In die bakken van de zandtafel gaat niet veel zand. Kwart zak ofzo. Hebben 3 zakken in de schuur en vullen bij als nodig. Het valt wel mee. Ik vind het het ergste als ze na het spelen met zand weer naar binnen gaan.
Nou ik zie dus dat meerdere kinderen het zand buiten de zandbak gooien . Ik maar denken dat mijn kinderen een beetje raar zijn .
Mijn man heeft zelf een zandbak gemaakt van hout met deksel. Deze is 40 cm hoog waarvan 20 cm is ingegraven met tegels op de bodem. Het water kan hierdoor wegzakken de grond in. Nog iedere dag super blij mee.
Schelp gehad , liep vol water ondanks dr deksel Zandtafel gehad, bakken liepen vol water (ondanks de deksel) en zand lag overal. Nu een zandbak met klepdeksel , waarvan de deksel ook bankjes zijn. Ideaal... nee hij kan niet verplaatst worden, wilde ik eerst ook graag, maar ben nu zoooo blij met deze!
Kan net hier met een peuter en bijna kleuter. Qua ruimte zou ik wel een mooie grote ingegraven zandbak oid willen maar als het verplaatsbaar moet zijn, voldoet de schildpad ook prima hoor. Goede aankoop geweest hier, mega veel speelplezier en dat voor €39,95
hier is de regel: zand blijft in de zandbak. Word het er uit gegooid gaat de zandbak dicht. Ik had op een gegeven moment elke dag een zandbak naast de zandbak zeg maar.. daar was ik wel klaar mee. De blauwe schelp stond bij ons ook constant vol met water Wij gaan nu voor een houten (denk ik) al heb ik ook zitten denken om het net als vroeger bij ons thuis te doen in een tractorband. Zit lekker zacht op de rand S avonds een houten plaat er over heen en alles blijft droog.
Wij hebben ook zo’n schelp en tot nu toe na een regenbui komt er geen water in. Mijn zoon speelt trouwens altijd wel heel raar ‘in’ die zandbak. Hij gaat niet in de zandbak zitten maar ernaast, alleen zijn handen en speelgoed gaan die zandbak in, maar noway dat hij er echt zelf in gaat zitten.
Wij hebben een schelp gehad jaren terug bij de oudste twee, bij het minste zuchtje wind konden we achter de deksel aan en als we niet thuis waren was daarna het zand kletsnat want dan was er een bui geweest. Vervolgens werd er amper tot niet mee gespeeld dus jaren geen gehad. Nu hebben we sinds anderhalf jaar een schildpad (gekregen van iemand die hem weg deed) en dat gaat prima. Zelfs met alle stormen een tijdje geleden is de deksel blijven liggen. Kwa ruimte zou hij hier groot genoeg zijn voor 2 maar dat komt omdat onze bijna 4 jarige zoon er absoluut niet in gaat zitten (dan word ie helemaal vies ) maar zit ernaast om ‘in’ de zandbak te spelen.
@Hanneke; onze oudste ook, haha. Inmiddels is hij 9 en de laatste jaren zit hij er met zijn broertje af en toe wel in. Maar als peuter / kleuter echt niet hoor. Wij hadden toen een flinke zandbak (vorige huis) maar dat was dus gewoon se grootste zandtafel van de buurt, haha. Bij ons huidige huis trouwens ook een zandbak, maar weer een vaste (hout, onder speelhuis). Ik ben heel blij met hout, doordat er toch wat kieren in de deksel zitten komt er genoeg lucht bij. Als het een keer inregent, kan het water ook weer weg. Van de plastic zandbakken hoor ik soms toch wel dat het zand vies wordt en gaat stinken. Ik zou dus denk ik dan toch een paar beluchtingsgaatjes boren aan de zijkant. Aan de tractorband met zand heb ik ook goede herinneringen. Maar ook niet echt verplaatsbaar. Als het verplaatsbaar moet zijn heb je denk ik alleen de keuze uit schelp, schildpad of zandtafel. Met dat laatste vermaken kinderen zich ook prima hoor! Daarnaast verplaatsbaar en flexibel. Vaak kun je er ook een watertafel van maken. En natuurlijk gewoon als tafel te gebruiken! In een kleine tuin zou ik denk ik voor een zand/water picnick tafel gaan.
Wij hebben de schildpad voor zand, is prima, maar ook daar komt het weer in. Heb laatst mijn man dat ding laten schoonmaken, met het plan als ze er weer dagelijks erin ging er pas weer zand in te doen. Helaas heeft hij hem gelijk al gevuld, dus ik vrees dat als ze er straks weer veel in wil spelen, hij hem nog een keer mag legen en schoonmaken. De schelp is hier ook maar die gebruiken we als zwembad. Groot genoeg voor een peuter die toch niet met haar hoofd bij het water wil.
Met de eisen dicht maken en te verplaatsen is dat in ieder geval een hele fijne. Onze zoon zit in de +1 lijn en dan merkte je dat de lange benen snel in de weg zitten haha. De prijs was hier ook mooi! Hij ziet er ook nog eens super schattig uit.
Oh haha, dus er zijn meer van die gekke kinderen die er niet in gaan zitten. Ach zolang ze maar plezier hebben toch? Wat maakt het dan uit dat ze het anders doen dan het wellicht ‘hoort’.
Hier wel hoor! Mijn ouders vroeguh ook. Tot bouwzeilen aan toe er omheen gedaan, toch water erin. En dan niet t niveau lekker dampig zand waar je mooi mee kan bouwen maaret een redelijk stevige bui is t zowat een salamander valhalla.
Jup, dochter hier maakt ook een beach party. Ach zo in corona tijd heb je toch nog een strand sensatie op je eigen terras. Ze helpt dan ook mee met opruimen (bezemen, veger en blik)