Welke zorgverzekering in 2016?

Discussie in 'De lounge' gestart door twee, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik blijf gewoon bij CZ-PZP.

Alleen het eigen risico gaat natuurlijk weer omhoog naar 385 euro :) 2017 wordt dat dus 400 euro... slaat echt nergens op. 10 jaar geleden betaalde we nog geen 60 euro per maand en kreeg je jaarlijks je niet gebruikte eigen risico terug....

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik zit nu bij FBTO, goede verzekeraar, maar ik kijk toch verder.

3. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja ongelooflijk he. Tegenwoordig word ook echt alles van je eigen risico berekend :$. Je schrikt je soms lam als je ziet hoeveel één simpele behandeling kost.

4. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Tja :) ik vind het heel goed dat er een eigen risico is, moet je nagaan hoe hoog de premies zouden zijn als die er niet was! Dan zou iedereen daar weer over klagen. Van mij mag het eigen risico wel wat lager, met als gevolg dat we allemaal een hogere premie krijgen. Maar helemaal afschaffen, nee.

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik kreeg gister mijn nieuwe polis, voor 2016, van CZ en daar stond op dat mijn maandpremie €0,00 is.. Ik blijf volgend jaar dus bij CZ.. 😂😂

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zit bij Dsw en ik blijf ongeveer op het zelfde zitten rond de 126 euro aanvullend verzekerd. Prima verzekering misschien niet alles vergoed maar het meeste wel.
    Blijf dus bij deze verzekering zou ook onverstandig zijn om te wisselen aangezien zoon een beugel heeft dochter aan de bril.Ik zelf vaste medicatie dus ook daar voor.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nog geen idee. Ben heel tevreden over ditzo al jaren maar ga me misschien bijverzekeren voor plastische chirurgie. Ik heb om medische redenen cosmetische chirurgie nodig en dat wordt bijna nooit vergoed.
    Ik had het zkh gebeld om te vragen of ze bepaalde verzekeraars konden aanraden of afraden en ze zeiden: geen vgz of cz want die zijn heel moeilijk met vergoeden. Dus die iig niet ;)

8. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Ben wel blij dat ik me hier niet druk over hoef te maken. Mag/kan niet overstappen naar een andere verzekering. Ben militair. Maar is gelukkig wel een hele goede verzekering. Krijg tijdens zwangerschap /bevalling alles vergoed en heb verder nergens een eigen risico.

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik zit nu bij ik! Verzekeringen. Op zich prima maar ze hadden wel minder vergoedingen als het jaar daarvoor dus nu als alles erop staat maar even goed vergelijken, man moet nieuwe brilglazen en ik wil tzt graag vergoedingen voor een lactatiekundige, borstkolf en misschien ook een zwangerschapscurcus.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik 'kan' niet overstappen, (het is niet zeker dat ik door mijn medische achtergrond overal aangenomen wordt) - dus ik ben blij dat VGZ dit jaar niet omhoog gaat :)

11. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Bij ons zorgverzekeraar Delta Lloyd sinds vorig jaar t/m nu. Het is helemaal tevreden. Maar de amersfoortse vertrouwt ook goed en we hadden dit ook. Nu we besloten voor delta lloyd vanwege 'n kraamzorg en bevalling en ook combinatie test.

12. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Is ht al bekend dan?

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij blijven hoogstwaarschijnlijk bij Menzis, mits daar weer collectiviteit via het werk geldt. Goedkope polis, bevalt prima.

14. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik zit bij pno en blijf daar aankomend jaar ook denk ik.

15. bokker31

bokker31 Lid

8 jul 2010
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Maar er zijn toch ook verzekeraars die geen vragen stellen? Bij PMA collectief van Menzis staat bijv dat ze iedereen toelaten zonder medische selectie.

Het is een open collectief, dus voor iedereen. Scheelt je weer premie?

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Geld dit ook voor de aanvulling? Want dan kan ik wel eens gaan kijken inderdaad.

over bedrag VGZ: Zorgpremies VGZ en Univé blijven gelijk | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

17. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
  18. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Wij hebben dat idd vorig jaar gedaan en hebben gekozen voor een ipad air. Maar dan ben je volgens mij 2 jaar verbonden aan vgz
    Dus wij blijven bij vgz, mogen niet weg :D

19. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    778
    113
    Aanzetten kan nog wel gedurende het jaar, maar uitzetten niet meer!! Dat is het afgelopen jaar gewijzigd (maar is niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven).

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou nog even wachten tot het allemaal online staat. Ik snap de logica niet van vergelijken nog voor je het complete plaatje hebt :(

Ik kreeg vandaag voor het eerst mail van Independer: "Zo'n 75% van de zorgpremies 2016 is bekend". Ik wacht zelf dus nog even tot het 100% is. Krijg dan weer een mailtje. Doe dit voor het eerst dit jaar en vind het echt super handig.

Voor mensen met een heel minimaal budget, over het algemeen weinig zorgkosten en een beetje lef: ik zit nu bij AnderZorg, met maximaal eigen risico in plaats van alleen het verplichte, en betaal daardoor zo weinig premie dat ik volgens mij zelfs iets meer zorgtoeslag ontvang dan ik premie betaal.

Deel Deze Pagina