Het leed wat een leuke koopwoning vinden heet...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je zou haast denken dat dit niet kan in deze tijd met zoveel woningen te koop. Maar toch is het zo!

Er staan momenteel in de wijken waar wij graag willen wonen maar 4 huizen te koop die we willen gaan bezichtigen. Maar waar we nu nog niet zoiets van hebben 'dit kan ons toekomstig huis zijn'!

Ook hebben we een leuk nieuwbouwproject op het oog en een gesprek gehad bij de desbetreffende makelaar waar we eigenlijk enorm enthousiast over zijn, enig nadeel volgend jaar is het pas klaar. We zouden hier dus nog een jaar moeten wonen.
    Dat ga ik echt niet trekken, het huis is gewoon te klein! En de kinderen worden groter. Ik weet niet eens meer waar we alle spullen moeten laten.

We overwegen nu dus om naar particulier huren te kijken en toch helemaal te gaan voor het nieuwbouwproject omdat we elke keer als we ernaar kijken er helemaal warm en enthousias van worden.

Nog meer mensen zoveel moeite met een leuke koopwoning vinden?
    En dan ook nog eens de juiste keuze te moeten maken?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het is duidelijk dat het nieuwbouwproject jullie droomhuis is. Als dat zo is moeten jullie daar voor gaan wat is nu een jaar?! Je zou eventueel wat dingen die je niet gebruikt maar wel wil bewaren kunnen opslaan, dat is goedkoper dan verhuizen. Het geld wat je voor een jaar in een tijdelijke woning zou steken kun je beter gebruiken in het nieuwbouwhuis. Daar zul je sowieso alles aan moeten doen want alles is kaal en daar gaat echt super veel geld in zitten. Door niet te verhuizen naar een tijdelijke woning bespaar je maandelijks ook geld aan dure huur wat je ook weer opzij kan zetten

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Een jaar is echt zo voorbij... Ik zou gewoon lekker blijven waar je zit en kan je ook wat geld sparen voor alle kosten van het nieuwbouwhuis.. Een jaar gaat snel als je iedere week naar je nieuwe huis kan gaan kijken en zien hoe t opschiet :)

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat is ook zo...maar ik word soms zo knettergek in dit huis.

We hebben al zoveel mogelijk in de kelder staan maar toch word het snel een rotzooi. Doordat het te klein voor ons is is het snel stoffig...man en zoon zijn beide ontzettend allergisch en lopen als ik 1 dag niet heb gestoft en met de stofzuiger door het huis ben gegaan direct te niezen en met rode dikke ogen rond.

Misschien moeten we ook gewoon even doorzetten, maar op sommige dagen baal ik zo enorm van dit huis en wil ik het liefst direct weg!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou ook voor het nieuwbouwproject gaan en niet particulier gaan huren. Kan je in de buurt niet ergens een garage of opslagbox huren? En het dan nog een jaartje uithouden.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als het nieuwbouwhuis perfect voor jullie is ga ervoor. Je zult niet snel iets vinden wat gelijkwaardig is aan dat huis. Je gaan nl alles vergelijken.

Stel je gaat tijdelijk in een huurwoning, dat gaat je extra geld kosten (zonde!) en dan moet je in 1 jaar tijd (waarschijnlijker korter ivm eerst vinden huurwoning) verhuizen.
    Al je spullen in dozen doen en er weer uithalen en opruimen. Alles (per verhuizing) een tijd 'kwijt' zijn.
    Ik ben in een haf jaar tijd 2 x verhuisd (begin feb en eind juni). Een ramp vond ik het, niet iets om nogmaals te doen.

Een jaar is zo om. Gebruik de tijd om spullen uit te zoeken die je al hebt en wat je in je nieuwe huis wilt.

En over huizenjacht; ja het is best erg! Wij hebben tussen de 40 en 50 huizen gezien. Een huis met juiste onderhoud, kwaliteit en prijsverhouding is ook in deze tijd lastig.

7. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Klinkt alsof het nieuwbouwproject het beste bij jullie past. Zou daar dan ook voor gaan!

Wij moesten ondanks de vele huizen die te koop staan ook echt goed zoeken. Dat kwam vooral omdat we onze zinnen op 1 bepaalde wijk gezet hadden. Daar bleven 2 huizen over.
    Bij het ene huis wilden ze niets zakken qua vraagprijs, en bij de andere had ik zelf een beetje m'n twijfels gezien het vele kluswerk (en omdat ik in november al uitgerekend ben..).
    Uiteindelijk is het toch het 2e huis geworden. Nu we druk bezig zijn met de voorbereidingen voor het klussen begin ik er toch wat vertrouwen in te krijgen dat alles optijd klaar is wanneer ons kindje komt. Blij dat we voor dit huis gekozen hebben; zit veel meer potentie in mochten we het ooit willen verkopen en hier hebben we veel van de prijs af kunnen krijgen!

Succes met jullie beslissing!

8. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik zou ook voor het nieuwbouwproject gaan, een mooie kans om jullie huis vanaf het begin naar je eigen smaak in te richten. Een jaar is zo voorbij, dus zal nu gewoon lekker blijven zitten waar je zit zodat je wat geld kan sparen om straks je nieuwbouwhuis in te kunnen richten, want dat zal een hoop centjes gaan kosten.

Misschien kan je idd tijdelijk je wat spullen opslaan in een opslagruimte of garagebox?

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Garagebox huren is inderdaad ook wel een idee, helemaal omdat we voor het nieuwe huis ontzettend veel nieuw moeten van nieuw servies tot nieuwe bank. Kunnen we alles in het jaar stukje bij beetje gaan kopen en opslaan.

Vanavond nog maar eens met m'n man praten, denk ook echt dat we voor nieuwbouw moeten gaan, weet wel zeker dat hij er ook zo over denkt!

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wonen jullie nu in een huur of koopwoning?

Als je nu ook in een koopwoning woont kan het weleens lang duren voordat je het verkocht hebt en is dat nieuwbouwhuis helemaal geen probleem aangezien je het oude huis misschien pas over een jaar kwijt bent

Als je nu huurt zou je als je het écht niet meer vol kan houden idd particulier kunnen huren voor dat jaar

Ik zou iig wel voor het nieuwbouwhuis gaan aangezien je er anders weleens spijt van kunt krijgen

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat garagebox idee is idd super slim bedacht!

12. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    nou hier schiet het ook nog niet op, we hebben gelukkig geen haast maar wonen nu in een flat (wel ruim gelukkig maar ook particulier dus best aan de prijs) maar een tuin lijkt me gewoon erg fijn en dat je je geld niet meer 'weggooit' nu bij 2 huizen wezen kijken, ene liep op 3000 mis en bij de ander was een bouwkundig rapport aanwezig.. en dat was maar goed ook!

bij jullie klinkt dat nieuwbouwproject zeker erg interessant en je hebt ook voordelen dat je er volgend jaar in kan (je kan rustig uitzoeken hoe jullie het precies allemaal willen).

Deel Deze Pagina