Hé! Volgens mij zitten hier veel leden die werken in een kinderdagverblijf of iets dergelijk.. Ik werk nu in de zorg als evv'er. Nu ben ik aan het oriënteren om me om te laten scholen als pedagogisch werker maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat. Het lijkt me leuk om te werken op een kinderdagverblijf. Nu zal ik de opleiding via BBL moeten doen.. Iemand een iedee of er wel vraag ik naar leerlingen? Zou ik kunnen solliciteren met mijn opleiding Vz-ig en certificaat SPW4 ? Wat vinden jullie zo leuk aan het beroep??
Ik denk dat met jouw achtergrond elk KDV staat te springen om jou tegen een leerling-salaris aan te mogen nemen! Ik zou zeggen: ga gewoon rondsolliciteren, en zodra je aangenomen wordt, kun je starten met de opleiding... (met je werkgever dan afspreken dat je dan wel met ingang van eerstvolgend cursusjaar start , dus als je in mei aangenomen wordt, dat je in september dus start met de opleiding erbij).
certificaat spw4? wat bedoel je hiermee? ik heb een diploma spw4 en zou zo aan de slag daar kunnen zonder nog een opleiding te hoeven doen.
Met certificaat bedoelt ze neem ik aan een deel-certificaat, dus slechts een onderdeel van SPW gedaan?
met een spw-4 diploma kun je zo aan de gang, maar ik weet niet wat het verschil met een certificaat??
Ik heb vorig jaar intern een certificaat spw4 behaald. Dit heb ik gedaan in mijn functie als evv'er in een verzorgingshuis. Volgens mij noemen ze het ook wel ervaringscertificaat. Niet te vergelijken met een echt diploma. Of ik er een groot voordeel mee heb weet ik ook nog niet. Geen ervaring met werken met kinderen. (op mijn eigen tweeling na netuurlijk! )
o ja, waarom ik het werk doe: het is gewoon de leukste baan ter wereld. Lekker met die kindjes bezig zijn en hen in de belangrijkste jaren stimuleren en ondersteunen om een goede basis te leggen.