Zelf heb ik de doorzichtige Garnier factor 50. Voor zoon had ik Naïf gekocht.. Ondanks elke 1,5 a twee uur insmeren zag ik eergisterenavond toch dat hij was verbrand. Gisteren ohtenf dicrect de oude vertrouwde nivea gehaald ( de kids variant voor gevoelige huid). Gisterenavond geen spoortje van verbranden te zien. Leuk al dat verwantwoorde spul.. maar dan moet t wel werken.
Jep ik ook en die bevestigd precies wat ik altijd roep: 1 x smeren is echt niet genoeg! Blijven smeren de hele dag door. Ik vind het echt bizar te lezen dat er zelfs in dit topic nog mensen roepen: ik gebruik vision of p20 want dan ben ik voor de hele dag klaar. Echt zo dom...het gaat om de gezondheid van je kinderen. En werd idd ook weer gezegd dat een fles na 6x een volwassene van top tot teen insmeren leeg moet zijn. En dat duurdere merken niet per se beter zijn is ook goed om te horen. En dat die zogenaamde slechte stoffen erin reuze meevallen. Dat alles zo uitgebreid getest en gekeurd wordt.
Hier nu Cien van de Liddl. Na jaren elke keer gele vlekken te krijgen in alle witte kleding die er niet meer uit gaan... Kwam door de nivea zonnebrand
Ik gebruik de P20 of een spray van ambre solair clear protect. P20 werkt goed ook in het water, verder hebben mijn kindjes altijd een uv shirt en zwembroek aan, en ook nog een petje. op de verpakking van de P20 staat overigens gewoon dat je opbrengen moet herhalen na afdrogen en wisselen van kleding etc. veel van de baby zonnenbrand is zo onwijs dik, en dan hou je de bijbehorende witte waas, wat ook de bedoeling is anders gebruik je te weinig, alleen blijft daar altijd zand enzo aan plakken.
Ik heb van Etos eigen merk (best getest door consumentenbond vorig jaar geloof ik) Zit een pompje op die niet alleen uit het gaatje creme geeft maar ook er bij langs, geklieder dus. Ik vind het niet zo fris ruiken en als het in je kleding komt krijg je het er niet meer uit met een gewone wasbeurt. Met kinderen weet je het wel, die willen niet ingesmeerd worden dus het is een gedoe om niet per ongeluk kleding aan te raken. Ik vind het dus niet zo heel fijn spul
Tsja, alles wordt getest en gekeurd maar feit blijft dat er chemische filters in zitten. Ook parabenen, parfum en die verstoren gewoon wel een hoop in je lichaam. Op groente mogen ze ook een hoop zooi spuiten en dat wordt goedgekeurd. Maar is doet goed? Lolly's en dranken met aspartaam worden ook goedgekeurd, is gewoon gif. Insmeren met etos crème is wel beter dan niet smeren maar liever een jurk minder kopen en wel de goede zonnecreme aanschaffen.
Vanaf het begin smeer ik met nivea voor de kids. Het smeert echt lekker uit, en de huid wordt niet plakkerig. Ik heb het filmpje even gezien, en het klopt wel qua smeren. Voor 10 dagen Griekenland gaan er ook 8 flessen voor de kids mee Als Nivea niet in de aanbieding is, koop ik de Etos zonnebrand, ook erg lekker.
Ik vind het niet reeël om alle "slechte" stoffen, voedingsmiddelen, echt alles uit je leven te bannen. En het gaat niet alleen om een jurk minder kopen. Ik smeer qua hoeveelheid en frequentie verstandig, dat betekend dat er echt een hoop flessen op een zomer doorheen gaan. Ik lees dat sommigen op een stranddag 2 of 3 keer smeren...tja daar kan ik mij niks bij voorstellen. Ik ben meer voorzichtig met de slechte grvolgen van de zon dan met de parabenen in de zonnecreme.