fruitvliegjesplaag

Discussie in 'De lounge' gestart door waxinelichtje, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

wij hebben al weken een fruitvliegjesplaag.
    al van alles geprobeerd maar we komen er niet vanaf!
    ons huis is altijd zo schoon mogelijk, we hebben geen rot fruit of schimmelende planten.

wie o wie heeft de tip????

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ze kunnen ook komen uit lege bierflesjes of ander drinken oid..

Ergens in huis zal je toch iets hebben wat ze aantrekt...
    Wij kwamen er hier naar 2 weken achter dat ze van een bierflesje kwamen...:)

3. waxinelichtje

hebben we ook niet :(

4. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Er MOET ind iets in huis liggen wat ze aantrekt, misschien een stuk eten wat ergens achter gevallen in of achter het fornuis/koelkast of een volle vuilnisbak

Fruitvliegjes zijn DOL op koffiepads, ben ik achter gekomen, ik heb dus een gebruikte koffie pad van de Senseo in een schaaltje gedaan en dan doorzichtig folie erover heen met 2 gaatjes erin, ze kruipen er dan in maar kunnen er niet meer uit en de dag later ja hoor!! heel schaaltje vol.

Je kan ook jam, port of afwasmiddel met azijn,stuk fruit of iets anders zoets in zo'n schaaltje doen om ze te vangen die vliegjes zijn echte alcoholisten dus ook gek op alcohol.

De fruitvliegjes eten er trouwens niet van ze gebruiken het om eitjes in of op te leggen brrrrr

5. waxinelichtje

tjaaa tijdens mijn zwangerschapsverlof hele huis ondersteboven gehaald...
    ik ga de senseopads proberen! afwasmiddel met azijn hielp helaas niet.
    man gaat ff biertje drinken nu. proberen we ze daar ook mee te lokken! thx

6. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Een goed rijpe banaan in een schaaltje prakken, vershoudfolie er overheen en wat kleine gaatjes in prikken. Binnen 24 uur zitten ze allemaal in je bakje, kliko open en weg ermee.

7. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Met een scheutje sterke drank erbij.

En inderdaad ze leggen eitjes in koffieprut. Haal je machine eens uit elkaar.q

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hier werkt een glaasje met azijn en zoetgeurende afwasmiddel altijd!
    Eind v.d dag zit het glaz compleet vol met dode fruitvliegjes

9. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ze hebben bij sommige drogisten of ook wel online van die plastic fruitvliegvalletjes (zien er uit als een appeltje). Kosten iets van 8 euro, maar werken echt geweldig. Hier zet ik zo'n ding neer bij het eerste fruitvliegje wat ik zie.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik deed limonade in een bakje, folie eroverheen en een klein gaatje erin prikken.
    Ze kunnen er wel in maar niet uit en ze gaan in de limo vastkleven en dood. Werkte hier heel goed.
    Ze kwamen hier overigens op de koffieprut af van onze senseo sarista dus die maak ik elke dag helemaal schoon en dat scheelt ook heel veel.

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    492
    83
    Oh herkenbaar, wij hebben echt maanden last gehad van die mormels!

En wat bleek...er zat blijkbaar iets in de dakgoot, waar ze zich dus elke keer voortplanten (kwamen we achter toen ze de goten kwamen schoonmaken en er ineens weer een hele zwerm voor de deur zat :$).

Wij hebben het eerst geprobeerd met in een glas rode wijnazijn (en dan wel specifiek rode wijnazijn dus) met een beetje banaan, en dan een trechter van papier erin. Wel zorgen dat je er om heen goed dicht plakt met plakband, anders ontsnappen ze nog steeds!

Dit werkte in het begin heel goed, konden elke dag een stuk of 30 vliegjes vrij laten. Alleen bleven ze maar komen. Wat uiteindelijk echt heeft geholpen, was de vlooienspray! Wij sprayen 2 keer per jaar het huis in, en daarna geen vliegje meer gezien. Behalve heel veel dooie vliegjes ineens overal ;)

Dus als niks anders werkt: vlooienspray dus :D En check eens om je huis, of daar niet toevallig iets rottends te eten ligt waar ze op af komen, groene of grijze bak ofzo, of iets in de bosjes.

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Rode wijn is ook erg aantrekkelijk voor fruitvliegjes..
    Eigenlijk raar he,december en er zitten fruitvliegjes....hoop dat er snel wat kouder weer komt anders krijgen we een insect rijke zomer.

Deel Deze Pagina