En smeren jullie ook als jullie kindje niet in de zon gaat? Ben vanmiddag een stukje gaan wandelen met de kleine in de wandelwagen. Daarbij lag ze lekker in de schaduw van de parasol en heb ik haar niet ingesmeerd. Achteraf bedacht ik me dat ik weleens heb gehoord dat de UV-stralen dan toch schadelijk zijn?
ik smeer nu gewoon telkens in...vanaf sochtends na het badje al... even een tip mijn broertje verbrande snel op zn oren dus vergeet die niet mee te smeren!!
Ja, altijd smeren, ook als je kindje alleen maar in de schaduw blijft. Door weerkaatsingen, zelfs als je 't zelf niet eens ziet of doorhebt, komen UV-stralen toch eigenlijk wel overal. Daarbij zijn eigenlijk alle stoffen (zoals bijv. waar een parasol van gemaakt is) poreus en dus niet 100% zonwerend. Altijd smeren, dus. Ook handig, want dan went je kleintje er maar vast aan. Nog 1 tipje van mij: je (kind) kan ook flink verbranden als het bewolkt is! Dat is er eentje uit mijn eigen ervaring, helaas. Dus ook met bewolkt weer, zeker als het toch boven de 15 graden is, SMEREN!!
maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen kinder zonnebrand creme en die van ons? ik verbrand echt snel en word dus ook bijna niet bruin, mn vriend ietsje minder erg maar het scheelt niet veel. dus wij hebben altijd een hoge factor liggen hier maar omdat ik nog niks had liggen van de week en ik ging wandelen had ik zn beentjes&voetjes ingesmeerd met onze hoge factor zonnebrand ondertussen wel gehaald maar vroeg het me af
Ik gebruik deze voor mijn dochter. smeert heel goed! Het is van biodermal: Zonnemilk gevoelige SPF 50+ Zonnemilk gevoelige huid SPF 50+ biedt optimale bescherming tegen de zon voor de (zeer) gevoelige huid. De Zonnemilk gevoelige huid is ook geschikt voor jonge kinderen en baby's. De parfumvrije formule is hypoallergeen en bevat geen parabenen en kleurstoffen. Hierdoor is de kans op huidreacties minimaal.
Ik heb ons zoontje dus netjes vandaag 2x ingesmeerd met Vichy 50+; zag ik toch nog dat hij kleine pukkeltjes/bultjes op z'n armen had! Volgens mij had hij er verder geen last van, gelukkig maar!
Ik heb de spray van Zwitsal factor 50 en ben hier juist wel heel tevreden over. Ik smeer hem gelijk in na het wassen in de ochtend, kan ik het ook niet meer vergeten. Heb wel altijd een extra tubetje in de tas zitten voor onderweg eventueel extra smeren.
Ja, die spray heb ik hier ook staan, op zich goed smeerbaar. Maar ik kon niet goed overweg met die spray. 't Zat altijd overal, bovendien waren m'n handen/vingers dan glad van die spray met als gevolg dat ik dat pompje niet meer goed in kon drukken. Nou ja, iig. hier liever gewone zonnemelk uit tube o.i.d.
Vandaag de ROc factof 50 voor kids gekocht..is een spraypompje .. hier heeft dochter helaas een gevoelig huidje nu dus deze aan het proberen...gaat erg goed ze heeft nog niet gekrabt. Had hiervoor de louis widmer en kruidvat beide absoluut geen succes!
Vandaag weer veel bultjes! Terwijl ik ook vandaag hem goed heb ingesmeerd. Zou ie soms allergisch zijn voor die Vichy 50+??
Beetje late reactie, maar bultjes kunnen ook gewoon een reactie op de warmte zelf zijn. Dat heeft mijn zoontje namelijk ook wel. Hij heeft er geen last van, lijkt het, dus ik maak me er verder niet druk om, en meestal is het ook na het douchen & insmeren (Natusan Intensive Care lotion) bijna meteen weer weg. On topic: wij zijn geswitcht (oude was inmiddels ouder dan 12 mnd) naar Hema spray - heerlijk spul!
Wij hebben deze ook, echt heel erg fijne spray. Het is ook nog eens waterproof en de geur is zo heerlijk. 10x lekkerder en fijner dan Zwitsal, ik vond die ook verschrikkelijk smeren vooral op haar hoofd, haar haar werd gelijk altijd zo rommelig ervan.