Hallo, Welke zonnebrandcrème gebruiken jullie voor je kind(eren)? En welke aftersun? Ik heb hier nog een tubetje van vorig jaar: Zwitsal zonnecrème factor 50. Maar die vind ik zo 'stroef' smeren. Wat is eigenlijk het verschil in de Zwitsal zonnemelk en de Zwitsal zonnecrème? En is zo'n zonnespray handig? Of toch ook weer niet? Groetjes, Hanna
Ik gebruik de spray, op het lijfje spray ik gewoon, en dan uitsmeren. Voor zijn koppie spray ik het in mijn hand, en dan smeer ik het over zijn hoofdje uit. Ik vond die creme ook maar onhandig, die spray is gewoon lekker dun. Er staat nu nog een restje van vorig jaar, nivea. Die heb ik ergens in juni opengemaakt, dus nog een maandje, dan moet ik nieuwe kopen..
Houd jij je daar echt aan? Een jaar houdbaar na openen? Maar dan zit de tube of wat dan ook toch vaak nog half vol? Gooi je dat dan weg? Of gebruik je het voor dan jezelf?
Ik heb die van La Roche Posay factor 50. Nog niet bij mijn dochter gebruikt wel bij mijn zusje en hij smeert heeeel fijn uit. Als je de tube nog van vorig jaar hebt staan moet je er wel even rekening mee houden dat de factor in bescherming achteruit gaat.
Ik heb zonnebrand van zwitsal, en vind hem best fijn. Ook fijn dat ie 24 maanden na opening houdbaar is, krijg zo'n fles niet zo snel op.
Dat gaat echt weg.. De beschermingfactor wordt langzaam lager. Dan kun je nog zo leuk ermee smeren, maar je kindje (of jij) verbrand alsnog.. Dan liever maar een keer nieuwe kopen. Zoveel is 10-15 euro per jaar nou ook weer niet
Ik heb capital soleil 50+ gekocht voor mij zoontje. Uiteraard houd ik hem zoveel mogelijk uit de zon maar met zo'n weer als gisteren smeer ik hem toch wel goed in als ik buitenga met hem. Ik gooi zonnecrème ook zeker weg als hij vervallen is, heeft anders weinig nut om het nog te smeren hè... En als je het echt voldoende smeert , zit er na de zomer normaal gezien niet meer zoveel in zenne.
Een tube van Kruidvat huismerk factor 50 voor kinderen, die smeert wel lekker weg, makkelijk om mee te nemen. Verder heb ik Ambre Solaire voor kinderen en dat is zo'n spray, ook factor 50. Het jaar daarop smeer ik de restjes gewoon vaak zelf op of einde van de dag als de zon niet meer zo sterk is, aangezien de bescherming afneemt in de loop van de tijd. Ik had ook eens zo'n tube van de Hema, waardeloos, kreeg het amper uitgemeerd, een witte plakboel. Die hoef ik dus niet meer. Moet nog after sun kopen.
Ik heb altijd zonnebrand van Biodermal, zowel voor mezelf als voor de kids. Werkt goed: we kleuren lekker bij maar verbranden niet. Pim
Ik heb een " zwitsal-setje" tube "smeersel" factor 50 en aftersun erbij.. Ik vind zelf smeren handiger dan sprayen ( bang dat t in zn oogjes komt) Ik zag ook dat er iets was met een kleur -> dan kun je zeker zien waar je wel en nog niet geweest bent om te smeren..
De zonnebrand is factor 50 van nivea en dan de spray. De aftersun heb ik ook van nivea. Ik zag trouwens laatst ook bij de lidl staan van cien, hebben ze ook factor 50 van. Op een of andere manier durf ik er toch niet op de vertrouwen dat het net zo goed werkt. Ik vraag me altijd af als het net zo goed werkt, waarom zijn andere merken dan 4 keer zo duur.
Maar is het niet zo dat bijv. een tubetje zonnecrème van factor 50, gekocht/geopend vorig jaar, dat de werking nu nog iets van factor 30 is? Zou dan toch ook nog genoeg zijn? Of is dit te simpel gedacht...
Pas wel op met Zwitsal. Dit moet eerst goed indrogen anders vlekt het op je kindjes kleren of op je eigen kleding. En op wit gaat dit er niet meer uit in de was.
Hoi! Ik ben lid van de consumentenbond en daarin stond een tijdje geleden ook een test met zonnebrandcreme. Maar ze hebben ook na een jaar getest of het nog goed werkte en dit is wat er op de site staat: Een jaar nadat we onze zonnebrandcrème-test uitvoerden, hebben we de 2 beste plus 2 willekeurige andere zonneproducten opnieuw getest. Bewaren Een jaar nadat we onze zonnebrandcrème-test uitvoerden, hebben we de 2 beste plus 2 willekeurige andere zonneproducten opnieuw getest. Kruidvat Solait SunMilk SPF 15 kreeg de beoordeling beste koop; niet alleen bood het de beste bescherming, maar ook was het de goedkoopste. Biodermal Sun Protect Milk SPF 20 werd ook goed beoordeeld, maar kostte het drievoudige. De toen gekochte flacons zijn de hele winter in een kast op kamertemperatuur bewaard en 4 van de 10 zijn op exact dezelfde manier opnieuw getest. Bescherming Opnieuw getest zijn Kruidvat Solait SunMilk SPF 15 (beste koop 2008), Biodermal Sun Protect Milk SPF 20, Nivea Sun Verzorgende Zonnemelk SPF 20 en Garnier Ambre Solaire Clear Protect SPF 20. In de test werden minimale variaties in de sun protection factor (SPF) aangetroffen, met als conclusie dat er geen enkele reden is om de zonnebrandcrémes van vorig jaar niet meer te gebruiken. Ze bieden nog steeds dezelfde bescherming tegen uvb-straling. En hoewel dat bij de producten van vorig jaar niet altijd op het etiket terug te vinden is, beschermden alle onderzochte zonnebrandcrémes ook voldoende tegen uva-straling. De mate van bescherming tegen uva hangt samen met de SPF: hoe hoger deze is, des te beter is ook de bescherming tegen uva-straling. Bewaartips: Bewaar zonnebrandcrémes altijd in het donker op kamertemperatuur. Wanneer het product vies ruikt of niet meer mengt na schudden, gooi het dan weg Dus ik denk dat je makkelijk na een jaar nog de zonnebrand kan gebruiken. Het zou dan zonde zijn om het weg te gooien, toch? Groetjes Mariska
Ik gebruik de Zwitsal spray factor 50. Nog niet gebruikt trouwens. Maar laten jullie je kindje in de zon spelen? KDV zei hier vrijdag dat Frummel begon te huilen toen ze hem in de zon neerzetten. Vond het maar raar. Probeer hem zoveel mogelijk uit de zon te houden.
ik houd mijzelf er ook aan, de factor neemt af na opening. Dus als je na een jaar factor 50 denkt te gebruiken is de sterkte waarschijnlijk 30 of misschien wel minder. Ik gebruik ROC voor kids
ik heb de Roc en Vichy, beide factor 50 voor kids en in de spray vorm. Plakt niet en smeert fijn. Van Vichy vind ik persoonlijk fijner.
JA hoor zij speelt gewoon in de zon, wel goed insmeren. Op het kdv speelt ze ook in de zon.. ze kunnen haar moeilijk binnen zetten als de rest buiten speelt