ik ben gister bij de apotheek geweest en heb speciaal voor eczeem huidje gevraagd ik kreeg vichy zonnebrand spray speciaal voor de gevoelige huid mee.
Deze zonnebrand gebruiken we al jaren (het merk dan he niet de zelfde tube ) en tot nu toe nog geen last gehad. Bij onze zoon zag de allergie voor de zonnebrand er ook anders uit, binnen een uur na het smeren knal rood en dan ook overal waar gesmeerd was. Ze heeft het trouwens ook in de nek (waar ze nog nooit eczeem heeft gehad) maar in de ellebogen en knieholten ( waar dus wel vaak eczeem zit) weer niet. Heb voor de zekerheid overleg met de arts gehad en krijg nu een verkoelende zalf voor haar en dan kijken we het even aan. Blijft het zo dan zullen we toch over moeten gaan op de hormonenzalf
Mijn dochter heeft er ook al voor het derde jaar last van. Het helpt hier het beste om haar langzaam aan de zon te laten wennen. Dat is niet altijd even leuk, want dat betekent dat ze niet te lang in de zon mag en ze dus wat langer dan andere kinderen met lange mouwen loopt. Ik smeer er zelf nooit hormoonzalf op; het trekt vanzelf wel weer weg. Overigens smeren wij P20. Ik kwam er vandaag achter dat het wel heel erg prikt in een klein wondje.....