Hallo Meiden! Ik heb een afspraak in Gent in 2015 (onderzoek herhaalde miskraam). Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met Gent dus ik moet overstappen anders moet ik meer zelf bijbetalen. Weten jullie welke zorgverzekeraars een contract hebben met Gent? Groetjes Marlies
Wij zitten bij PNO en die vergoeden tot een bep. bedrag. Wel moesten we alles eerst zelf voorschieten en dan achteraf declareren.
Ik heb het eigenlijk nooit nagekeken van te voren en "gewoon" mijn factuur van Gent opgestuurd. Kreeg ergens tussen de 80% en 90% terug. Wist niet eens dat je verzekeraar een contract moest hebben met een bepaald ziekenhuis! Misschien geluk gehad? Ik zit in ieder geval bij de IZA om antwoord op je vraag te geven.
Een verzekeraar hoeft ook geen contract te hebben, als ze een contract hebben hoef je het niet eerst zelf te betalen dat is het enige (wat wel fijn is natuurlijk). Misschien kan je het ziekenhuis hierover bellen of maar dat is wel gedoe, je kan het op de websites van de verzekeraars opzoeken.
Bedankt voor jullie reacties! Toen ik mijn zorgverzekeraar belde en zei dat ik in Belgie meer onderzoeken wilde doen, toen adviseerde zij mij een ziekenhuis te nemen waarmee ze een contract hebben. Als ze een contract hebben wordt bijvoorbeeld IVF helemaal vergoed. Als ze geen contract hebben dan wordt alleen het bedrag vergoed dat gelijk staat aan IVF in Nederland. En alles daarboven moet je zelf betalen. Sommige onderzoeken en behandelingen zijn duurder in Belgie. Mijn huidige verzekeraar heeft geen contract met Gent, helaas.... Het opzoeken op websites van verzekeraars ben ik mee begonnen, maar ze hebben veelal geen gemakkelijke website wb het opzoeken van gecontracteerde ziekenhuizen in het buitenland. Dus vandaar dat ik benieuwd ben waar jullie verzekerd zijn, dan kan ik gerichter op websites gaan kijken van verzekeraars. @Betty, ik ga kijken bij IZA, ben benieuwd!