Als je eruit bent.. laat je het dan weten! Haha... ik ben ook bij anderzorg verzekerd.. + aanvullend.. had wel iets al nagezocht.. maar nu hoor ik dus van Eveline1986 dat het eigenlijk helemaal niet zo'n goede verzekering is..! Mmm... zou toch al aan het vergelijken maar moet nu toch ook echt maar eens gaan gebeuren..! Vind het alleen zo'n dom klusje.... :x
Ik ben bij OHRA verzekerd, basis + uitgebreid pakket, Alles wordt vergoed, ook de eigen bijdrage. Kreeg laatst ook een uitgebreid kraampakket met daarin nog een leuk speeltje voor de kleine en een mutsje. Je kan deze verzekering 1x per jaar aanpassen aan een veranderde situatie. Mocht je dus een miskraam krijgen (waar we niet vanuit gaan hoor) of mocht je halverwege het jaar zwanger blijken te zijn, kan je je verzekering desgewenst ophogen of verlagen. Je zit dus niet het hele jaar door vast aan een hoge premie als je dat niet wilt. Ik heb mijn verzekering verhoogd toen ik ruim 6 maanden zwanger was. Vond het niet noodzakelijk het eerder te doen, vanwege de premiestijging. Op 24 december ben ik uitgerekend, dus in januari kan ik gewoon weer naar een goedkopere aanvullende verzekering. Succes met zoeken naar een geschikte verzekering.
@ all Wat veel reacties zeg. Goed om te lezen. Ik ga het ook even uitzoeken. Ik heb nu VGZ Gezin en ik las eerder hier dat nekplooimeting ook vergoed wordt. Ik betaal wel 130-140 euro per maand of zo, dus even kijken hoe het bij de andere verzekeringen zit. Ik wil graag in een ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie en kraamzorg en eventueel een nekplooimeting wat vergoed wordt zou super zijn.
@MissJuf, de nekplooimeting wordt gedaan voor de 14 weken zwangerschap toch? Je kan alleen per 1 januari overstappen van zorgverzekering en dan ben je volgens je banner al voorbij de 14 weken. Dus ten tijde van de nekplooimeting zit je nog bij VGZ
Ik zit nu ook bij vgz en ga dit egt veranderen want zoveel krijg je niet vergoed en moet zelf voor eem kraampakket zorgen die hoor je normaal ook van je verzekering te krijgen dus de vgz valt me zwaar tegen hadden ik het eerder geweten dan had ik het allang verandert Gr
ik zit nu bij menzis en zit te denken om over te gaan op fbto...maar wie kan mij vertellen hoe dat zit, ik heb mn kraampakket al aangevraagd aar ontvang deze in de 2de week van het nieuwe jaar..moet ik hem an aanvragen bij de nieuwe verz of krijg ik hem nog van menzis? en als ik bij de nieuwe verz aanvraag heb ik hem dan nog op tijd?
Ik zit nu ook bij Anderzorg omdat we afgelopen jaar toch geen plannen hadden voor een kindje. Man heeft aanvullend jong en ik die andere, weet even niet hoe dat heet, maar 't uitgebreidste. Dochter dus ook. Geen tandartsverzekering omdat dat voor mij niet uit kan. Daarom heeft m'n man jong zodat hij tandarts wel deels vergoed krijgt. Betalen 209,50 per maand. Maar ik ga komend jaar ook overstappen. Vorig jaar zat ik bij OHRA, kreeg toen ook alles vergoed incl. eigen bijdrage voor ca. 70 uur kraamzorg. Het kan wel uit om je uitgebreid te verzekeren voor de bevalling etc. Ik lees hier wel even mee. Zal ook even kijken naar FBTO.
Handig topic. Wou ff kijken op website FBTO maar is in onderhoud. Dus dat wordt klusje volgende week. Heb net wel vd week kraamzorg aangevraagd en daarop aangegeven bij Zilveren Kruis te zitten maar neem aan dat dit nog veranderd kan worden.... Opzich ben ik wel tevreden met Zilveren Kruis hoor. Maar die modules van FBTO klinken wel handig (en die pretecho-vergoeding erg aantrekkelijk) Ik zie wel even wat ik doe. Het is lastig dat we nog niet weten wat de vergoedingen voor 2012 worden, want er gaat toch eea verandern...
Hoi, Ik weet niet hoe je verzekerd bent bij VGZ. Maar ik zit daar ook bij. Deze week een zeer uitgebreid kraampakket gekregen met een boekje voor baby's eerste jaar.... Dus kijk nog eens goed naar je verzekering, welk pakket je hebt. De vorige bevalling heb ik niets hoeven te betalen... Volgens mij een prima verzekering.
Ik zit bij de fbto en heb sinds deze maand de module zwangerschap aangevinkt. Volgens mij is deze wel goed. Bij mijn zoontje zat ik bij de avivo en alles werd toen vergoed.