dat weet ik wel zeker! hier erg gevoelige huidjes bij de kindjes maar lief is een van de mildste cremes terwijl je dat niet zou verwachten van dit merk! gebruik het al een aantal maanden en kan niet anders zeggen dan TOP spul.
Wat een goeie tip Siriel, wij waren nog op zoek. Ik neig naar Weleda of een ander merk zonder troep. Sowieso zitten er in veel zonnebrandcreme's nanotechnologie (niemand weet wat het effect daarvan is, maar van sommige nanodeeltjes is al aangetoont dat het niet ongevaarlijk is) of stoffen die - al dan niet onder invloed van zonlicht - niet goed zijn voor je huid. Soms zelfs kankerverwekkend! Bizar toch? (voor een - niet wetenschappelijke - bron: Study: Many Sunscreens May Be Accelerating Cancer - wel links naar wetenschappelijke bronnen)
Toch even dit topic gelezen en ik schrik echt wat voor narigheid er in zonnebrand zit!! Ik ben al jaren op zoek naar een geschikte zonnebrand. De meeste voelen onprettig aan, doen niks of irriteren mijn huid. We hebben nu van Nivea, mar zelfde verhaal... Er zit ook veel alcohol in. Het prikt bij mijn neus en ogen... Ik ga denk ik toch ook nog even voor Lief! kijken... Want ik vertrouw al die cremetjes niet...
Ik gebruik nu dus de lief zonnebrand een paar dagen en ben echt om. Ten eerste vind ik het prettig dat het niet boordevol troep zit (je schrikt echt hoor als je je een beetje gaat verdiepen in wat er zoal in zonnebrand zit!, en vind dan nog maar eens iets wat je veilig durft te smeren maar ik heb hem gevonden denk ik) Ik vind het prettig spul in gebruik, mijn zoontje had ook altijd rode traanogen als ik zijn koppie had ingesmeerd. Hoe voorzichtig ik ook deed, en bij de oogjes uit de buurt bleef, na een tijdje gingen ze altijd tranen. Nu dus niet meer Ik had alleen dat het pompje na 10 keer pompen er mee op hield Terug naar de winkel, en kreeg een nieuwe. Maar gisteren weer dat pompje kappot.. Ik weer terug, en bij de Etos zeiden ze al dat ze het heel vervelend vonden, maar dat het misschien een productiefout kon zijn., Dus ik heb mijn bon voor de zekerheid goed bewaard Maar dit flesje lijkt tot dusver te werken. Ik heb met 3 kids al heel veel soorten cremes gebruikt, maar dit werkt echt top op de gevoelige huidjes. Dus voor degene die nog zoekende zijn, ik zou het een kans geven
Ik gebruik sinds een jaar allerpril tabletjes tegen zonnenallergie en ik wilde dat ik ze eerder ontdekt had! Nergens last meer van. Wat factor betreft heb ik juist niet zo'n hoge 20 soms 30. De natuurdrogist (die ook de allerpril gaf) raadde aan niet te hoog te gaan zitteb omdat je dan ook de goede stralen blockt. Vitamine d bijvoorbeeld, heb je hard nodig. Meestal hebben wij nivea. Vroeger had ik Shiseido, die was geweldig! Maar ja, ook duur
Als je op vakantie gaat moet je wel 1a2 weken van tevoren al starten. Het vergroot he weerstand tegen de overdosis zonlicht.