Welke zorgverzekering bij vruchtbaarheidsbehandeling?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Hoopvol2019, Sep 28, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoopvol2019

Feb 1, 2019
    81
    4
    8
    Female
    Ik overweeg over te stappen. Welke zorgverzekering raden jullie aan?

2. Nora001

Nora001 Bekend lid

Jan 22, 2019
    507
    303
    63
    Female
    Volgens mij ligt het er aan welke behandeling je krijgt en waar. In mijn geval, iui met donorsperma, maakt het niet uit welke verzekering ik heb. Maar ik heb wel een restitutieverzekering genomen. Dat houdt in dat alles 100% vergoed wordt. Stel je voor dat je dit niet hebt, maar een verzekering in natura, dan moet je verzekering een contract hebben met de zorgverlener. Hebben ze dit niet, dan kan het zijn dat je minder terugkrijgt dan de rekening. Bij restitutie is een contract minder belangrijk. Dat leek me fijn, want het kan natuurlijk zijn dat het nieuwe jaar ingaan, tijdens je behandeling en ze opeens geen contract meer hebben.
    Een nadeel is wel dat je de rekeningen zelf moet doorsturen. En betaalt je verzekering nog niet binnen de termijn, dan zul je het zelf moeten voorschieten.

3. Hoopvol2019

Feb 1, 2019
    81
    4
    8
    Female
    Bedankt voor je reactie. Zijn er ook zorgverzekeraars die ook de behandeling vergoeden als je ouder dan 43 bent?

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb umc.

Daarvoor interpolis. Ook tevreden maar die vergoedden "maar" tot 3 pogingen (net als de meeste verzekeraars)

Umc vergoed sowieso de 4e ook. En de 5e na overleg met de arts.

Toen ik in 4 maand door 2 pogingen heen jakkerde zonder resultaat en cryos scheet ik hem flink dat we een 4e poging nodig zouden zijn dus overgestapt .

Ik ben sindsdien blijven hangen. Puur om de gun factor eigenlijk, ze kosten mij net zoveel als destijds interpolis en het bevalt me hier goed.

6. Hoopvol2019

Feb 1, 2019
    81
    4
    8
    Female
    Mooi, ik zie dat bij jouw gelukt is. Heel mooi. Nou ja als het moet dan maar zelf betalen
    Ok ik ga die even bekijken. Bedankt

Bubblez likes this.

Share This Page