Welke zorgverzekeraar vergoed IUI plus hormomen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Muisje1981, 2 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Mag dit topic asjeblieft even blijven staan moderators. Ben echt ten einde raad en nu vergoed mijn verzekering Menopur en Pregnyl ook niet! Zit bij de Friesland K* verzekering :(

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    izz vergoed alles

liefs lydia

3. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Echt alle hormonen?

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    ja bij mij wel.
    en ik heb mijn eerste ivf achter de rug.
    alles werd vergoed.

liefs lydia

5. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    pregnyl moest ik ook zelf betalen dat kast 11 euri ofsow
    clomid moest ik ook betalen....

veel suc6,

liefs mandy

6. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Ja pregnyl is niet duur nee maar menopur wel. Iets van 200 euro ofzo?

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan ook op i-net sites kijken van zorgverzekeraars die je wel wat lijken.
    Volgens mij vergoed Groene Land ook alles...bij mijn IVF/ICSI in elk geval wel.
    Had wel voor Progestan en wat naalden soms een eigen bijdragen (max. een keer 5 euro geweest ofzo, alles bij elkaar).
    Elmo

8. Niet meer actief

ik heb cz aanvullend en die vergoed ook alles

9. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Maar dan heb je het over IVF, dat is weer een ander verhaald het gaat nu op IUI.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Daarom heb ik dat er ook bijgezet! ;)
    IVF is veeeel duurder...dus ik denk dat IUI dan over het algemeen wel vergoed wordt bij zo'n verzekering. Ben trouwens wel dubbel en dwars verzekerd (geen basispakket).
    Elmo

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    FBTO basisverzekering vergoedt alles van de IUI. Dus ook de hormonen.

12. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Ik heb echt de duurste verzekering bij De Friesland en nog word het niet vergoed! Alleen de behandeling zelf vanuit de Basisverzekering. Maar dan moet er eerst een aanvraag gedaan worden bla bla bla en dan zijn we nog 2 maanden verder. Het is echt zwaar KLOTE sorry dat ik het zeg, ben ik vandaag naar de apotheek geweest zegt die mevrouw, weet u het zeker dat u verzekering het niet vergoed ik zo van nee ze had het echt met me te doen die mevrouw....... Ben echt heel saggie vandaag het zit niet meer. Mag je eindelijk iets doen om je kansen te vergroten vergoed die verzekeraar het niet alsof je het voor je lol doet.

Klote regering ook, en maar bezuinigen en maar bezuinigen sorry hoor voor mijn frustratie! :(

13. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Stel dat ik een verzekering aanga bij FBTO enige idee of ik dan geen wachtjaar heb (want dat is namelijk zo bij sommige verzekeraars ook weer zoiets) :(

Hoop dat je mijn vraag kunt beantwoorden!

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn zelf overgestapt van De Friesland naar CZ, ook omdat we met IUI bezig waren. Wij hebben bij CZ de goedkoopste aanvullende verzekering (basis aanvullend), en die vergoedt IUI met alle aanvullende hormonen, ook Menopur (dat heb ik zelf ook gebruikt). Ook stelt CZ geen maximum aan het aantal keer dat je IUI doet. Wij hebben zelf in totaal 10x IUI gedaan. Qua acceptatie doet CZ ook niet moeilijk.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bij de basis weet ik dat zo niet. de polisvoorwaarden staan op www.fbto.nl Verder weet ik wel dat het aanvullende pakket (gezinsplanning) meteen in gaat. Hier is dus geen wachttijd voor.
    Wat ze mij verder hebben verteld is dat je tegenwoordig elk jaar per 1 januari zo over kan stappen naar een andere verzekering. En dat dit ook kan binnen 3 maanden na een premieverhoging.

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoi Muisje,

Bij sommige verzekeringmaatschappijen zit je inderdaad met een wachttijd, dan moet je eerst bijv een jaar of zelfs nog langer bij hen verzekerd zijn voordat er iets vergoed wordt. Dus let daar wel even op. Bij CZ is dit niet het geval, alles wordt meteen vergoed zodra je ingeschreven bent.

Groetjes,
    Jippie

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bij FBTO ook bij IVF.

18. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord meis, ik heb echt spijt dat ik bij De Friesland zit klote verzekering (sorry hoor) ben nogal gefrustreerd op dit moment :x maar goed wist dit natuurlijk ook niet van te voren, nou moet ik 10 maanden wachten voordat ik van die verzekering af kan en over kan stappen naar een andere!
    Ga zeker informeren bij CZ.

Ik hoop dat je gauw zwanger zult worden dikke knuffel van mij :)

19. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Weet je echt 100 % zeker dat je geen wachttijd hebt van een jaar bij ze?

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoi Muisje,

Bedankt voor je lieve berichtje!

Ik snap je frustraties helemaal, precies om dezelfde reden als jullie zijn wij ook overgestapt, want met De Friesland kun je helemaal niks! Ik ben eerst met Clomid begonnen, dat moesten we ook zelf betalen, maar dat ging maar om een paar euro. Toen we over moesten op Menopur, zijn we overgestapt, want dat is niet te betalen! Zeker niet als je, net als ik, ook nog een onregelmatige cyclus hebt. Zou je nu alsnog niet kunnen overstappen? Misschien maak je dan wel extra kosten, omdat je dan misschien nog contributie moet betalen vanaf januari. Maar dat is altijd minder dan dat je het hele jaar zelf nog de Menopur moet betalen! Misschien dat je dat ook nog kunt uitzoeken? Ik weet niet precies hoe dat zit. Ik hoop voor je dat dat ook nog een mogelijkheid is!

Heel veel succes, ik hoop dat het gaat lukken!
    En dat je maar snel zwanger mag worden!

Groetjes,
    Jippie

ps Voor vragen mag je me altijd een pbtje sturen! Misschien gaan we zelfs beide wel naar hetzelfde ziekenhuis toe...

Deel Deze Pagina