Luier helemaal af of nog niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 14 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik twijfel of ik mn zoontje al helemaal zonder luier zal laten of niet. 2 weken geleden ongeveer zijn we begonnen met thuis zonder luier. Het is hier warm dus hij loopt in zn blootje en geeft nu ook zelf aan wanneer hij moet plassen. Zijn ook al naar speeltuin zonder luier geweest twee keer, en hij heeft 1 keer in de bosjes geplast en 1 keer in zn broek geplast. Poepen wil hij niet heb ik het idee (hij heeft al een keer in zn broek gepoept en niets gezegd haha). Wij werken allebei fulltime en ik twijfel nu een beetje of ik hem al zonder luier naar de creche moet sturen..Ik wil het ook niet forceren.. 1 augustus is zijn eigen leidster er weer dus soms denk ik: Ik wacht tot dan. Het meisje wat er nu is, heeft veel minder ervaring.. Maar aan de andere kant vind ik t ook zo stom om te ´wachten´.. Wat zouden jullie doen?

2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Wij hebben hem meteen uitgelaten. Dan weet ze meteen waar ze aan toe is. Hier gaat dat super goed. Lijkt me voor kind wel zo duidelijk!

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik kan me deze vraag al van vorige keer herinneren.
    Ik zou even aan de leidster vragen wat handig is om te doen. Of ze hem regelmatig naar de wc kan sturen.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Klopt heb er al eerder een topic over geopend toen we er eigenlijk pas mee begonnen waren. Ik sprak een andere ouder van de creche en die zei dat ik misschien beter kon wachten tot de leidster er weer is. Ik geloof dat de vervangster die er nu is het allemaal nog niet zo goed in de gaten heeft (misschien stagiaire oid) van wat ik zo gemerkt heb tot nu toe. Vandaar dat ik twijfel. Maar idd het is voor een kindje zo ook niet helemaal duidelijk, dus misschien toch maandag gewoon maar proberen? Mocht het nou echt helemaal niet werken tsja..maar ik ga er niet van uit

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Als het thuis zonder luier goed gaat zou ik het idd gewoon zonder proberen, vind het voor je zoon anders ook zo verwarrend worden en je hebt kans dat je met luier om de 2 weken zonder weer te niet doet.
    Gewoon proberen dus en een aantal schone setjes meegeven. Blijkt dat het op het kdv na een aantal dagen niet gied gaat kun je altijd weer (tijdelijk) een luier om doen. Maar zou gewoon eerst eens zonder proberen en kijken hoe dat gaat.

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Er is een vervangster, of stagiaire, alleen met de kinderen?
    Hoeveel kinderen zijn dat dan?
    Weet dat je in Spanje woont en het daar anders gaat. Gewoon benieuwd.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Het zijn ongeveer 10 kinderen per klasje. Maar er zijn normaal gesproken twee leidsters (waarvan 1 een soort assistente). Zijn we super tevreden over. Maar nu deze maand dit meisje er is weet ik niet precies hoe het zit (mijn man haalt en brengt) er zullen waarsch ook minder kinderen zijn ivm zomervakantie.

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ps. Als hij thuis in z'n blootje is gaat t dus prima en gaat hij zelf, maar met een broek aan bijv heeft ie sneller een ongelukje. Alsof ie dan denkt dat ie een luier om heeft. Maar denk dat we t maandag maar proberen.. anders duurt t misschien wel erg lang nog tot 1 aug en ik zie al voor me dat ie er dan ineens geen zin meer in heeft hahah

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hij heeft wel een makkelijke broek/joggingbroek aan? Want het duurt vaak even voordat jonge kinderen alles snel uit kunnen trekken. En dan krijg je dus ook ongelukjes.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja altijd broekjes zonder knoop, jogging broekjes, en deze maanden altijd kort, ivm warmte

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Dit heb ik met mijn dochter bij het poepen. Plassen geeft ze prima aan, ook als ze kleren aanheeft, maar het poepen doet ze vaak in haar broek als ze een onderbroek aanheeft. Loopt ze zonder onderbroek rond (thuis dus nu heel vaak) dan gaat ze keurig zelf op het potje of naar de wc als ze moet poepen, maar met kleding aan gaat het vaker mis dan goed. Echter kiezen we er wel voor om haar zonder luier te laten lopen, juist omdat het plassen wel zo goed gaat. Als we weer de hele dag een luier om gaan doen zal ze het plassen ook weer in de luier doen. Het heeft gewoon even tijd nodig, tot die tijd veel onderbroekjes op voorraad hebben

12. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Als t thuis goed gaat zou ik uitlaten.. anders is het voor de kleine ook onduidelijk.. ene keer wel luier andere keer niet. Tot 1 augustus duurt nog wel lang

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja ik vind het ook wel lang duren tot 1 augustus. Zoals gezegd plassen gaat prima en nauwelijks ongelukjes (soms als ie een broek aan heeft-ik denk dat hij dit door de war haalt met luier..!). Maar vanmorgen ergens wat gedronken en had m zonder luier meegenomen, ineens rook m'n vriendin wat en ik zag m'n zoontje een beetje raar kijken dus ik zei meteen: zullen we even een poepje gaan doen op de wc, mama gaat ook. En toen was t al te laat. Was ook vrij slappe poep dus echt vreselijk om schoon te maken, alles in onderbroek en in broek bah..maargoed ongelukjes horen erbij, het is alleen vervelend met poep.. geeft ie gewoon niet aan, lijkt alsof ie zich beetje schaamt ook daarvoor

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hij heeft nu een beetje diarree.. dus dat wordt m niet morgen op de creche ;) hij heeft wel vandaag een paar keer een klein beetje op het potje gepoept! Dus das alweer een stap

Deel Deze Pagina