Ha meiden, Al ruim 2,5 jaar, ben ik meer belast dan gemiddeld. Nu heb ik toenemende klachten waar ik me zorgen over maak. Als ik iets qua informatie moet verwerken ben ik dagenlang moe. Denk bv aan iemand die zijn hart bij me uitstort. Ik heb continue hoofdpijn. Al wekenlang en het wordt erger. Mijn handen trillen. Ik ben vaak duizelig. Boodschappen doen gaat me zo slecht af dat ik er tegenop ga zien. Gisteren stond ik verdwaasd voor me uit te staren omdat ik me niet kon herinneren wat ik nodig had en daarna vergat waarom ik überhaupt in de supermarkt was. Er kwam een medemoeder langs die me zo zag en een praatje met me maakte zodat langzaamaan de herinnering terug kwam. Dat gaf me een gevoel van schaamte. Zou dementie zo voelen? Ik heb hulp gevraagd aan 2 familieleden, maar beiden wuifden zij het weg met: joh, je bent pas bevallen (3 mnd terug). Het hoort erbij. Maar ik ken dit absoluut niet van bij de andere kinderen. Ik merk dat ik angst krijg. Bang ben dat ik straks echt vastloop en er niet meer uit kom. Wie kan me gerust stellen? En wat kan ik doen? Mijn man kan niet helpen. Zijn familie heeft 2 chronisch zieken om zich om te bekommeren. Mijn eigen familie woont ver weg. Al mijn vriendinnen hebben een jong gezin en kunnen praktisch niet veel meer voor me doen dan luisteren en een keer een boodschap halen. En als alle kinderen op bed liggen een wandeling maken.
Hoi hoi Wat vervelend dat je je zo naar voelt! Ik herken een deel van je klachten helaas ook Als ik jou was zou ik een bezoekje aan de huisarts brengen. Je klachten bespreken. En eventueel bloedonderzoek laten doen op verschillende dingen. Bij mij hebben ze recent ook bloed geprikt en ik bleek laag ijzer te hebben en waarschijnlijk ook laag b12. En mijn vitamine D was ontzettend laag. Bij mij verwachtte de huisarts eerst niet dat er wat uit het bloedonderzoek zou komen. Ze dachten meer in de psychische hoek. Wat natuurlijk ook zeker had gekund. Maar er kwam wel degelijk wat uit het bloedonderzoek waar ik nu dus medicijnen voor krijg. En ik hoop dat ze gaan helpen.. Gisteren pas opgehaald bij de apotheek dus daar kan ik nog niks van zeggen. Sterkte!
Dit heb ik ook. Zit nu 3 weken thuis want ik kon snachts ook niet meer slapen.. Constant alert en opgefokt en overdag helemaal leeg.. Ging steeds meer fouten maken op werk ook, vergat dingen. Die hoofdpijn en duizeligheid ken ik ook heel erg. Huisarts denkt overspannen + slaapproblemen (kwam ook doordat we een hele lange tijd hele slechte nachten hadden waardoor ik 24/7 alert werd op huilen etc). Ga langs de huisarts en probeer toch iets te vinden om jezelf te ontzien.. Zeker voordat het nog erger wordt en je straks helemaal niets meer kan. Ik kon 2 weken terug alleen maar als een zielig hoopje op de bank liggen. We hebben onze dochter extra naar de opvang kunnen brengen die week want ik kon niet voor haar zorgen. Zat alleen maar te trillen en huilen.. Ik heb nu tijdelijk iets om beter te slapen waardoor ik me overdag wat beter voel. Moet vooral veel rust nemen. Ik kan weer kort naar de winkel of iets maar merk dat dingen me ook nog snel teveel zijn. Op een verjaardag duizelt het me bijvoorbeeld al. Hetenige wat je kan doen is op de rem trappen en kijken wat er kan om jezelf rust te geven.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Wat ontzettend vervelend voor je! Mijn advies zou zijn om te beginnen met een afspraak bij de huisarts. Aangeven wat er aan de hand is en een algemeen bloedbeeld laten prikken. Ik zou het niet zomaar afschuiven op een burn-out, maar eerst ook checken of er fysiek niet iets aan de hand is. Schildklier klachten kunnen bijvoorbeeld ook dit beeld geven en komen vaker voor na een zwangerschap. Mocht er fysiek geen oorzaak gevonden worden zou de huisarts je door kunnen verwijzen naar de juiste hulp om meer in balans te komen.
Ik zou inderdaad beginnen bij de huisarts en lichamelijk alles uitsluiten voordat je gaat denken aan iets psychisch. Zoals de anderen al aangeven, kan er heel goed iets lichamelijks aan dergelijke klachten ten grondslag liggen.
Chinees zou ik zeggen een typisch bloedleeg beeld. Net bevallen (mss ben je ook veel bloed verloren bij de bevalling, mss geef je ook bv, of mss juist fv en alweer ongesteld), jong gezin, wrs gebroken nachten, concentratieproblemen, duizelig, ik vermoed wazig zicht, droge ogen, droge huid.. mss heb je ook moeite om in slaap te vallen ondanks de vermoeidheid? Of ben je soms tussen 1 en 3 uur wakker snachts? Acupunctuur is mijn ding maar ook: rust, voldoende slaap en kippensoep, dat helpt om weer wat energie te krijgen.
Weinig bloed verloren, wel lang blijven vloeien (ruim 10 weken). Geef bv. Gebroken nachten door gesnurk. Baby slaapt door. Ga vannacht bij de baby op de kamer slapen. Droge huid, droge ogen, wazig zicht check. Ik ga zo kippensoep maken
Ik heb een afspraak bij de huisarts gemaakt. Slim om even bloed te checken. Had ik niet aan gedacht. Bedankt lieve meiden.
Droge ogen, droge huid en wazig zicht past ook bij traag werkende schildklier. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Zoals al gezegd zou ik eerst je bloed laten onderzoeken, ik denk ook aan schildklier. Veel beterschap en sterkte ♥️ naar dat je je zo voelt.
Vitamine D kan heeeeeeel veel ellende veroorzaken. Ik hou t nu een beetje bij, ben ook wat meer buiten aan t rommelen en die kleine man begint lekker te draaien. Mijn burnout was werkgerelateerd, ik kon in de nacht al wakker liggen van de volgende dag. Complete energy drain. Met lood in mn schoenen naar mn werk. Alle spieren zaten muur muur vast en zodra er ook maar iets op rood sprong op de zaak was t niet signalering maar CODE ROOD!!! Nouja je kwam t hok binnen en alles stond op rood...worst nightmare, "even meehelpen ivm zwangerschapsverlof" en er uiteindelijk ongetrained in je uppie voor staan zonder documentatie of wat dan ook. Beetje kerrie bakken met een uitje en dan je kippensoep maken....Beetje de pit terug in je lijf en je knapt er inderdaad enorm van op. Liefst van lang getrokken bouillion maar hier maken we de versie ook met kipfilet hoor, gehannes met die kippenbouten en dan alle botjes weer terugvinden is mij te tricky als mn hoofd gaar is.