Dag dames, Mijn man en ik zijn bezig met ons eerste kindje en willen/moeten vóór januari 2014 onze zorgverzekering veranderen naar een goedkopere verzekering. Omdat wij bezig zijn zwanger te worden, zijn we uitteraard opzoek naar een zorgvezekering met kraamzorgdekking. Welke zorgverzekering hebben jullie en hoeveel betalen jullie ervoor? Alvast bedankt voor de reacties
ik moet zelf ook nog allemaal uitzoeken hoe het zit, maar wij zitten bij cz direct scheelde mij 20 euro per maand moet je alleen alles online regelen.
Ik moet het ook nog uitzoeken, vriendin van mij zit bij menzis aanvullend plus pakket ofzo, betaald 130 euro p maand maar daar zit dan ook echt ALLES bij in..
ik heb ff gebeld, voor kraamzorg word altijd een eigen bijdrage gevraagd van dit is bij mij 4,10 per uur. als ik in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische indicatie kost dit 313 euro. je kan je hiervoor verzekeren in een aanvullend pakket van 40 euro per maand, hierdoor hoef je geen andere aanvullende verzekeringen te hebben en komt het bij mij op 140 euro per maand. dus 20 euro meer als nu.
De voorwaarde voor 2014 zijn nog niet bekend, die komen meestal half november online. Het handigst is dan om via een vergelijkingssite je wensen aan te vinken (bijvoorbeeld vergoeding eigen bijdrage kraamzorg, en/of vergoeding eigen bijdrage poliklinische bevalling zonder indicatie). Dan krijg je een goed overzicht van de kosten van je (nieuwe) verzekering en die kun je dan afzetten naar wat het je kost als je 't zelf betaalt. Eigen bijdrage voor kraamzorg is in 2013 bijvoorbeeld 4 euro per uur. 49 uur kraamzorg x 4 euro = 196 euro. Wanneer je 196 deelt door 12 (aantal maanden van het jaar) krijg je 16,33 per maand. Een aanvullend pakket dat duurder is dan dat bedrag is dan eigenlijk zonde, tenzij je nog meer dingen uit de aanvulling gaat gebruiken (fysio, alternatieve zorg, poliklinische bevalling, etc.) Snap je?
Dank voor jullie reacties meiden Ik ben vroeger bij cz verzekerd geweest en vind t een megadure verzekering! Wij zijn nu aan zoeken en vergelijken.. tot nu toe zie ik dat ditzo het voordeligst uitkomt.. als ik ditzo beter pakket neem, kom ik uit op 116 euro p.m.
Ja ik snap t helemaal en gelijk heb je wil ook geen 100% vergoedig ofzo, maar wel een verzekering die t gedeeltelijk dekt