Wie kan mij helpen?! Ze zeggen dat het niks uit maakt welk merk zetpil je geeft maar ik merk tussen die van de kruidvat en stadsdrogist toch echt wel verschil! Ons dochtertje 28maand) is vanaf dinsdag echt goed ziek. (41 graden koorts, verkouden de veel verkomende klachten op dit moment) Maar ze is er echt heel ziek van (normaal helpt een zetpil goed en is er niks aan de hand) De huisarts kan niks doen want als ze na 6 dagen nog steeds koorts heeft dan pas hoeven we weer te bellen. Ze zei zetpil geven. Maar dat werkt niks! Is er echt geen verschil in zetpillen (240 gram) dat een bepaald merk beter werkt dan een ander merk??? Ik hoor graag jullie ervaringen! Bedankt
Nee, er is echt geen verschil. Ze hebben allemaal dezelfde werkstoffen . Maar een zetpil helpt niet tegen alles en niet altijd: - hoe zwaar je is dochter? 240mg werkt niet optimaal meer >15kg - wat voor klachten heeft ze? Een kind met flinke infectie wordt niet fitter na een zetpil. Toen mijn dochter longontsteking had hielp 340mg niet eens. Alleen antibiotica. Als zetpil niet helpt heeft ze waarschijnlijk een flinke ontsteking. Ik zou echt aan de bel trekken. Echt geen 6 dagen wachten met een koorts van 40graden of meer.
We zijn donderdag naar de dokter geweest. (was toen om 8uur aan de beurt hebben ze haar helemaal na gekeken en temp gemeten toen had ze al 39,5) (ze heeft toen eerst 10 minuten alleen in haar luier gezeten) Ze heeft koorts, moet hoesten, niezen en wil niks. ze slaapt bijna niet, en huilt eigenlijk de hele dag. Ze weegt 14.1 kilo, en is bijna 29 maanden. Gisteren heeft mijn moeder nog een keer gebeld naar de dokters assistente en die zei dat ze echt 6 dagen koorts mag hebben. Mijn moeder is toen vergeten te zeggen dat de plasluiers niks tot nauwelijks is. (Dit zeiden ze dinsdag dat we het in de gaten moesten houden) Maar ze heeft wel gewoon tranen en kwijlt veel. beetje dubbel dus,,
Het is sowieso beter om siroop te geven. Daar kan je veel preciezer doseren op het gewicht van je kindje. Je hebt ook twee soorten: perdolan (in België toch) is pcm. Dat is koortswerend. En nurofen is koortswerend én ontstekingswerend. Daarom geef ik die laatste altijd bij hoge koorts, omdat er dan waarschijnlijk een stevige ontsteking aan de hand is.
Hier werkt Nurofen altijd als een trein. Het is een siroop waar een soort doseerspuitje bij zit. Op de bijsluiter staat precies welke dosering bij welk gewicht past. En het smaakt ook nog eens erg lekker (ik geef het op een lepeltje). Onze dochters van 2 en 6 hebben op dit moment dezelfde klachten als jouw dochtertje. 20 minuten na het innemen van Nurofen staan ze alweer te springen en te dansen, terwijl ze daarvoor als een dood vogeltje met hoge koorts op de bank liggen. Beterschap!
Ik vind een zetpil wat onhandig. Hier sinaspril of zoals zoonlief het noemt "bananendrinken". Werkt prima en ook goed te doseren.
Alleen qua vorm merk ik verschil die van de kruidvat zijn soms niet goed ' gegoten' zit soort van lucht bubbel in en dus moeilijker in te brengen Werking wordt er niet minder om althans hier niet
Mag ik even heel correct aangeven: een zetpil is alleen de vorm pil die je tussen de billen inbrengt (hier billenpil) en je geeft dus paracetamol als zetpil. Je kan NL ook vele andere zetpillen geven. Hier merk ik geen verschil tussen panadol of Kruidvat. Maar sinaspril drank en evt paracetamol smelt tablet mag ze kiezen en als ze dat niet wilt dan geef ik het als zetpil. Ik heb ze bij flinke griep wel neurofen drank gegeven ondanks dat dat wel veel slechter is voor je lichaam. Ze reageerde d'r wel snel op NL.