Hoi hoi, Mijn zoon is met zwemmen in iets scherps getrapt. Hij heeft nu een snee onder de bal van zijn voet, bij zijn grote teen. Ik heb al verschillende pleisters geprobeerd, maar niks blijft zitten. Wat zijn goede pleisters die ook echt blijven zitten?
Ik denk dat @Eppo wel gelijk zou kunnen hebben. Pleisters blijven niet zo lang zitten door beweging. Je hoeft er geen rol om heen te binden. Een klein glaasje een wijn paar keer wikkelen en afplakken met tape. Je kan proberen of een baasje en tape al voldoende is. Ik krijg de tape er altijd met moeite af.
Ik ben fan van de vingerpleisters van de Etos. Die plakken geweldig en zijn lekker lang. Op vingers die veel bewegen blijven ze goed zitten, op voeten misschien ook wel. Maar verbinden is nog steviger idd
Een verbandje zou ik idd nog kunnen proberen. Ik heb al hansaplastpleisters geprobeerd. Gewoon die je op maat moet knippen. En dan daar overheen een flinke lap fixomul. Vandaag een 100% waterdichte pleister met extra goede kleefkracht. Die hield het echt maar heel kort uit. De snee bloed niet meer, het is vooral om af te dekken en te voorkomen dat er vuil in komt.
gaasje erop en dan verbinden met die tape die fysio wel eens gebruiken (sporttape? ) Hebben vaak paars of blauwe kleuren. Is volgens mij ook bij de action te koop.
Eilandpleister en die dan op elke zijde inknippen. Zo kan je hem plakken en zijn de zijkanten wat flexibeler qua plakken en blijft het beter zitten . Ik zweer bij wondfolie maar dat is volgens mij niet iets wat je even zo bij het Kruidvat haalt. We hebben dit op ons werk liggen voor wondzorg. Een dun plastic wat je erop kan plakken . Is zo dun en flexibel als huid, blijft goed zitten bij bewegingen en wanneer het nat wordt.
Ik heb moeten googlen wat eilandpleisters zijn Ik had deze vandaag gekocht (zie foto) de rechter daarvan had ik vanmiddag opgeplakt. Ik denk dat hij twee uur is blijven zitten Het is geen hele grote snee, wel redelijk diep. En het zit redelijk dicht bij zijn teen, dus zo'n hele grote pleister kan ook niet. Vanmiddag wilde hij natuurlijk weer zwemmen. Ik hoopte een pleister voor hem te hebben die bleef zitten. Maar helaas... Vanavond voor de zekerheid maar een sodabadje gedaan
Dit wou ik ook zeggen! Met die tape kan je ook gewoon douchen en zwemmen. Eerst gewone pleister en dan dit erover of bijv een gaasje en dan de tape er over. As we speak zegt mijn zoon: mama ik wil een pleister voor onder mijn voet...zit daar een wondje
Vingerpleisters: dat wordt ook verkocht onder tensoplast. Ik heb zelf veel ervaring met pleisters, ik plak al 14jaar nonstop bepaalde pleisters (meer info@pb) Fixomull stretch met een gaasje er onder blijft ook zeker goed zitten (ruim plakken!). Als alles alsnog loslaat zou je skin-tac onder de pleister kunnen doen (pleister lijm). Het liefst vloeibaar maar dat wordt niet in NL verkocht. Ik heb het wel voor je ik heb geen idee waar je woont maar kan ook doekjes skin-tac opsturen evt. Ik ben morgenochtend in Haarlem overigens. Als je daar dichtbij woont of bent, stuur dan ff pb
Toevallig loop ik zelf al een week te rommelen met een wondje onder mijn teen. Ik heb watervaste pleisters van Kruidvat geloof ik, die zitten goed. Elke avond gaat is dr af om te luchten. Elke ochtend een nieuwe. Pleisterkussentje is wit, de rand doorzichtig hij sluit dus helemaal af.
Fijn zoveel tips! Het vervelende is dat we in een dorp wonen met enkel een supermarkt. Die heeft wel wat pleisters liggen maar niet al die dingen die jullie noemen. Maar ik ga eens een lijstje maken met dingen en er op uit om dat te kopen. En nee ik woon niet in de buurt van Haarlem, @1981Mama