Goede pleisters voor onder de voet

Discussie in 'De lounge' gestart door Zxcvb, 16 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,

Mijn zoon is met zwemmen in iets scherps getrapt. Hij heeft nu een snee onder de bal van zijn voet, bij zijn grote teen.

Ik heb al verschillende pleisters geprobeerd, maar niks blijft zitten.

Wat zijn goede pleisters die ook echt blijven zitten?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Niet echt antwoord op je vraag, maar is verbinden een optie?

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.332
    10.295
    113
    Ik denk dat @Eppo wel gelijk zou kunnen hebben. Pleisters blijven niet zo lang zitten door beweging. Je hoeft er geen rol om heen te binden. Een klein glaasje een wijn paar keer wikkelen en afplakken met tape.

Je kan proberen of een baasje en tape al voldoende is. Ik krijg de tape er altijd met moeite af.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.782
    7.369
    113
    Ik ben fan van de vingerpleisters van de Etos. Die plakken geweldig en zijn lekker lang. Op vingers die veel bewegen blijven ze goed zitten, op voeten misschien ook wel.
    Maar verbinden is nog steviger idd

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Een verbandje zou ik idd nog kunnen proberen.

Ik heb al hansaplastpleisters geprobeerd. Gewoon die je op maat moet knippen. En dan daar overheen een flinke lap fixomul.

Vandaag een 100% waterdichte pleister met extra goede kleefkracht. Die hield het echt maar heel kort uit.

De snee bloed niet meer, het is vooral om af te dekken en te voorkomen dat er vuil in komt.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Als het ter afdekking is een pleisterspray? En anders zou bij gaan voor gaasje met tape

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Van die eilandpleisters?

Maar ‘rondom’ (niet helemaal, maar tot boven op de voet) lijkt me steviger.

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    gaasje erop en dan verbinden met die tape die fysio wel eens gebruiken (sporttape? ) Hebben vaak paars of blauwe kleuren. Is volgens mij ook bij de action te koop.

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Eilandpleister en die dan op elke zijde inknippen. Zo kan je hem plakken en zijn de zijkanten wat flexibeler qua plakken en blijft het beter zitten .

Ik zweer bij wondfolie maar dat is volgens mij niet iets wat je even zo bij het Kruidvat haalt. We hebben dit op ons werk liggen voor wondzorg. Een dun plastic wat je erop kan plakken . Is zo dun en flexibel als huid, blijft goed zitten bij bewegingen en wanneer het nat wordt.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Ik heb moeten googlen wat eilandpleisters zijn:oops:

Ik had deze vandaag gekocht (zie foto) de rechter daarvan had ik vanmiddag opgeplakt. Ik denk dat hij twee uur is blijven zitten:(

Het is geen hele grote snee, wel redelijk diep.
    En het zit redelijk dicht bij zijn teen, dus zo'n hele grote pleister kan ook niet.

Vanmiddag wilde hij natuurlijk weer zwemmen. Ik hoopte een pleister voor hem te hebben die bleef zitten. Maar helaas...
    Vanavond voor de zekerheid maar een sodabadje gedaan;)
    IMG_20210616_194548200.jpg

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Dit wou ik ook zeggen! Met die tape kan je ook gewoon douchen en zwemmen.
    Eerst gewone pleister en dan dit erover of bijv een gaasje en dan de tape er over.

As we speak zegt mijn zoon: mama ik wil een pleister voor onder mijn voet...zit daar een wondje

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hier ook goede ervaring met pleisterspray.

Zxcvb vindt dit leuk.
  13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Vingerpleisters: dat wordt ook verkocht onder tensoplast.

Ik heb zelf veel ervaring met pleisters, ik plak al 14jaar nonstop bepaalde pleisters (meer info@pb)

Fixomull stretch met een gaasje er onder blijft ook zeker goed zitten (ruim plakken!).

Als alles alsnog loslaat zou je skin-tac onder de pleister kunnen doen (pleister lijm). Het liefst vloeibaar maar dat wordt niet in NL verkocht. Ik heb het wel voor je ;) ik heb geen idee waar je woont maar kan ook doekjes skin-tac opsturen evt.

Ik ben morgenochtend in Haarlem overigens. Als je daar dichtbij woont of bent, stuur dan ff pb ;)

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Toevallig loop ik zelf al een week te rommelen met een wondje onder mijn teen. Ik heb watervaste pleisters van Kruidvat geloof ik, die zitten goed. Elke avond gaat is dr af om te luchten. Elke ochtend een nieuwe.
    Pleisterkussentje is wit, de rand doorzichtig hij sluit dus helemaal af.

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Fijn zoveel tips!:thumup:

Het vervelende is dat we in een dorp wonen met enkel een supermarkt. Die heeft wel wat pleisters liggen maar niet al die dingen die jullie noemen.

Maar ik ga eens een lijstje maken met dingen en er op uit om dat te kopen.

En nee ik woon niet in de buurt van Haarlem, @1981Mama

Deel Deze Pagina