Bij CZ heb je zeker weten geen wachttijd! Ik ben per 1 januari vorig jaar overgestapt, toen stonden we net weer aan het begin van een nieuwe IUI-poging. Toen ging ik ook voor het eerst Menopur spuiten, dus meteen recepten mee en alles is meteen vergoedt! Dus 100 % zeker weten. Of het zou veranderd moeten zijn, maar dat lijkt me heeeeel erg stug. Je kunt altijd voor de zekerheid nog even vragen. Groetjes, Jippie
@Jippie, ohh wat ben ik toch blij met jou berichtjes je wilt niet weten.... Ik heb echt spijt dat ik ooit ben overgestapt naar De Friesland echt een vreselijke fout gewoon! Iedere maand 300 euro sorry hoor maar dat kan ik echt niet betalen hoor Ik betaal al 122 euro aan die stomme verzekering iedere maand waar ik bijna nooit gebruikt van maak En nu wil ik iets en word het niet vergoed arrhhhhh !@#$% Ik weet nu niet wat ik moet doen, kan ook niet bij ze weg heb een contract tot januari 2008! Ik kan moeilijk 2 verzekeringen aanhouden betaal ik me helemaal scheel en dat kan geloof ik ook niet eens
Wauw wat en service zeg dat noem je nog eens een verzekering Ik ga idd maar eens informeren bij ze lijkt me een goede verzekering zo te lezen
Hoi Muisje, het is al gezegd, maar IZZ vergoedt inderdaad alle IUI pogingen met de daarbijbehorende medicijnen. Er zitten ook geen limiet op het aantal IUI-behandelingen. En ook de IVF wordt volledig vergoedt. In de apotheek moest ik een eigen bijdrage van 11,85 betalen, maar die rekening heb ik ingestuurd, en ook dat bedrag heb ik terug gekregen. En er is ook geen wachttijd, als je nu overstapt, heb je meteen recht op alle behandelingen die in het pakket zitten. Veel succes. Groetjes, Jaycey
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar alle ziekte kosten (ook tandarts) die niet word verzekerd of waar eigen bijdrage aan vast zit kun je opgeven bij je belasting aangifte. Je hebt een drempel waar je overheen moet maar omdat je ook je premie mag invullen en de bijdragen die je via loon betaald kom je meestal op die drempel. Alles wat je dus uitgeeft komt boven die drempel en kun je dus terug vragen. Zelfs paracetamol als je van al je eigen bijdragen de bonnen maar bewaart. Ik doe dit al jaren en help ook mijn collega's en vrienden hiermee omdat heeel veel mensen niet weten dat je bijna alles mag indienen.
Heeeeel erg bedankt voor je antwoord Jaycey. ben bang dat ik dit jaar niet meer kan overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Heb namelijk een contract tot januari 2008. Ik had eerder bij ze moeten opzeggen zeggen ze alsof ik toen wist dat we in aanmerking konden komen voor IUI!
Ik weet niet of je alles kunt declareren bij de Belastingdienst, maar je kunt in ieder geval ook kilometervergoeding van de Belastingdienst krijgen, voor het heen en weer rijden naar het ziekenhuis. Ga ik in ieder geval dit jaar proberen. Misschien zou je eens contact kunnen opnemen met de zorgverzekeraar naar wie je over wilt stappen. Misschien kunnen zij iets regelen dat je over kunt stappen. Wie weet... Succes ermee.
@Jaycey, bedankt voor je antwoord. Ik denk niet dat ze wat voor mij kunnen doen ivm met mijn contractjaar tot 2008. Maar kan het natuurlijk altijd proberen. Ik ben nu echt helemaal down op het moment
Kan ik me helemaal voorstellen. Vorig jaar waren wij met de IUI bezig. Die werden gewoon vergoed. Maar IVF werd alleen de 2e en 3e poging vergoed, niet de eerste. En op dat moment was het ook nog niet zeker dat de 1e poging weer in het pakket zou komen. En IVF zat er steeds dichter aan te komen. Maar als ik van pakket wilde veranderen, moest ik dat vóór 1 november doorgeven, anders zou dat pakket niet op 1 januari 2007 ingaan. Ik heb toen ook goed moeten nadenken, zal ik het risico nemen dat ik geen IVF nodig heb? Maar ja, als ik dat wel nodig heb, dan kost me dat handen vol met geld. Ik heb er toen toch maar voor gekozen om een ander pakket te nemen. Achteraf gezien was het dus niet nodig, maar op dat moment moest ik daar toch goed over na denken. Je zou ook nog aan je behandelend arts kunnen vragen of die medicijnen voor kunnen schrijven die wel vergoed worden, of die wat goedkoper in aanschaf zijn. Nou meid, ik hoop dat je snel uit je dip komt. In ieder geval een fijn weekend. Knuffel, Jaycey
Hoi Muisje, Ik heb al 3 iui behandelingen gehad en ben nu met mn 2e icsi behandeling bezig en ik zit bij de Agis en die vergoed alles. Ik heb wel de duurdere verzekering van 120 in de maand, misschien kan ik je helpen. Ik las dat je helaas nog een jaar er aan vast zat balen zeg. Denk er goed over na sterkte Gr Diana
Bedankt voor je antwoord vergo. Ik weet dat Agis alles vergoed heb veel zitten kijken op het internet. Maar het probleem is dat ik dit jaar niet meer kan overstappen ik baal als een stekker
Heb een klachtenbrief verstuurd naar mijn verzekering, ff kijken of ik uitgeschreven word. Duur een dag of 10 voordat ik schriftelijk antwoord krijg
Hoi nuis, Wij zijn verzekerd bij PWZ Achmea en hebben 2x IUI vergoed gekregen middels de verzekering. En we starten binnenkort met IVF/ICSI en dat word ook vergoed (alleen heb ik de naalden voor prygneel wel moeten betalen 0,13 cnt per stuk, dus dat zijn ook de kosten niet) Bij je belastingaangifte kan je inderdaad extra kosten inleveren, heb het net met onze adviseur besproken 0,19 cent per kilometer. Je parkeerbonnen, worden ook vergoed. Denk zelfs dat je je gemaakte kosten (die de verzekering niet dekt) kan inleveren. Maar dat betekend wel dat je deze moet voorschieten en voor volgend jaar (weet niet of je de kosten in 2006 of in 2007 gemaakt hebt?) in kan leveren. Scheelt in ieder geval iets.... Succes, schaapje