Welke zonne producten gebruik jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Voor mezelf gebruik ik eigenlijk alleen maar Piz Buin producten. Ruikt lekker, lekker licht, goed smeerbaar en niet belachelijk duur.
    Mijn zoontje krijgt een hoge factor opgesmeerd, welk merk is niet zo belangrijk. Zolang er een hoge factor in zit en makkelijk smeerbaar is ben ik tevreden. Oh ja, niet plakken is ook wel fijn.
    Ik had garnier voor hem, parfumvrij factor 50 in een tube, maar die vind ik vies aanvoelen op mijn huid. Ik ga voor hem ook gewoon Piz Buin halen denk ik

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee. Het is zo dat als je je kind maar in blijft smeren, je huid geen vitamine D van de zon kan opnemen. Je kan dus beter je kind insmeren op het strand zelf zodat de huid 15 minuten de tijd krijgt ( gem. inwerktijd van de creme) om vitamine D op te nemen.

Ik geef je op een blaadje dat als jij je kind niet insmeert en alleen maar vitamine C geeft, je kind levend verbrand.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb er nog nooit van gehoord trouwens... vitamine C tegen verbranden ;)
    Ik ga het ook niet uittesten :)

4. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik heb begin van de zomer Nivea baby factor 50 gekocht.Qua bescherming bevalt hij erg goed. Net terug van 2 weken Italie met elke dag tempeaturen van ong 35 graden en stonden op de camping. Elke dag naar zee en zwembad, en mannetje is niet eens verkleurd, ook niet bruin geworden maar vind het gewoon erg belangrijk dat zijn huidje de eerste jaren niet wordt aangetast of verbrand door de zon.

Smeren vind ik wel erg stroef gaan en je krijgt gele vlekken in de kleding.

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    werkt echt heel goed
    ik hoef niet anders

wel de sportclear gel

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou jaren geleden hoorde ik het ook al... En zo af en toe duikt het weer op

Maar ik was inderdaad niet van plan het uit te proberen toch :)

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik gebruik bio sunspray van Lovea, geen troep erin, ruikt superlekker, plakt niet en werkt super!
    Wel om de zoveel tijd insmeren maar dat is met iedere zonnebrandcreme.

www.lovea.nl

8. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik ben gezegend met een prachtig wil velletje..:x
    Verbrand dus sneller dan een broodje in een broodrooster.

Daarom gebruik ik Lancaster F15. Geen hoge factor maar met Lancaster is dat ook niet nodig.

9. Saskia78

@mahonnepon: ik verbrandde ook altijd levend... Maar nu factor10 van nivea en ik smeer me niet suf maar verbrand ook niet.
    Zou mijn huidje na bijna 35 jaar toch beginnen te wennen aan de zon?

10. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Nou inderdaad! Ik heb het gevoel dat hoe ouder ik word, hoe minder snel ik verbrand. Nivea heb ik inderdaad ook, die gebruik ik voor achter het huis.

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Ik was eigenlijk speciaal voor dit merk naar de winkel gegaan, maar de kidsspray van dit merk geeft aan in de piepkleine lettertjes, dat het niet voor kids onder de drie jaar gebruikt mag worden. Achterop het flesje zat een etiket waar je zo'n dubbel laagje af kan halen, en daar stond dat in piepkleine letters, wel gek voor een kinderspray..

12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hier niveau fun&play. nog niet uitgeprobeerd, we gaan dinsdag 2weken naar Marmaris in Turkije en dan zullen we zien if het werkt.

@tatja: mag ik vragen waar jullie heen gaan in Turkije? fijne vakantie alvast!

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij smeren eigenlijk zowat nooit,en ons zoontje ook niet zo veel. Alleen als hij echt langer dan een halfuur/3 kwartier in de volle zon zit te spelen of in een badje zit. En dan even de koppen van zijn schouders en zijn gezicht. Hij verbrandt nooit en heeft zomers echt een bruin koppie/armpjes.

14. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wij gaan naar Alanya:)

15. Saskia78

@adorable: dat blauwe spul? :)
    dochterlief moppert altijd dat ze het niet hebben in het roze.....

werkt bij ons prima in ieder geval

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Serieus?
    Ik ga meteen kijken!

Het staat er inderdaad op ja, ga ik ff een mailtje aan wagen!
    Ben benieuwd waarom..

17. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dit vond ik op hun site bij de FAQ;

Op het etiket van Lovea Kids staat vermeld dat het product voor kinderen boven de 3 jaar is. Betekent dit dat het product niet geschikt is voor jongere kinderen?

De reden dat deze tekst op de verpakking staat heeft met wetgeving te maken. Lovea is officieel geen babyproduct fabrikant en is daarom verplicht om deze tekst op de verpakking te zetten. Daarnaast wil Lovea niet stimuleren dat hele jonge kindjes blootgesteld worden aan de zon omdat dit zelfs met goede bescherming risicovol is. In de praktijk gebeurt dit natuurlijk wel en wil men gewoon een goede zonnebescherming, ook voor de kleinere kindjes. Lovea kan hier goed voor gebruikt worden.Lovea BIO is 100% natuurlijk en geschikt voor de allergevoeligste huid en is dan ook JUIST heel erg geschikt voor (heel) jongere kinderen.

18. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Vision is echt supergoed spul!!! Wij gebruiken het altijd en ook voor onze dochter factor 50. s'ochtends voor je de zon ingaat smeren en effe laten intrekken en het werkt als een tierelier. net 15 dagen naar egypte geweest en dochter is niet verbrand...niet een keer!!!

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hé bedankt voor de aanvullende informatie!:D

20. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook Vision. Super spul, plakt niet, makkelijk smeerbaar, trekt snel in en idd ín de ochtend van top tot teen insmeren ik heb er geen omkijken meer aan. Mijn zoontje heeft een super wit huidje, maar is nog nooit verbrand.

Deel Deze Pagina