Pff, helemaal zat vandaag al! Mijn zoon is nu ruim 16 maanden en die kan er wat van, vooral als hij geen koekje krijgt. Dan begint hij te huilen/krijsen, mij te slaan, krabben, bijten en kopstoten te geven. Hij gooit ook met al zijn speelgoed of wat dan maar ook, puur uit woede. Ik weet dat dit erbij hoort, heb al 2 dochters maar toch. Gek wordt je ervan, het duurt nl. geen 5 minuten maar minimaal 3 kwartier! Nu heb ik hem dus gewoon z'n bed in gegooid, hij zoekt het maar uit. Heb geprobeerd hem af te leiden met van alles maar als hij zo is lukt dat helemaal niet. Wie heeft er ook zo'n dwarse dreumes? Ik vind hem er wel vroeg bij moet ik zeggen. En heeft iemand nog een goeie tip?
hier ook een dwarse dreumes. heb niet echt tips. laat m meestal maar uitraazan. als ik hem aan oppak word het alleen maar erger.
Nee niet echt ervaring mee, eens in de zoveel weken heeft ze eens een dramuurtje maar dat is altijd heel snel voorbij gelukkig. Veel sterkte, laten uitrazen werkt hier op die momenten ook het beste, de strijd aangaan werkt averechts dus dat heb ik 1x gedaan en nooit weer .
Ik probeer hem ook wel uit te laten razen alleen gaat dat moeilijk omdat ik juist het mikpunt ben en hij mij dus slaat en bijt etc. Dat laat ik natuurlijk niet toe. Dus uiteindelijk beland hij in bed. Maar dit gebeurd bijna elke dag. Tja pittig ventje dus..kan me niet goed herinneren hoe dat bij de meiden was, toch wel minder denk ik.
Ik zou een soort strafhoekje voor hem creeeren waar hij tot rust kan komen. Op bed gooien vind ik geen goed idee. Het bedje moet hij zien als een veilige plek en niet als een strafplek.
bij mij begint dat nu al... wel veel korter maar hij kan heel boos zijn en echt dan heel boos kijken en echt alles op de grond smijten mijn dochter begint met dramatisch krijsen en op de grond liggen..... wordt nog leuk, kan ze nu nog snel afleiden gelukkig
Hier inmiddels ook genoeg ervaring met een vreselijk boze, rood aanlopende dreumes. En idd ik ben hier helaas ook het mikpunt, bijten doet ze gelukkig niet, maar knijpen en slaan te over. Alles vliegt in de rondte, van de tafel, uit het raamkozijn Het beste werkt toch er niet op in gaan, valt niet mee want ook ik heb hier dagen/uren mezelf op zitten vreten. Ik leg dr op de grond want idd oppakken helpt helemaal niet en laat dr gaan. Ze rolt, krijst en doet, en ik ga zitten op de bank en lees wat (tenminste dat probeer ik). Meestal begint ze na 3 kwartier/een uur af te koelen en komt ze steeds dichterbij. Ineens gaat de knop dan om en komt ze snikkend naar me toe, dan neem ik dr direct bij me en knuffel dr en zo blijven we dan even zitten zodat ze kan bijkomen. Ze weet inmiddels dat ze met dat geschreeuw niks bereikt en zo wordt de tijd van tieren steeds korter.
vanaf wanneer begon het bij jullie want vind ze bij mij best jong maar ze zitten ook constant op elkaars lip dus het feit dat het om een tweeling gaat zal er ook mee te maken hebben, alleen spelen ze heel lief
Mijn dochtertje doet het al een behoorlijke tijd. Net na d'r eerste verjaardag is het wel begonnen. Natuurlijk wel de ene keer erger als de andere keer, maar het is toen wel begonnen.
Nee, op bed gooien vind ik eigenlijk ook geen goed idee want hij gaat altijd zo lief slapen en dat wil ik natuurlijk zo houden. Zei gister nog tegen mijn man om het traphekje in de gang te plaatsen, dan kan ie daar afkoelen. Er zit wel een raam in de gangdeur dus ik kan hem zien, als ie die maar niet sloopt... Negeren heb ik in het begin ook gedaan, gewoon boekje lezen of laptop maar dat gaat nu niet meer omdat hij mij slaat en bijt.
Oh ik dacht dat ik de enigste was... die van mij heeft het al 2 maanden geloof ik. Pfft ik word er soms echt gek van. Ook op de grond gooien als ze haar zin niet krijgt en gillen en krijsen... hopelijk is het een fase en gaat het snel over, het duurt wel erg lang vind ik!
Hier pak je hem toch wel op aan? Als mijn zoon dit zou doen zou ik hem bij zijn kinnetje pakken, recht in de ogen aankijken en zeggen dat hij dat beslist niet mag doen. Als hij het dan weer doet zou ik hem direct op de hal zetten. En nogmaals uitleggen waarom hij daar zit. Ik denk dat je heel consequent moet zijn.
hier ook weleens een dwarse dreumes en een peuter! ik zet ze ook in hun bed als het echt echt niet anders meer kan..... denk dat je meer ook niet kunt doen als ze zo boos zijn... even in een andere omgeving zetten waar ze alleen zijn helpt hier altijd goed... na een kwartiertje is het weer rustig en mogen ze naar beneden... ook zet ik zel weleens in de kinderstoel op zo'n moment... wil ook weleens helpen... zou in iedergeval niet toegeven wanneer hij zulk gedrag vertoond want dan ben je verder van huis! gezien bij een vriendin van me... haar kind is haar nu de baas en ze kan nieteens meer met haar kind op pas want dan begint hij weer....
Oei, dat klinkt heftig zeg! Ik heb geen idee of hij erg vroeg is met dit gedrag, onze zoon had het ook rond die leeftijd. We dachten dat het rond zijn 2e nog erger zou worden, maar gelukkig valt dat mee. Een strafhoekje heeft niet echt zin op deze leeftijd, uit laten razen wel, maar wie kan dat gekrijs langer dan 5 min verdragen? Niemand denk ik Volgens mij doe je het al hartstikke goed en als je hem een keer in bed legt omdat hij onhandelbaar is ben je niet meteen onverantwoord bezig. Voel je daarover maar niet schuldig. Ieder kind is anders, maar wat bij ons hielp was alles uit leggen. Sinds die leeftijd vertellen wij onze zoon waarom hij zijn schoenen aan moet, waarom hij aangekleed moet worden na het verschonen (loopt het liefst in zijn blote kont rond). We leggen hem letterlijk alles uit. Je denkt bij jezelf, dat snapt hij toch niet, maar wonder boven wonder reageert hij hier heel goed op. Blijkbaar heeft hij het idee ergens bij betrokken te worden. Nogmaals, ieder kind is anders, maar misschien heb je toch wat aan deze tip. En lichamelijk geweld is gewoon niet goed te keuren, dus de tip van een van de dames hier om hem in zijn ogen te kijken en zeggen dat dat beslist niet mag vind ik ook erg raadzaam. Succes en sterkte met je kleine tiran (wat uiteraard met een knipoog bedoeld is).
Hier soms ook echte driftaanvallen... ik laat hem ook uitrazen, want niks anders helpt! Hij trekt aan mn haren en slaat me en knijpt krabbelt, em meestal leg ik hem op het kleed in huis, maar komt dan altijd naar me toe en laat ook niet los, waar ik ook heen ga. Als hij zo agressief is dan zeg ik dat dat niet mag, maar het helpt niks, dus houd ik zijn handjes vast! De laatste keer duurde hier 20 min en mijn moeder was toevallig hier die schrok daar wel van! Paar maanden geleden heeft hij veel driftbuien s'nachts gehad, vond t verschrikkelijk, heb wat gehuild toen, kwam waarschijnlijk door oorontsteking...succes meid!
hier ook een temperamentvol mannetje.....kopstoten, slaan, bijten, smijten met zijn speelgoed....gelukkig kan ik hem makkelijk afleiden en is ie het ook snel weer kwijt. Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen......hij heeft wel het karakter van zijn mama
Met 7 maanden lag mijn dochter al met haar hoofd op de grond te bonken, als haar iets niet lukten. Ze kan ook erg boos worden als haar iets niet lukt, of niet mag. Als ze kon ontploffen dan zou ze het doen. Als ik haar oppak gaat ze helemaal uit haar plaat. Ik probeer haar af te leiden, en als dit niet lukt, dan heeft ze pech. Zoekt ze het maar uit, tot haar woedeaanval is gezakt. Mijn moeder moest hier smakelijk om lachten toen ik dit vertelden. Haar enigste antwoord was: Maak je borst maar nat voor de komende 4 á 5 jaar. Zo was jij ook; En bedankt mam
Een vriendin van me gebruikte de box nog lange tijd als time-out. Hij kan dan niemand kwaad doen. Lijkt me wel belangrijk dat je dan in de buurt blijft, anders zou hij zich nog meer opwinden over het feit dat je hem alleen laat. Ik gebruik de box nu dus ook nog voor dit soort momenten.
hier ook echt een woestelingetje! ik heb wel een soort strafplekje waar ik hem dan neer zet als het echt te gek word (mij slaan is het meestal als hij echt boos word) en dat pik ik natuurlijk niet, dus dan word ik echt boos, en zet hem in de hoek, niet dat hij daar dan blijft, maar dat het in iedergeval duidelijk is dat dat Echt niet mag en Echt niet lief is. ik laat hem dan een tijdje uit zn dak gaan, en dan laat ik hem bij me komen en maken we het weer goed.