Welke zorgverzekeraar heb je?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lieke, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Ik hoorde deze week van mijn verzekering dat alle 3 IVF behaandelingen volgend jaar in de basisverzekering zitten.

Ik had gebeld om te vragen of ze ook uitzondering maken om de medicijnen bij een IUI behandeling toch te vergoeden.
    Maar helaas bij De Friesland is dit niet het geval.
    Moet dus de medicijnen zelf betalen.
    Gyneacoloog had het erover dat er nog een mogelijkheid bestaat om over te gaan op hormonen spuiten.Hij vertelde dat dit erg duur is.
    100 euro per spuit.
    Vandaar dat ik dacht laat ik es ff bellen.....

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    je zal toch denken dat een behandeling dan volledig vergoed wordt..?
    vreemd dat je dan medicatie zelf moet betalen..
    Maar is dat niet omdat je al drie behandelingen heb gehad? op = op zeiden ze net aan de foon.

ik ga maar vast sparen... :( :( :( :(

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Een aantal verzekeringen betalen alleen de behandeling van IUI maar lang niet altijd de meds...of maar gedeeltelijk. Weet je, ik denk dat je sowieso moet opsturen. Ik had dus iemand van de IZA aan de telefoon en die zie ...Nee, meds werden bij mij niet vergoedt bij IUI alleen als het IVF zou zijn. Ik had al een gedeelte van de meds opgestuurd (de clomid en de pregnyl) en wat schertste mijn verbazing...had tijd later toch volledige bedrag op mijn rekening. Overigens werd de Menopur niet volledig vergoed, maar kreeg iets minder dan de helft toch wel terug. Dus mijn advies, ook al hebben ze gezegd aan de telefoon dat het niet vergoedt wordt....gewoon opsturen...als je niet probeert het je zeker niks.
    Heb nu al machtiging in huis voor meds van IVF...als ik volgende week ongi mocht worden stuur ik deze gelijk op, want weet dat dit soort dingen meestal niet snel gaan.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja meid, bij IVF is 3: op.
    Zelf verder betalen. Een behandeling kost ongeveer 3.500 euro. Een forumvriendinnetje is nu aan een poging uit eigen zak bezig...das echt sneu.
    Maar nog niet te negatief gestemd meid! Je moet nog aan de eerste beginnen. Naast je zorgen te maken moet je ook leven...en sparen kan nooit kwaad. Wij gaan ook vast geld opzij leggen. Of voor een extra IVF behandeling OF voor de kleine.
    Elmo

5. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Elmo jij bent al aan de 6 de bezig?
    betaal je het uit je eigen zak nu dan?
    En nee ik ben niet negatief maar wil mij zo goed mogelijk voorbereiden op wat komen gaat.
    en misschien geen spijt achteraf te hebben dat ik de dingen niet goed geregeld heb.....
    liek..

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik betaal nog niks zelf..
    Wij doen ICSI in eigen cyclus.
    De eerste standaard behandeling is bij mij opgedeeld in 6x eigen cyclus.
    Als deze mislukt heb ik dus nog 2 standaard behandelingen over.

Het bedrag waar je naar vroeg heb ik hierboven al vermeld.
    Ik bedoelde het trouwens niet negatief hoor...maar meer opbeurend. Kan me voorstellen dat je je soms zorgen maakt maar ik heb ook geleerd alles op een gegeven moment los te laten. Kijk alles 1x na, neem een beslissing en laat het los. Anders wordt je knettergek van de verzekeringsgedoe.

Heel veel succes (nogmaals)

Elmo

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Elmo meis dan gaan we voor het tweede...(IVF-poging of kindje zei je) dus hoop dat je straks allemaal mooie spulletjes mag halen voor je kleintje.
    De folder van ons ziekenhuis over IVF geeft ook al als indicatie aan ca. 1400 voor de behandeling en tussen de 1000 en 2000 voor de meds..afhankelijk van de dosering. Dus om geld te sparen is nooit verkeerd maar we gaan dus voor de leuke babykamer meiden! En ow....ik heb al zoveel leuke dingen gezien ;)

8. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben IZZ pakket 2 verzekerd, per 1 januari 2007. Ik heb me bijverzekerd, zodat ik alle 3 de pogingen geheel vergoed krijg.

De IUI heb ik helemaal vergoed gekregen, inclusief de medicijnen.

Wat ik nog wel wil opmerken, mocht je tijdens een IVF-behandeling zwanger worden, en het gaat fout, dan beginnen ze weer van voren af aan te tellen met pogingen. Dus raak je bij de 3e poging zwanger en het leidt tot een miskraam, begin je weer bij poging 1.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit geldt alleen bij een zwangerschap vanaf 12 weken. Onder de twaalf weken tellen ze niet opnieuw (helaas). Wel iets om rekening mee te houden ;)

10. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij mijn collega beginnen ze wel telkens opnieuw. Die heeft nu 5 IVF-pogingen gedaan, en ze is nooit langer dan 12 weken zwanger geweest. Dat is dan wel vreemd.

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb de voorwaarden nog eens doorgelezen omdat ik ook al twijfelde..onder een poging wordt over een gerealiseerde zwangerschap gesproken. En een gerealiseerde zwangerschap wordt gezegd vanaf minimaal 12 weken zwangerschap. Dus, als het voor die tijd misgaat telt het niet als poging...als het daarna nog mis gaat dus wel.

12. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou ja, ik geloof jullie meteen. Dan weet ik niet hoe mijn collega dat doet, misschien betaalt ze de pogingen zelf wel. Ik hoop dat het voor ons allemaal niet zover hoeft te komen, en dat we gewoon voor de 3e poging zwanger raken. Probleem opgelost.

13. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaycey ik heb het er waarschijnlijk beetje onduidelijk neergezet, maar volgens wat ik heb gelezen in de polis klopte het dus wel wat jij zei....je vriendin had toch de miskraam voordat ze 12 weken was?

14. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Aha, nu snap ik inderdaad wat je getypt hebt. Zo was het inderdaad bij mijn collega. En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat zij zelf de pogingen gaat betalen, is ze het type niet voor. (Zou ik zelf trouwens ook niet doen, is me net iets te duur).

Nou, dat is ook weer opgehelderd.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het betekent dat toch dat als het met minder dan 12 wkn misgaat je deze poging kwijt bent (telt als mislukt) en bij langer dan 12 wkn ze opnieuw tellen. Of praten wij nou langs elkaar heen?
    In mijn ziekenhuis hebben ze dat zo uitgelegd...

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Uit ervaring kan ik zeggen: ben toch echt zwanger geweest...maar mijn pogingen tellen gewoon af.

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee dat denk ik dus niet. Er wordt pas gesproken van een gerealiseerde zwangerschap als je de 12 weken grens voorbij bent....als het daarna mis gaat ben je de poging kwijt, maar als het nog voor die 12 weken zou misgaan dan telt de poging niet. Tenminste zo staat het echt in de voorwaarden van de IZA omschreven. Zou het bij jou misschien te maken kunnen hebben, omdat deze eerste poging opgedeeld is? Ik weet het ook niet hoor?

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maar je hebt toch per kindje 3 pogingen...3 pogingen per te realiseren zwangerschap.
    Dat zou jou verhaal dan tegenspreken....
    Misschien heb ik het mis hoor...maar wanneer is het dan een poging..hoeveel hCG moeten ze dan gemeten hebben?

Geen idee...hoop geen miskramen meer mee te maken! Heb me er ook nog niet zo in verdiept eigenlijk...dacht dat het zo zat.

19. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nouja....ik hoop gewoon dat we het nooit hoeven te weten... ;)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee precies, DEAL!
    Gewoon niet aan denken, dat is de goden verzoeken...

Deel Deze Pagina