Hoi dames, Onze jongedame (die in mei 3 jaar wordt) heeft zondag besloten dat ze geen luier meer hoeft overdag en zolang we gewoon thuis zijn, vind ik dat ook prima en laat ik haar gewoon in haar onderbroekje binnen lopen. Ze gaat dan op eigen initiatief op het potje, ik hoef niks te zeggen. Vanmorgen ging ze naar de peuterspeelzaal, en het gevecht om een luier aan te trekken heb ik dus verloren maar het lijkt mij wel heel erg vroeg om haar na 3 dagen zonder luier op pad te laten gaan. Maar ze wil het ook geen luier aan.. Herkennen jullie dit eigenwijze peutergedrag? en hoe deden jullie dat? Wanneer besloten jullie dat de luier overdag echt niet meer nodig is? Afgelopen nacht accepteerde ze de luier gelukkig wel, hopelijk blijft dat zo, want ze hoeft van mij ook echt niet de nachten al droog te blijven. Ze doet het al goed genoeg zo Alvast bedankt voor jullie tips Groetjes, Liesje
Onze dochter 3 (nov) is nu een maand zindelijk. Ze wilde opeens geen luier meer aan. Prima. Dus ook niet met uitstapjes. Wij hebben ze 3 dagen later ook gewoon met drie setjes onderbroeken en maillots naar het kdv gebracht. Geen luier is geen luier. 'S nachts is het nog wel nodig.
Gewoon in meegaan en 1 of 2 setjes schone kleren meegeven. Vaak gaat het op deze leeftijd heel snel. Ik ben eerder begonnen met mijn jongste zoon en dochter zonder luier rond te laten lopen en ook toen gingen ze gelijk naar het KDV zonder luier. Uitstapjes als boodschappen doen, speeltuin of naar de dierentuin blijft de eerste weken-maanden lastig. Vaak is het dan het handigst om precies te weten waar de wc is of waar je naar de wc mag. Of toch een luier(broekje) om te doen. Maar dat zul je moeten ondervinden . Hier zijn ze beiden inmiddels overdag goed zindelijk en ook uitstapjes gaan zonder ongelukjes.
Bedankt voor jullie reacties 3 jaar is inderdaad een prima leeftijd, ik vond het alleen apart dat ze het van de 1 op de andere dag oppikte. Ik heb haar inderdaad zonder luier naar de psz gebracht, hier heeft ze een ongelukje gehad en daarna een pamper aangekregen. (Vreemde ogen dwingen blijkbaar). Maar weer thuis aangekomen wist ze niet hoe snel ze weer op het potje moest en haar broek weer uit wilde gelukkig had ik inderdaad wel schone kleren meegegeven voor de rest is ze alweer heel de dag droog. Dus wil denk dat we het inderdaad op gaan bouwen steeds wat langer weggaan zonder luier.
oed. Zo ie zo doen we altijd een setje extra kleren voor haar in de tas. Mijn dochtertje was ook al zindelijk met 22 maanden. Ze gaat gewoon zonder pamper naar de opvang en dat gaat heel g
En een luierbroekje? Misschien pikt ze dat wel als een soort onderbroek. Is toch anders als een gewone pamper.. En het kan heel snel gaan hoor.