Welke zonbestemming in juni?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door momim, 19 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Graag jullie advies:)
    Wij willen in juni op vakantie, hebben een zoontje van 3 en ben dan 15 weken zwanger.
    Willen graag naar een zonnige bestemming (Griekenland, Canarische eilanden oid). We zijn zelf veel op reis geweest maar nog nooit gevlogen met een kind, dus willen nu bij voorkeur niet te lang vliegen.
    Graag jullie adviezen over de do en donts en goede bestemmingen. Wij waren toen we samen gingen altijd van de actieve vakanties, dat tempo zal nu wel iets anders zijn met een kind en mijn zwangerschap, maar hele dagen alleen maar zon zee en strand past ook niet helemaal bij ons (al kijk ik er wel naar uit om straks minder misselijk en moe te zijn en bij te tanken na eerste trimester;))
     
  2. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.697
    1.618
    113
    Vrouw
    Toen de kinderen hier jonger waren ging wij vaak naar Mallorca en Portugal. Heerlijk korte vluchten en in deze tijd altijd al lekker weer gehad.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mallorca schijnt perfect te zijn met kindjes :) . Zelf vonden we griekenland heerlijk. En dan met namen de ionische eilanden. Daar loopt het strand heel langzaam de zee in.. ideaal. En het is prachtig helder water. Zakynthos en Lefkas zijn misschien wat te klein voor je qua actie... maar op corfu is wel genoeg te beleven. En qua vluchttijd is het nog goed te doen. En heerlijk weer in juni! Prachtige groene natuur... echt genieten. Overigens heeft zakynthos - bedenk ik me nu - ook wel een deel waar wél wat meer actie is aan het water etc.
    Kefalonia staat nog op ons wensenlijstje.... dat is de enige van de groep waar we nog niet geweest zijn - een eiland wat veel minder afhankelijk is van het toerisme heb ik altijd begrepen.

    Maar oke; ik zou dus focussen op de ionische eilanden - of mallorca :)
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Wij zijn een aantal keer met de kinderen naar griekenland geweest. Met eliza was here hadden we altijd een huurauto, en mooie villa of appartement. Wij zijn op het vaste land geweest peleponnesos. Maar daar was alles best ver rijden. Eilanden zijn dan wat overzichtelijker. Wij vonden de ionische eilanden ook prachtig. we hebben ge eilandhopt zakynthos, kefalonie en ithaka. Met een huurauto. Was prachtig. Kinderen waren toen 1,5 en 4. Zakynthos was leuk. Genoeg te zien en te doen en alles niet te ver rijden.

    Ik hoor van andere mensen vaak goede verhalen over zuid portugal, algarve. En van mallorca. Is allemaal ook niet te ver vliegen. En mooi weer!
     
  5. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Bedankt voor de tips! Ik ga eens even verder zoeken:)
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    voor do's en don't voor jullie zou ik nog kunnen zeggen, in het vliegtuig lekker go with the flow. probeer niet alles perfect te doen. maar gewoon relaxed te zijn. als je kindje huilt ben jij degene die het waarschijnlijk het aller rotste vindt. lekker veel samen doen. Dan komt het wel goed.
    Als je een huur auto hebt reken er dan op dat dit altijd wat tijd kost om op te halen. en dat dit bij een eind van de middag vlucht rot uit komt met avond eten. zorg dus dat je voor je kindje wat hebt dat die wat kan eten, en drinken. als je kindje nog in de luiers zit is het handig om wat extra luiers mee te nemen in je handbagage, maar is ook lekker makkelijk want als ze al zelf naar de WC kunnen moet je vaak even zoeken (onbekend vliegveld etc). Tip, laat hem/haar met papa naar de WC gaan, want die rijen zijn vaak korter ;) en kleine kinderen moeten vaak direct plassen en niet pas over 10 minuten.

    op vakantie gingen wij vaak lekker uitgebreid lunchen. en savonds maakten we nog een salade of wat pasta in het huisje/appartement. in veel zuid europese landen gaan de restaurants pas savonds laat weer open en dat was niet te combineren met het ritme van mijn kinderen.

    verder kun je heel veel ondernemen hoor! zeker met een kind van 3. lange wandelingen misschien niet (of met rugdrager), maar dorpjes bezoeken, naar een dierentuintje klein museum, een aquapark, botanische tuinen, een rondje rijden ergens bij een uitzichtpunt kijken ergens wat lunchen, of picknicken.
    maar ook een rondvaart met een boot of zelf een bootje huren. genoeg te zien en te doen. wees wat flexibel, als het plan wat je had niet helemaal gaat, probeer met wat wel kan er wat leuks van te maken!
     
  7. Donna1993

    Donna1993 Bekend lid

    19 okt 2021
    698
    750
    93
    Vrouw
    Akti Imperial in Rhodos (Griekenland) gaan wij in juni heen:)
     

Deel Deze Pagina