Hi allemaal, Ik zit met het volgende: Mijn dochter van 5,5 maand slaapt 's nachts opeens erg slecht de laatste week. Ik moet er bijna ieder uur uit. Het is niet dat ze huilt, maar wel wakker. Ze ligt dan te kletsen en als ik haar speen geef, valt ze meestal wel weer in slaap, maar ze wordt ook iedere keer na een uur weer wakker, meestal is ze dan weer haar speen kwijt.. Ze krijgt nu al zo'n maand haar fles van 23:00 uur niet meer en in de laatste fles om 19:00 uur doen we rijstebloem. Ook krijgt ze al een week wat groentehapjes in de avond, en sinds gisteren ook overdag fruit. Ik dacht zelf misschien aan weer terug naar de fles geven om 23:00 uur, maar dan moet ik haar rond die tijd wel uit een diepe slaap halen.. Zou dat kunnen helpen? Misschien is ze dan iets meer voldaan, en slaapt ze beter.. Verder slaapt ze sinds een paar dagen overdag opeens veel beter. Ze werd altijd na de slaapcyclus van 45 minuten wakker en kon niet meer goed in slaap komen, en nu slaapt ze 2 x per dag zeker 1.5 uur opeens en vaak na 15:00 uur ook nog een uurtje.. Herkennen jullie hier iets in of hebben jullie tips/ ideeën? Thanks alvast!
Heb weleens gehoord dat het juist door die speen komt. Na 45 min worden ze wakker, missen speen en kunnen niet slapen. Hier gelukkig een speen weigeraar maar lijkt me lastig. Misschien proberen of ze zonder speen in slaap valt? Aan het eten of overdag slapen lijkt mij het niet. Maar ja je weet maar nooit. Ben er na 9 maand wel achter dat niks zo veranderlijk is als een baby hier sliep mijn dochter op die leeftijd overdag ook zoveel.
Hier precies hetzelfde sinds 5 dagen. Ze krijgt al weken de laatste fles rond 8 uur/half 9 en sliep dan tot 7uur/half 8. Ze is op willekeurige tijdstippen wakker en met speen valt ze weer in slaap. Ik denk echt dat het een fase is en vanzelf weer overgaat, even doorbijten
En als je haar laat kletsen? Onze dochter doet dit ook wel eens en valt na een half uur kletsen weer in slaap haha.
Als ze ligt te kletsen en niet huilt zou ik er niet naar toe gaan. Mijn dochter valt dan meestal vanzelf weer in slaap. Wij hadden ook zo een periode met 5 maanden door die rot speen. Er liggen er nu altijd 3 in bed zodat ze er altijd 1 kan vinden.
Ik denk ook een fase. Ik lees ook wel (heel) veel veranderingen in 1x. Fles van 23.00 eraf, pap in de fles van 19.00. Net een week aan de groente en nu ook fruit erbij. Maar hier ook gehad hoor, mede door de speen, waren vermoeiende nachten, maar na een poosje merk je dat het weer beter gaat. Wat ik ideaal vond waren de glow in the dark spenen (difrax), hoefde ik nooit naar een speen te zoeken. En had altijd 2 of 3 reserve op een plankje liggen als de glow in the dark op een onbereikbare plaats lag. Zou ze 's nachts geen honger kunnen hebben? Als hij hier elk uur wakker werd had hij vaak toch trek. Het lijkt of ze niet in een diepe slaap komt, waardoor ze steeds wakker wordt en haar speen mist.
Veel wakker worden is volledig normaal voor aan baby, ik snap wel dat het lastig is, maar het is wel heel natuurlijk en gezond. Natuurlijk gezien hebben baby's constante toevoer van vetten nodig omdat de hersenen explosief groeien in deze periode, daarom worden ze 's nachts vaak wakker, om te drinken. Ook is bevestiging of ze wel veilig zijn belangrijk. Het is eigenlijk heen gek dat wij liever willen dat onze baby's alleen slapen én ook nog de hele nacht door slapen, terwijl dat niet de bedoeling is.
hoi, ik zou de speen weg doen. op deze leeftijd kan ze nog niet zelf de speen vinden dus dan ben je nog wel even bezig op deze manier
Daar hoort elk uur voor een speen heen lopen bij. Vind dit zelf niet helemaal normaal om elk uur je bed uit te moeten. Zal zelf met mijn handen in het haar zitten wanneer dat hier zou gebeuren.
Het is echt de speen. Op die leeftijd was het hier een week lang ook elke uur eruit om speen te geven. Op gegeven moment is het vanzelf over gegaan. Denk dat de slaapcyclus langer wordt dan 45 min rn dat ze dan niet zo vaak wakker worden en hen speen missen.