Moeilijke melkdrinkers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandana, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo,

ik hoop dat hier nog meer mensen zijn met een 'zeikerd' t.a.v. melkdrinken. Het is op één of andere manier echt frustrerend... niet omdat ik bang ben dat ze te weinig drinkt of dat ik wil dat ze meer drinkt. Helemaal niet. Ik wil haar nergens toe dwingen.
    Ze is overigens 8 weken oud morgen.

Ze drinkt sowieso zo langzaam. En dan bedoel ik ook echt langzaam. We doen met gemak 3/4 tot 1 uur over een fles van 90 of 120 ml. En ik ben haar daarbij steeds aan het stimuleren (speen draaien, over wang aaien e.d.).
    Soms drinkt ze eerst een 40 ml, net was het al vanaf de eerste slok.
    Ze huilt dat ze honger heeft (4 uur sinds laatste fles, 110 ml op), krijgt fles in de mond.... drinkt dan 4 slokjes en gaat dan spelen. Heel af en toe een slokje omdat er toch steeds wat melk uit de speen loopt. Speen uitgooien, huilen da ze hem toch wil hebben, 3 slokjes en weer spelen. Dan kokhalzen omdat de fles inmiddels te koud is, weer 2 slokjes, uitspugen, huilen, weer in de mond en alleen maar spelen. De fles moet 2-3 keer opgewarmd worden, dus maak ik minder. Ik kan beter bijmaken als ik toch moet opstaan.

Wat is hier aan de hand? Dit is gewoon frustrerend omdat ik er geen verklaring voor heb.
    Ze kan het wel.... af en toe drinkt ze zo een fles op. Of drinkt ze in dat 3/4 - 1 uur 160-170 ml (dat ik 1 of 2 keer bij maak).

Deel Deze Pagina