baby van 2 maanden 9,5 uur vliegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door B en N, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij zijn op zoek naar serieuse reacties betreft het vliegen met een baby van ongeveer 2 maanden oud.

We zijn momenteel namelijk druk bezig met het zoeken van een leuke vakantie voor in de laatste week van juli en de eerste week van augustus.
    Nu heeft de dominicaanse republiek onze intresse gewekt, maar goed daar hoort een behoorlijke vliegreis bij en kunnen we dit wel doen met ons kleine meisje?

Natuurlijk staat de kleine voorop en doen we het alleen als het echt verantwoord is. Wie heeft hier een goed onderbouwde mening over?

Alle reacties zijn welkom :)

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
  3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik denk dat je zoiets juist met zo'n heel kleintje makkelijker doet dan met een dreumes/peuter. Wij hebben met onze zoon gevlogen toen hij 4 maanden was (was wel veel kortere vlucht hoor, 3 of 4 uur geloof ik) en toen hij bijna 2 jaar was. De tweede keer was wel wat pittiger! Dus als je overweegt het te doen... Doe het nu! Maar goed, misschien krijg je nog meer ervaringen, ben ik ook wel benieuwd naar!

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij hebben in sept 2007 een vlucht van ruim 11 uur gemaakt met onze zoon van 13 maanden.

Nou ik was jaloers hoor op de dames met kleine baby-tjes aan boord. Die hadden een heerlijk wiegje voor zich hangen waar de kleintjes prinsheerlijk in lagen te slapen.
    Zat ik met een dreumes op schoot die op de heenweg besloten had niet te slapen (dan wordt je er druk mee) en op de terugweg alleen maar geslapen heeft (heerlijk wat een verademing ondanks dat ik bijna de hele 11 uur met hem op schoot zat).

Dus ik zou het gewoon lekker doen ;)

Groetjes Anita

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Toen onze meid 2 maanden was sliep ze nog overal en lang ook. Kon haar overal mee naar toe nemen! Nu is dat echt wel over en is ze best veeleisend geworden. Wij moeten 5 uur vliegen, maar ik denk dat het weleens een lange vlucht kan worden ;)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Denk er wel aan dat (als je geen borstvoeding geeft) je niet zelf babyvoeding mag meenemen :)roll:) ... dus daar moet je contact voor opnemen met de maatschappij.

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Vrienden van mij gaan met hun 6 weken oude baby naar de Antillen binnenkort ...

Als ik terugdenk aan hoe Mirre was zou het prima gaan - lekker in de draagdoek.

(maar heb zelf vliegangst en mn man ook, dus of we het ook echt zouden doen is een tweede :))

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Babyvoeding meenemen is geen probleem. Makkelijkst is kant en klare pakjes.

Wij hebben 12 uur gevlogen met onze 5 maanden oude baby. Geen probleem. Klein bakje voor je om ze in te laten slapen, loopt/ kruipt nog niet, ik gaf alleen BV geen bijvoeding.
    Heerlijke vakantie gehad. Heenweg twee minuten gehuild omdat ik zijn hoofd tegen de toiletdeur stootte, en de terugweg een uur gehuild, geen idee waarom, daarna alleen nog maar geslapen.

Als jij je er goed bij voelt, zou ik het zeker doen. Als jij al bij het idee gaat stressen, zou ik het niet doen, dat voelt de kleine ook.

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Kleine baby's hebben in het begin nog minder last van hun oren met stijgen en dalen. Vanaf 2 maanden krijgen ze meer last.

Niet alle maatschappijen hebben die baby-bedjes. Dus informeer daar eerst even naar. Als er geen stoel vrij is dan kan de maxicosy niet mee aan boord(mag ook niet overal) of kun je je kleine niet op een stoel laten slapen en zit je idd al die tijd met de kleine op schoot.

Babyvoeding is idd geen probleen afgesloten verpakkingen mag je meenemen (alleen voor de vlucht en evt vertraging, dus niet voor de gehele vakantie in een koffertje).

Ik zou me meer zorgen maken om het klimaat daar dan over de vlucht. (warm, dan weer airco enz) Zie zomers genoeg passagiers aan boord met een baby naar Egypte waar het op dat moment 45 graden is. Maar dat is vraag je niet.....

Gaan er mensen mee met jullie of alleen?

Succes met het uitzoeken van een leuk reisje.
    Britt

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Zit je dan niet met de entingen? Of heb je die niet nodig voor de Dominicaanse Republiek

Deel Deze Pagina