Wat betreft spf 30 of 50, dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. 30 beschermt voor zeg 95%, 50 voor 97%. Het belangrijkste is dat je om de 2 uur smeert, smeert na zwemmen en dat je niet zuinig bent, maar royaal smeert. Vaak wordt er te zuinig gesmeerd en dan kun je wel met een factor smeren, maar dan werkt die voor de helft zeg maar. Kortom, voldoende, royaal en herhaaldelijk smeren!
wilde ook die van Jetske kopen, maar is helaas niet leverbaar. En ze weten ook niet wanneer t weer leverbaar is. Toen op aanraden van hun website Eucerin gekocht.
Ik gebruik nivea en voor de kids nivea kids en savonds smeer ik alles en iedereen in met Aftersun van nivea. Hmmm krijg van die geur zo lekker van die zomerkriebels haha. Naast de geur vind ik ze in gebruik ook prettig. Niet erg plakkerig en in een aanbieding van 1+1 gratis zeker niet erg duur
Ik gebruik altijd Vision. Nooit in de ingrediënten verdiept en ik beken dat ik hem best vettig vind, maar het is de enige zonnebrand die naar mijn gevoel echt werkt! Paar keer smeren en geen zweempje rood te bekennen
Voor mijzelf Australian Gold, maar voor de kids niet. Vorig jaar had ik voor hun Piz Buin. Dit jaar ga ik of weer voor de Piz Buin of ik ga even op zoek naar iets anders. Maar echt in de ingrediënten verdiep ik mij eigenlijk nooit om heel eerlijk te zijn
Ik zie hier veel Vision fans. In Vision zit de omstreden stof oxybenzone, die is mogelijk hormoonverstorend en wordt in je bloedbaan opgenomen. Als je je verdiept in de ingredienten smeer je dit waarschijnlijk niet meer op je kinderen
Wij gebruike la Roche Possay. Mijn dochter is allergisch voor alle andere die we hebben uitgeprobeerd. Factor 30, 50 is niet uitsmeerbaar, net lijm 😄 Het is echt superspul, gebruik het nu zelf uit en verbranden doen we niet! Terwijl ik normaal ROOD werd!!! Het is wel duurder en alleen verkrijgbaar bij de apotheek, dat is wel vervelend.
Ik lees dit ook op internet, maar ook dat er in vision bijna 50% minder oxybenzon inzit dan de toegestane hoeveelheid. Mijn jongste heeft een hele gevoelige exceem huid en kan alleen deze zonnebrand verdragen. Het voordeel van vision is ook nog dat ze op school met continue rooster voldoende beschermd zijn totdat ze weer vrij zijn om half 3. Mocht iemand een alternatief hebben, waar mijn zoontje tegen kan en dat hij de hele schooldag beschermt is, dan hoor ik het graag.
Ik denk dat je voor jezelf moet afwegen of je de ingrediënten het belangrijkst vindt of het makkelijk smeerbare, of..... Wat ik je wel wil meegeven, is trap niet in merken die beweren dat je uuuuurenlang beschermd blijft, want dat is volslagen onzin. En ja dan komen er zo reacties van leden die hun kinderen maar 1 of 2 keer per dag insmeren en die verbranden nooit! Het gaat niet alleen om verbranden, door een kind onbeschermd de zon in te sturen komt er alsnog schadelijke straling op de huid, of dat nu tot verbranding leidt of niet. En vergroot je de kans op huidkanker e.d. Dus vision e.d. is onzin en gevaarlijk om die frequentie te volgen. Het is vast een prima creme maar wel gewoon om de 2 uur smeren net als elke ander zonnebrandcreme. Op school met overblijven krijgt dochter zonnebrand mee en er wordt niet naar buiten gegaan voordat ze ingesmeerd is. Dat weet zij en dat weet de school. Dus bescherming voor een hele dag of hele schooldag bestaat niet, leer je kind smeren en vraag of de juf een handje helpt waar dat niet lukt.
Dit is een hele goede! Op school smeren ze niet ondanks het continuerooster. Ik zal het binnenkort eens op school aankaarten (zit in de Or). En zoon smeerles geven en anders kom ik wel naar school tussen de middag.
Slecht he dat een school het niet standaard doet...zou het zeker aan kaarten. School is altijd vol van veiligheid en dit wordt door bijna geen enkele school gedaan. Bij ons ook niet hoor, maar dochter kan zelf smeren en ze doet het samen met een vriendinnetje. Bv achter in de nek smeren helpen ze elkaar.
De 'bronnen' waar deze mogelijkheid in worden beschreven zijn niet bepaald betrouwbaar. Als je googlet op PubChem of PubMed in combinatie met oxybenzone zal je lezen dat sprake is van een ongevaarlijk product al 50 jaar wordt gebruikt in zonnebrand, shampoo, cosmetica, haarlak, haarverf, e.d. en dat consumenten hier op dagelijkse basis aan worden blootgesteld. Het wordt gezien als een veilig en effectief middel ter preventie van huidkanker. Kinderen onder de 2 jaar kunnen wellicht stoffen die op hun huid worden gesmeerd langzamer of moeilijker afbreken, maar dit geldt niet specifiek voor oxybenzone. Als je goed Engels kan lezen raad ik je aan je te verdiepen in medisch / chemisch wetenschappelijke bronnen, in plaats van blogs en gezondheidswebsites. Ik bedoel dit niet als sneer naar jou, maar ik erger me kapot aan alle websites over voeding en gezondheid die nergens op gebaseerd zijn.
Vision ook gebruikt, op zich fijn maar prikt wel in de ogen als je het op de wangen smeert. Lovea is ook fijn spul maar factor 50 wel mega wit en moeilijker uitsmeerbaar. Hier ook kids met gevoelige huid. Ik ben ook goed te spreken over Biodermal mousse factor 30. Geen rare reacties daar en geen verbranding. Goed uit te smeren.
Vond ik ook helaas onze auto niet, onze zoon had met zijn zonnebrand handen langs de auto gelopen, binnen 1,5 uur geheel ingebrand in de lak, (daarom willen we hem nu niet inruilen veel te dierbaar al die handjes over de hele zijkant van de auto )