flessen en spenen uitkoken.

Discussion in 'Verzorging' started by fiona1987, Dec 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    hallo allemaal,

hoevaak moet je nou precies de flessen en de spenen enzo uitkoken ik doe het nu 2 keer per week maar om me heen hoor ik verschillende dingen de een zegt het moet vaker zoals elke dag en de ander zegt het hoeft meer 1 x per week.

alvast bedankt :)

2. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

mij hebben ze toch geadviseerd om de eerste 6 maanden dit dagelijks te doen. Ik heb wel zo'n microgolfsterilisator, dus dat is wel handig.
    Bovendien heb ik 7 flesjes die ik eenmaal gebruik, daarna uitwas in een sopje en dan verzamel tot ik er genoeg heb voor in de sterilisator. Op 8 minuutjes is het klaar!

Groetjes,
    Sunnyke

3. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Ik steriliseer op zondag alles in een keer; fopspeentjes en flesjes. Voor de rest was ik ze gewoon in heel heet water met sop.

4. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

Aug 21, 2008
    389
    0
    16
    ik steriliseer nog elke dag

5. molletje81

Aug 10, 2009
    45
    0
    0
    Hier ook nog elke dag!

6. Dani11

Dani11 Niet meer actief

ons is ook geadviseerd dit elke dag te doen. we hebben een magnetronsterilisator echt ideaal 5 minuutjes erin en klaar is klara :D

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb de eerste 3maanden het echt iedere dag gedaan...maar ik heb zoveel flessen nu dat ik het 1 keer per week doe. Zodra hij 6 maanden is gaan ze de vaatwasser in

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ik doe het om de dag.
    Ik heb zogezegt 2 setjes ( fopspenen en flesjes) dus de ene dag het ene fles en de andere dag de andere.
    En dan doe ik ze op dezelfde dag uitkoken.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Officieel hoef je niet te steriliseren, alleen vlak nadat je iets nieuws gekocht hebt. Men zegt dat meteen na gebruik goed omspoelen en met heet water en een borstel afwassen of op het hete programma in de vaatwasser voldoende is. In een vaatwasser wordt het 70 graden, en dan zijn je flessen niet gesteriliseerd, maar wel gepasteuriseerd, wat betekent dat de bacterien wel dood zijn.

Maar als je kolft en de melk langer dan een dag wilt bewaren is het beter om wel alles dagelijks uit te koken.

10. manny82

manny82 Bekend lid

Sep 11, 2007
    531
    0
    0
    De spenen en fopjes doe ik hier nog iedere dag. De flesjes 1 of 2 keer in de week.

tot zeker 7 maand alles iedere dag vooral na een kdv dag doe ik hier de flesjes

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik doe het ook nog steeds iedere dag, 't is zo gepiept met de magnetronsterilisator.

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik heb het nog nooit gedaan eigenlijk. Wel was ik m met koud en warm water schoon na elk flesje, en gaat hij 1x per dag mee met de afwas (op de hand)

Share This Page