Ik wil graag een zandbak voor de meiden aanschaffen maar wel eentje die niet lekt. (Dus waar geen water doorheen/langsloopt). We hebben de welbekende blauwe schelp gehad maar daar lekte dus gewoon regenwater en viezigheid in. Sloot blijkbaar niet goed af. Dus welke hebben jullie waar geen water in lekt?
Wij hebben een houten zandbak. Zo een waar je de deksel kunt openklappen en dan zijn het bankjes... Nu zit er tussen de planken allemaal gleuven, dus regent er zo in... We gaan nieuw zand kopen binnenkort en een stuk zeil om erbovenop te leggen, zodat het zand droog blijft.
we hebben een soort zonnebloem t zelfde effect als die blauwe schelp maar helemaal geen probleem meegehad t zand is hartstikke schoongebleven deze winter.
Wij denken nu ook aan een houten. Ook omdat die groter zijn. Gebruiken ze de bankjes ook echt? Of blijken die juist in de weg te zitten? Zijn die afdekzeilen duur egenlijk?
Ik heb ze ook in schildpad vorm gezien. Zaten vanmiddag allen te denken dat die zandbakken wat kleiner zijn en we nu een wat grotere willen. Die houten vinden we wel wat. Maar jij hebt met een plastic zandbak geen problemen gehad? De buren hadden ook een schelp en zelfde probleem als wij. Misschien dat het aan de schelp ligt? Zijn ook goedkoper als bijvoorbeeld de schildpad.
Wij hebben ook de schildpad en die sluit wel goed. Nog geen viezigheid in het zand gehad. Maar die is misschien wel wat klein voor 2 kinderen.
Wij hebben ook de schildpad, hij sluit goed af. Maar hij wordt inderdaad wel klein om lekker samen in te spelen nu onze kinderen wat groter worden.
Hier de schelp, maar geen problemen met lekken o.i.d. gehad. Soms gooi ik er zelfs bewust water in zodat ze wat makkelijker zandkastelen kan maken.
Wij hebben de schildpad en hier staat hij nu 1 jaar en heeft ook de winter buiten gestaan en niks geen viezigheid of water erin, hij sluit super af. Dee deksel valt over de onderkant heen zeg maar en bij die schelpen liggen ze gewoon op elkaar.
Hier een houten zandbak met opklapbankjes sinds 2 jaar. De kinderen zitten altijd op de bankjes, ze zitten dus niet in de weg. Mn jongste houdt niet zo van vies worden dus daar is het ook fijn voor, liefst zot ze met dr voeten ook op het bankje. De zandbak klap je makkelijk dicht. Qua onderhoud van het hout doen we niks, en hij is nog niet stuk. We hebben geen afdekzeil in de zandbak, maar de kids vinden wat nat zand wel lekker en het zand is niet vies.
Wij hebben de step2 zandbak, kan goed afgesloten worden en is dicht aan de onderkant. Tot nu toe is het zand nog mooi schoon en droog gebleven, en we hebben hem nu een jaar. Op de hoeken kunnen ze mooi zitten. Step2 Bordes Zandbak
Op zich lekt onze schelp niet, áls hij goed dicht zat.. Maar als hij een keer wat scheef zit en er net een flinke stortbui komt... Sowieso werd dat zand na verloop van tijd wel smerig (doordat ze er ook aarde bij mikte enz), dus af en toe nieuw zand moest toch. Ik ga m dit jaar niet meer gebruiken voor zand, maar vindt t nog steeds wel handig als een badje.
Toevallig van de week mn hele schelpzandbak leeg staan scheppen .... hij stond tot aan de bovenkant vol met water. Jammer van het zand want dat was vorige zomer er nog net nieuw ingegaan. Wel blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik ga hem dit jaar als de zomer voorbij is maar weer leeggooien en in de schuur zetten. Eerste jaar wel gedaan en afgelopen jaar dus niet. ik vind hem wel handig met twee kinderen. Afgelopen jaar moest ik regelmatig tussenbeide springen en haalde ik ze uit elkaar door ze ieder hun eigen zandbak te geven: de een in de deksel en de ander in de onderkant dus hij blijft dit jaar ook nog even
Wij hebben een huisje boven de zandbak, ideaal! Als ze niet in de zandbak mag speelt ze in het huisje Ik weet niet of jullie katten in de buurt hebben maar ik zou er zeker 1 met deksel nemen!
Mijn vader heeft er zelf 1 gemaakt, van stijgerhout. Ideaal, lekker diep, stoeltje erbij, deksel erop. Hebben er gewoon zeil in gedaan en daar het zand bovenop. Moet nu nog even nieuw zand erin en dan kan hij voor dit seizoen ook weer gebruikt worden. Ik vind vaak die zandbakjes met bankjes redelijk gammel. Dit is heel stabiel en eigenlijk ook helemaal niet duur.
Ik wil binnenkort ook een zandbak voor mijn zoontje kopen. Na een aantal topics gelezen te hebben ga ik ook voor de houten zandbak met bankjes die dan ook als deksel kunnen dienen. http://www.vanhaaftenpoortvliet.nl/producten/crop-13858742.jpg Zo eentje dus