hier eindigen dat soort discussies dan ook meestal met "je hebt waarschijnlijk gelijk maar ik maak toch even een afspraak"
    Of "hm klinkt inderdaad wel als een optie.. En na 1x ziek heb je minder weerstand en dus meer kans WEER ziek te worden... Ik bel even naar het telefonisch spreekuur voor advies en dan zien we het wel".

Je hoeft het niet alleen te doen.. Je betaalt genoeg premie om ook af en toe naar de huisarts te gaan voor een kleine checkup.

8. wachtend

Zoon heeft nu een immense driftbui (dat komt vaak voor vlak voordat de koorts heel hoog oplaait) het is inderdaad zo dat ik echt probeer te denken dat het inderdaad door de verminderde weerstand komt maar ik heb nu ook zoiets van ik word een beetje vervelend van het ziek worden van hem omdat ik zelf nu ook ziek ben (door een operatie wond) en het mij heel veel energie kost allemaal.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Sterkte! Niemand is voor de lol zo lastig, denk ik maar.
    (Dl braakt net over de hele keukentafel + hond die eronder lag).

10. wachtend

Oef ook een lekker begin van de dag he ;) dan heb je meteen het idee hopelijk is dit alles voor vandaag!
    Maar het klopt ook hoor dat zoon het echt niet expres doet. Maar omdat het nu al zoveel weken aanhoud heb ik zoiets van toch nog maar een keer laten checken.
    Het komt allemaal nu alleen zo lekker door elkaar heen. Ik last van de wond dochter last van haar eerste tandjes en zoon continu ziek. Ach het houdt ons wel lekker bezig he ;)
    Nu maar hopen dat we zo weten waarom zoon zo vaak ziek is en dat er wat aan gedaan kan worden.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Misschien is z'n weerstand even wat lager, er heerst (hier) eea en dl heeft zelden ergens last van, maar pikt nu ook opeens allerlei virusjes op.

De hele week gaat alles al mis (mijn ochtend begon eigenlijk met het opruimen van een opengebroken badkamer, dus ik val vd ene leuke activiteit in de volgende), ik ga m'n laatste energie maar investeren in het maken van fruithapjes!

12. wachtend

Net terug van de huisarts en voor zijn hoesten en proesten moeten we weer de ventoline gaan gebruiken. Zijn lies is gecontroleerd en die lijkt in orde maar als hij last blijft aangeven dan word er een echo gemaakt. En zo mogen we even naar het ziekenhuis om zijn bloedbeeld in kaart te brengen want ze zegt ook hij knapt niet op.

13. wachtend

Oef klinkt als een geweldige dag die je tegemoet gaat :( hopelijk blijft verder leed je bespaard en word het toch nog een beetje een leuke dag voor je!
    Ik ga in ieder geval voor je duimen!

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Haha, dankje :) Maar ik wens jou ook sterkte. Ik ben gelukkig (nog) niet gewond (*afkloppen*)

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ah, je mag er weer op uit (heb je wel hulp van iemand?)

16. wachtend

Haha ja dank je wel na een hele ochtend met zoon op mij gehangen te hebben en een driftbui van 2 uur lang achter de rug te hebben gehad en een halfuur wachten op een keihard bankje voelt mijn wond een beetje pijnlijk. En aangezien ik zoon zo bij het bloedprikken echt niet in bedwang kan houden als hij los gaat heeft man net gezegd dat hij met zoon wel gaat bloed prikken (pfieww maakte mij al een beetje druk)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb optie 2 gekozen.

Want het is toch wel bekend onder peuters vaak ziek. Beide kinderen zijn tot 4/5 regelmatig ziek geweest beide oorkinderen. heel wat oorontstekingen ect ect koorts.

Ook al koos ik optie 2 omdat het er deels bij hoort vind ik toch dat je optie 1 even na laten kijken bij de ha regelmatig geen kwaad kan. Even oren longen na laten kijken dan ben je wat gerust.

En als het gaat zoals het hier gaat gaat het na een jaar of 5 beter. Dan is het neusje groter geworden de buis?? Eustasius weet zeker dat ik het fout schrijft is groter geworden dus kan het vocht beter weg bij de oren/neus.

Had nog niks terug gelezen toen ik mijn stukje tikte gelukkig koos je optie 1. En toch deels is en blijft het ook een optie 2.

Oren kinderen luchtweg klachten dat is vaak zeer vaak ziek zijn.

18. wachtend

Ja herkenbaar hier in het eerste jaar ook enorm veel oorontstekingen gehad. Zo gaat er bloed geprikt worden samen met papa en omdat zoon nu even geen koorts meer heeft gaat hij daarna even met hem naar de dierentuin zodat zoon ook even lekker in de buitenlucht is. En dan heeft mama maar even 1 kind om op te letten en zelfs heel misschien mag mama dan zo ook nog even haar wond laten rusten en kan ik even bijkomen.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bij ons is er op woensdagmiddag speciaal tijd om kinderen te prikken.
    Met toverzalf, de prikfee en een kadootje als je klaar bent.
    Misschien even informeren of dat bij jullie ook kan.

Oh en bij ons mag je ook niet altijd zelf je kind in bedwang houden.
    De voorkeur is op schoot bij een medewerker van de prikpost.
    Vorige keer mocht ik het enkel doen omdat er verder niemand anders was.
    Ze legde uit dat ouders er toch minder bedreven in zijn als hun kind zich losspartelt bij de aanblik van een naald en dat ze het liever in 1x goed doen.

Hier een gup die het maar wat interessant vindt... Wij gaan dus ook nooit naar het kinderprikken :)
    Maar even informeren of dat bij jullie ook kan is allicht geen slecht idee.
    Wij laten prikken bij STAR en volgens mij zit dat door heel het land.

20. wachtend

Ahhh ships papa is net onderweg met hem! Wij moesten naar het ziekenhuis hier in het dorp kan je ook bloed laten prikken maar de dokter zei al dat ze liever had dat we naar het ziekenhuis gingen omdat die vele malen handiger zijn met kinderen dus nu door naar het ziekenhuis en daarna als troost richting de dierentuin.

Ik ben al wat blij dat ik niet zelf hoef te gaan want in bedwang houden is wat lastig en eerlijk is eerlijk als mijn kindje pijn heeft dan ben ik toch iets minder hard dan papa en kan ik zo mee gaan huilen haha.

Ik hoop alleen dat dochter zo lekker wil gaan slapen zodat ik ook even kan liggen want het was mij wel het ochtendje zo!

Deel Deze Pagina