Ik draag mijn baby niet. Nooit gedaan ook. Wel eens geprobeerd, maar ik heb het fijne er niet aan kunnen ontdekken. Maar toen las ik dit artikel en moest toch wel denken aan als moeders hier die het heel fijn om hun kind te dragen. Daarom deel ik het. Moeder waarschuwt ouders:
Ja heftig verhaal maar het is wat mij betreft logisch dat je je kindje niet draagt tijdens het koken. Net als dat ik geen hete soep of thee neem met baby in de draagdoek of op schoot.
Ook maar niet meer mee in de auto nemen dan? Stel dat er iemand tegen je aan rijdt... Of wat dacht je van de kinderwagen? Daar kunnen ze ook tegenaan rijden, kan je beter dragen... Of gewoon thuis de trap af lopen, stel dat je mis stapt...? Of samen douchen, stel dat hij uit je handen glijdt? Of.... Zo zijn er nog vast duizenden dingen te verzinnen die gevaarlijk kunnen zijn. En wat versta je onder koken terwijl je draagt? Echt een 10 gangen menu klaar maken of even vlees draaien/pit zachter zetten? En zit de baby helemaal ingebakerd in de doek of handen en voeten vrij? Maar die vrouw/baby heeft inderdaad geluk gehad dat er op dat moment niet werd gedragen en kan me voorstellen dat ze nu helemaal niet meer wil koken onder het dragen (of is het dragen onder het koken?)
Lijkt mij bekend advies. Maar er zijn idd zat mensen die het doen. Net als me de draagdoek op de fiets.
oh jasses, op de fiets vind ik doodeng... zou nooit in mijn hoofd opkomen om zoiets te doen. op je rug dragen tijdens het koken vind ik nog redelijk mja... maar never nooit op je buik!
Ja inderdaad ik ken echt alleen maar dat mensen soms uit praktischheid hun kindje op hun rug dragen tijdens het koken of andere bezigheden in de keuken zoals het afwassen ofzo..
Lijkt mij logisch. Wij hadden de box op wieltje en dan reden we dochter de keuken in op veilige afstand van het fornuis. Konden we haar aandacht geven en eten klaar maken.
Idd, dat is toch logisch? Ik ga ook geen hete thee drinken met een baby in een draagdoek (of gewoon op schoot). Op de rug heb ik ze wel eens gedragen tijdens het koken, maar ook dan niet iets met bv hete olie ofzo, puur in de pan roeren. Niet dat ik verwacht dat iets heets over m'n rug vliegt, maar beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg met dit soort dingen.
Nou idd! Ik heb ook veel gedragen maar daar moest ik echt niet aan denken. Brrr Tijdens het koken ging de kleine gewoon in de box
Ik heb haar nooit in de draagdoek gehad met koken, maar ik heb ook nog nooit een vlam in de pan gehad.... ik heb haar nooit in de draagdoek gehad met fietsen, maar kan me ook niet herinneren dat ik ben gevallen met de fiets.... Ik heb haar vaak en veel gedragen met wandelen, terwijl ik afgelopen dinsdag nog gevallen bent, de maand daarvoor flink door mijn enkel en ook in het bos weleens gestruikeld ben over een tak. In mijn geval zou wandelen gevaarlijker zijn dan fietsen of koken. Dus mensen die wel checken of hun piepers gaar zijn oc even boodschapjes willen doen, tja, soms is dat zo erg nog niet.
Heftig zeg! Ik heb toen mijn dochter klein was wel in de pan geroerd met haar in de doek, maar dan altijd zijwaarts gedraaid. Ergens vond ik het toch altijd eng. Fietsen met je kind in een draagdoek vind ik niet gevaarlijk. Als ik zie hoe weinig ruimte sommige fietsen hebben tussen het zadel en het voorzitje dan vind ik dat veel enger. Maar je hoort ook van vrouwen die vallen met kindjes in fietsstoeltjes. Wat dat betreft is fietsen altijd eng...
Dat meen je hopelijk niet serieus he Echt, dat er mensen zijn die zo denken of nog erger, fietsen met een kind in de draagzak. echt onbegrijpelijk. die figuren hebben hun verstand i.i.g op een plek zitten waar het niet hoort. wat denk je dat er gebeurd als je met je fiets omvalt? dan kwakt je kleine op de grond en met een beetje pech met zn koppie. steur in zn ruggetje en met een beetje pech val jij bovenop hem. je hoeft niet zelf te vallen, je kan ook aangereden worden. hier fietst ook zo'n lampenpit. kind in de draagzak, kind achterop en ik heb haar zelfs een keer zien fietsen met nog een kind in het voorzitje. kids een helmpje op maar kind in draagzak onbeschermd. heb dr wel eens zien fietsen met kind vooruitkijkend en in zo'n draagding op dr rug. dan breng je in mijn ogen toch echt moedwillig je kleine in gevaar. 1x is er 1 voor mn ogen van dr fiets gevallen. hoppa, bovenop de kleine. alleen omdat ze te besodemieterd was om gewoon te gaan lopen. of een baby-mee te kopen zodat kleine in ieder geval beschermd in de maxi cosi autostoel achterop zit. kan nog erger: 2 weken terug zag ik bij mn werk een man langs fietsen met een kindje van een maand of 6 in zn armen. 1 hand aan het stuur en in andere arm dat kindje. echt, soms zouden ze bepaalde mensen eens flink moeten beboeten of onder toezicht moeten stellen
ontopic: heb de kleine ook gedragen maar echt geen haar op mn hoofd die met kleine en al gaat koken. als het alleen al voor evt. spetters die van vlees opvliegen. wat hier nogal eens gebeurd kleine lag altijd in de box of wipper. jammer, dan maar even janken. maar je hebt ze erbij die er de hele dag mee sjouwen en rustig een pan met kokend water af gieten onder het mom van "er gebeurd niks of ik kan zo ook van de trap vallen". zo'n non-argument. ik vind gewoon als je het kan voorkomen dan doe je dat. tuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar je gaat geen risico's nemen terwijl er altijd wel alternatieven zijn. soms moet je van de trap af. nou en, dan let je beter op. tenminste, ik lette altijd extra goed op als ik met kleine de trap af ging. maar dingen als koken, fietsen enz liet ik echt wel uit mn hoofd. die ging ik niet opzoeken..
Wat een hevige reactie zeg! ik heb ook weleens gefietst met kind id doek. Want ik kon niet te ver lopen (ik heb reuma), had geen rijbewijs, kind huilde zich suf id kinderwagen (en als ik iets niét doe is een kind laten huilen) bovendien bleef ik enkel op het fietspad, kleine stukjes en kind op mijn rug zodat hij niet tussen het stuur terecht kon komen. Wat mij betreft net zo veilig als kind in een fietsstoeltje. Maar als het aan jouw lag had ik achter de geraniums moeten gaan zitten?
Fietsen met een kind in een draagzak is echt levensgevaarlijk! Dan maar even huilen. Een goed fietszitje bied een stuk meer bescherming (een harde schaal waar ze inzitten, stukken waar de benen inzitten etc. En je kunt natuurlijk nog een helmpje opdoen als de op drukken stukken moet rijden. Daarbij zijn kinderen die in een zitje mogen vaak ook en stuk ouder dan kinderen in een draagzak. Dan is het lichaam en met name de nek toch weer een stuk sterker om de klap op te vangen. Ik ben een keer ten val gekomen (door toedoen van een ander) met de fiets. Het zitje en de fiets vingen de klap op voor mijn kind. Die kwam er vanaf met een schram. Zelf had ik een stuk meer last. Dat is ook het gevaar met fietsen. Je bent daarin toch veel sneller dan wandelen (waarvoor een draagzak is bedoeld). Je kunt minder snel stoppen en bent minder wendbaar. Ook begeef je je tussen ander snel verkeer op een fietspad (andere fietsen, tegenwoordig snelle elektrische fietsen, snorfietsen en andere snelle voertuigen). Wel even iets anders dan rustig op de stoep lopen...
Ja. En als je niet kúnt lopen maar wel ergens heen moet? Ik deed het alleen bij uitzondering, mijn zoon is hypermobiel en kon niet zelf zitten. Dus bedankt voor het geven van een rotgevoel ik denk dat elke ouder voor zichzelf kan bepalen wat voor hén werkt.
Ik zag laatst een man op een renfiets; stuur lager dan zadel, dus echt voorover gebogen. Op zijn buik een baby, gezichtje naar voren, dat arme kind bungelde dus met z'n hoofdje omlaag, zag er zooo eng uit!
Ik heb de kinderen veel gedragen. Ook tijdens het koken. Wel droeg ik ze dan bewust op mijn rug. Ik vind dat niet gevaarlijker dan met mijn baby de trap aflopen. Ik heb nog nooit een pan heet water over mijn rug gekieperd . Uiteraard moet je je gezond verstand gebruiken, maar ik vind ook dat je niet overal gevaar in moet zien.
Er rijden ook nog bussen.... En daarbij, als jij vind dat jij destijds niet anders kon en de juiste keuze hebt gemaakt hoef je je toch niet rot te voelen?