Wij hebben een huis gekocht en gaan daar een nieuwe keuken inzetten (Ikea) maar willen graag andere apparatuur. Ik zie door de bomen het bos niet meer dus wie heeft er aanraders? En hebben jullie alles van dezelfde lijn of een mix? Het gaat om een vaatwasser, oven (geen combi), afzuigkap en inductie plaat. We willen een vrijstaande koel/vries combi. Dus, wie heeft er aanraders? Ik dacht zelf aan Bosch maar mijn schoonouders zijn daar helemaal niet tevreden over.
Geen whirlpool doen iig: als er iets stuk gaat, zijn de onderdelen errug duur... Wij zijn hier erg tevreden met AEG (vaatwasser), Bauknecht (Combi-magnetron) en Pelgrim (koel-vriescombinatie).
Hier hebben wij de inductieplaat van Siemens, koelkast en diepvries van aeg, en de rest is van bauknecht. Bevalt allemaal super goed!!
Geen whirlpool doen.. Hier niet tevreden.. Welke goed is weet ik niet precies misschien siemens of miele??
Ik neig nu heel erg naar Bosch of Siemens. Mijn man wil geen Miele. Vind het dan een vlag op een modderschuit. Moet hem daar wel enigszins gelijk in geven. Whirlpool had ik al gelezen en dat was dus ook de reden dat we sowieso geen Ikea apparatuur willen.
Bosch en siemens zijn identiek (zelfde fabriek) dus altijd eens kijken wat de goedkoopste is. Wij hebben er alles van en zijn echt supertevreden.
Heb eens gekeken op een site en zie dat Bosch bijna altijd goedkoper is Maar zit het verschil alleen in uiterlijk dan?
Van alle genoemde merken kun je haast geen slechte apparatuur kopen, dus neem de prijs dan idd mee als leidraad. 100 euro, (of een veelvoud daarvan) duurder betekent echt niet altijd ook beter. En kijk goed wat je nodig hebt en hoe je de apparatuur wilt gebruiken. Onze combi kan alleen ingesteld worden per 25 graden: dus enkel 50-75-100-125-150-175-200-225-250. Ik bak inmiddels vrij veel en dan moet je ook vaak 160 hebben, om maar iets te noemen. Dat kan dus al niet. Ik zou, moest ik nu kiezen, dus gaan voor een combi die wel traploos verstelbaar is.
Wij hebben al 4 jaar een Ikea keuken met Ikea/whirlpool apparatuur en naar volle tevredenheid. Dus dat is toch persoonlijk.
Whirlpool is ook prima, enkel als je reparaties krijgt, kosten de onderdelen je enorm veel geld. Dat is dus een fors nadeel.
Hier ook, en omdat we meerdere inbouwapparaten van Siemens hebben, 5 jaar garantie erop. (normaal 2 jaar). Pas was er wat met de oven, nu 3 jaar oud. Gewoon gemaakt, alleen voorrijkosten betaald.
Wij hebben ook een Ikeakeuken met Siemens apparatuur. Eerst hebben we een lijstje gemaakt met welke apparaten en uitvoeringen we wilden. Laagste prijzen op internet opgezocht en gewoon naar een lokale winkel gegaan en gezegd voor welke prijs wij dat wilden hebben en hem naar die internetprijzen verwezen. Uiteindelijk waren we omgerekend nog goedkoper uit dan bij Ikea, terwijl we echt niet de eenvoudigste uitvoeringen hebben genomen. Beetje onderhandelen, scheelt veel. Daarnaast vind ik het fijn om apparatuur van een lokale winkel te hebben, voor als er iets mee is en je steunt gelijk de lokale economie .
Whirlpool iig niet. Hebben een koelkast/vriezer die rare geluiden maakt, volgens de monteur normaal. Vaatwasser ook een keer kuren gehad maar was ook normaal volgens monteur. Half jaar later ging de sproeiarm los zitten maar daar deden ze niks aan want de reparatie garantie was net verlopen terwijl er niks gerepareerd was (wat dus wel had gemoeten). Magnetron zoemt heel lang na dus andere printplaat ofiets gekregen die we er zelf in moeten zetten. Alles wat we dus van whirlpool hebben gaat dus kapot. Om over de klantenservice niet te spreken. Nooit meer dus.. Wasmachine en droger van bosch en daar ben ik wel tevreden over, weet niet hoe hun keukenapparaten zijn natuurlijk.
Hier zeer tevreden over bosch, de koelkast ging 20 jaar mee! De wasmachine 18 jaar, de vaatwasser is nu 19 jaar oud! Onze vriezer van een aantal jaar geleden ook nooit geen gezeur, fornuis ook niet, oven ook niet dus ik zeg doen
Hier alles van siemens. Werkt super. Hebben de apparatuur alleen nog maar sinds april dus qua degelijkheid kan ik er nog niks over zeggen 😉