Waarvoor gebruik jij je zolder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweety28, 3 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Afgelopen periode hebben wij ontzettend veel zooi het huis uitgedaan. Resultaat is dat we nu (eindelijk) bijna een hele lege zolderkamer hebben. Er staat zometeen een koelkast en vriezer, een loopband en wat speelgoed. Spullen als kerstdecoratie, koffers, seizoensspullen etc hebben we achter de schotten. Maar wat gaan we nu doen met die zolderkamer??
    Strijken en de was doen we op de voorzolder. Een zolder vol met zooi vond ik zonde van de ruimte maar echt een doel hebben we ook niet met onze zolder. Ben dus benieuwd waar jullie je zolder voor gebruiken.

2. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Als slaapkamer.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft hier een eigen plek voor zijn hobby. (O.a. audio apparatuur waarbij het wel handig is dat kinderhanden er niet aan kunnen komen). Ook staat er een bureau met computer en een printer.

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken hem als slaapkamer, ons zoontje
    heeft daar zijn kamertje.

5. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    702
    387
    63
    Vrouw
    Onze jongste heeft daar zijn slaapkamer. Verder heb ik daar nog een kantoortje waar ook ruimte is om was op te hangen en spullen op te slaan.

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Wij hebben een lounge op zolder (bank, tv, salontafel, minibar) en 2 werkplekken. Verder staan er wat sportspullen (hometrainer, gewichtjes, yogamatje).

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wij hebben alles vol liggen met kinderen :roflmao:.maar anders zou er wel iets van een fitnessruimte worden gemaakt denk ik. (Mijn zoon staat graag op de loopband)

8. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Wij hebben er onze thuiswerkplek en achter het schot hebben we een minimale opslag aan dingen die we sporadisch gebruiken. Een fijne opgeruimde ruimte waar dus geen troep naartoe verdwijnt!

9. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    En slapen jullie op de eerste verdieping? Vraag me de laatste tijd af hoe dat zou zijn. Wil je je ervaring delen?

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oudste slaapt op zolder. Die is destijds naar zolder verhuisd toen de jongste werd geboren. Daarvoor was het een speel/logeerkamer.
    Ik heb sws nog heel veel ruimte op zolder. Mijn wasgoed hangt er en er ligt een hele zooi opgeslagen.

11. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Wij hebben er een extra tweepersoonsbed staan. Voor logees of als we liever even apart slapen door ziekte of extreme verkoudheid. Ook heeft mijn dochter wel eens een periode dat ze een tijdje op zolder wil slapen :rolleyes:.

12. Havermout

Havermout Niet meer actief

Onze voorzolder heeft een kast met voorraad toiletspullen , ruimte voor wasrekken en een wasmachine en droger. En dan twee slaapkamers van de kinderen.

achter de schotten en in 1 inbouwkast liggen kerstspullen, kleding, koffers, skikleding, schaatsen en 2 dozen met spullen Van vroeger van mij en mijn man.

13. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Speelzolder / opslag.
    Het is een zolder met vlizotrap.

14. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ja wij slapen op de 1e verdieping en D. heeft een hele mooie ruime zolderkamer :thumup:
    Bevalt heel goed, kamer is boven onze slaapkamer dus als hij huilt of “roept” worden we er wakker van. Tegenwoordig hebben we de babyfoon zelfs uitstaan.
    Enige minpunt, 2 trappen tillen met die kleine… hahaha.

JupitR vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Werkkamer.
    We hebben de zolder in 2 delen. Ene kant staan de wasmachine en droger en de werkplek van mijn man. En de kattenbak plus mandjes, want daar blijven onze katten 's nachts.
    Andere kant de droogrekjes het logeerbed/bankje en mijn werkplek.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Logeerkamer, thuiswerkplek, hobbyplek en opbergruimte. Wasmachine, -droger, wasrek en strijkplank staan er ook. Multifunctioneel dus. ;)

17. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wasmachine, wasrekken + lijnen, een kast met mappen administatie/fotoboeken etc, kast met beddengoed & een hoekje met de kerstspullen. Het is een redelijk ruime zolder met vaste trap, zou ook prima als slaapkamer kunnen dienen, maar wij hebben er voor gekozen dit niet te doen en zijn nu op zoek naar een andere ruimere huurwoning.

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    We hebben 2 zolders, de een geen stahoogte, dus daar liggen spullen die bewaard moeten worden. Deze is vanuit onze slaapkamer bereikbaar.
    De andere zolder heeft wel stahoogte en is vanaf de overloop bereikbaar. Daar staan de kasten met lego (maar momenteel speelt niemand daar mee, het was legozolder toen oudste zoon nog met lego speelde) en sinds kort is het de knutselruimte van dochter. Ze heeft er een groot bureau en een vakkenkast met al haar schilder- en tekenspullen. Zo blijft haar kamer veel netter, en kan ze daar huiswerk enzo doen, en kan ze al haar 'rommel' lekker op zolder laten liggen.
    Maar we hebben dus geen zolder met vaste trap of mogelijkheid voor kamers. Het schuine dak begint bij ons al op de 1e verdieping.

19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.836
    113
    Wij hebben geen zolder :D

Begane grond 2 hele grote werkkamers en een grote trapkast met warmtepompgeval, eerste verdieping woonkamer, toilet en keuken, tweede verdieping 3 slaapkamers, badkamer en washok.

20. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wij hebben 2 zolders ( van 2 huizen 1 gemaakt) de ene is opslag van koffers spullen die bewaard moeten blijven etc) de andere is een speelzolder voor de kinderen.

Deel Deze Pagina