Welke zorgverzekering in 2016?

Discussie in 'De lounge' gestart door twee, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Op zorgkiezer staat bijna alles al ja....

Lastig, ik wil:

- vergoeding huur Borstkolf
    - vergoeding lactatiekundige indien nodig
    - vergoeding fysio z'n 20 Per jaar, liefst meer
    - vergoeding kraamzorg zonder eigen bijdrage (de eigen bijdrage gad ik bij zilveren kruis niet).

Kortom, lastig 😂😂😂😂

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik wil dit jaar voor het eerst echt gaan kijken hoe ik kan bezuinigen op mijn zorgverzekering. Ik zit al sinds mijn 18e bij Univé maar ik betaal daar erg veel en krijg weinig vergoedt als ik het vergelijk met anderen hun verzekeringen.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik het beste kan uitzoeken welke maatschappij het voordeligst is met mijn wensen? Ik snap er namelijk niet zoveel van..:)

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Naar een zorgvergelijkinfssite gaan, zoals zorgkiezer of independer :)

4. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja wij hebben ook weinig te.besteden en mijn man die gaat nooit naar de dokter dus maar.ik durf toch niet eigen risico omhoog te zetten. Stel hij valt van de fiets en gebroken been in het ziekenhuis. Hoe moeten wij de eigen risico dan ophoesten

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Thnx!!

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #46 maansneeuw, 19 nov 2015
    Laatst bewerkt: 19 nov 2015
    Tja uiteindelijk betaal je meestal meer premie dan je aan zo'n behandeling zou betalen.

Ik heb in 2012 besloten mijn eigen risico wel maximaal te zetten mede door dit krantenbericht (Leeuwarder Courant):

Dit krantenartikel en mijn idee dat ik niet mijn hele leven in wil dekken vanwege stel-nou-dat-ideeën, rampscenario's en angst deden me besluiten hier voor te gaan. Gelukkig ben ik in de positie dat dat kan. Ik ga één keer per jaar naar de tandarts en that's it. Beetje lullig om dan meer dan 100 euro per maand aan zorgverzekeringen te betalen.

Dus bekijk hoeveel je bespaart met een hoog eigen risico. Dat geld bespaar je dus per maand/jaar en kun je eventueel in een eigen spaarpotje stoppen.
    Als je geen heel speciale extra wensen, of chronische ziektes met hoge kosten hebt, zullen veel dingen onder de basisverzekering vallen en in elk geval deels vergoed worden.

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    #47 Driessen21, 19 nov 2015
    Wat ik altijd doe is bedenken wat voor zorg ik minimaal nodig denk te hebben. Bijvoorbeeld fysio, tandarts, bril etc.
    Tandarts; ik ga 1 keer per jaar op controle en heb bijna nooit wat. Ik verzeker me daarom daar niet voor. Ik betaal dus de controle zelf wel. Hiermee bespaar ik elke maand op mijn verzekering. Tuurlijk als ik een keer goed onderuit ga met de fiets ofzo en mijn gebit ligt aan diggelen, moet ik dit wel zelf betalen. Maar dat is ook nog niet gebeurd en ik heb nu al heel wat jaren premie bespaart, dus dat zou nu ook al uit kunnen. :D. Het is wel zo, dat ik deze kosten evt zelf zou kunnen betalen. Zou een grote uitgave lastig worden, is het misschien toch handiger om je hier voor te verzekeren en maandelijks een bedrag te betalen.
    Fysio; wil ik graag rond de 20 behandelingen vergoed krijgen ivm rugklachten.
    Bril; om dit goed te kunnen verzekeren moet ik erg veel aanvullende verzekering betalen. Dit kan bij mij lang niet uit, is dus goedkoper om 1x per X jaar zelf een bril aan te schaffen dan me hier optimaal voor te verzekeren.

De grote vraag is uiteindelijk; hoeveel risico wil je lopen en kun je evt een grote (tandarts) rekening zo betalen of niet.

Zet op een rijtje wat belangrijk is, en weeg de evt kosten af tegen de evt duurdere/ aanvullende verzekering.

Oh, en vertrouw niet blindelings op vergelijkingssites. Ik meende dat vorig in het nieuws was dat sommige verzekeraars betaald hadden om opgenomen te worden in de vergelijkingssite... Hoe objectief die site blijft is dan maar de vraag. Gebruik je gezonde verstand (en je rekenmachine :D).

Succes!

8. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    zoveel scheelt het niet hoor bij vgz. Scheelt maar 15 euro. Dat vind ik niet waard om op risico te zetten
    vroeger zat ik bij frisland maar mijn man wilden ze toen niet accepteren omdat hij uit buitenland kwam. Daarom wil ik daar niet heen.
    VGZ past bij ons.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

hier scheelt het 14 euro per maand om eigen risico op maximaal te zetten

nou 14x12 = 168 euro meer en dan zou je 500 euro eigen risico moeten betalen

nou dat gebeurt dus niet

10. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja inderdaad ik vind het risico te groot

11. p1982

p1982 Niet meer actief

klopt hier ben ik ieder jaar eigen risico al snel kwijt en manlief wisselend

vind het een groot verschil en dan moetj e het wel snel betalen als je rekening krijgt

12. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Haha ik ook ik ben elk jaar dik over het eigen risico heen.
    Man nog nooit maar toch vind ik het risico te groot, dan de besparing van 15 euro per maand

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier zetten we wel het eigen risico weer het hoogste. Dit jaar pech gehad, volgend jaar hopelijk niet ;). We sparen er wel elke maand voor, aan het einde van het jaar kunnen we het eigen risico helemaal betalen en de jaarpremie van volgend jaar.
    Als we geen eigen risico hoeven te betalen scheelt dat 240 euro per jaar, moeten we wel het hele eigen risico betalen, kost ons dat 260 extra pp. Ik vind het wel te overzien.

Wij zitten en blijven bij Menzis. Betalen per jaar en krijgen daardoor 25 euro korting (pp). Sluiten het af via collectiviteit PMA (68 euro korting pp). En via Samengezond en veel fietsen sparen we punten en krijgen we elke 5 a 6 weken 15 euro terug. Zo'n 140 euro per jaar. Dus dat is voor ons samen per jaar bijna 800 euro, met als risico dat we 1000 euro eigen risico extra moeten betalen :)

14. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik zat net te lezen op de site van FBTO, oa door jullie opmerkingen over het aan en uitzetten van modules. Bij de tandarts staat letterlijk:
    "Deze module kies je tegelijkertijd met je basisverzekering. Je kan de module niet het hele jaar door aanzetten."

Houd daar dus rekening mee dat als je die niet voor 1 januari hebt aangezet je dat dus ook niet meer in april kan doen!

Goede tip ook die ik las: je kan ze dus Wel aanzetten, maar dan gedurende de rest van het jaar NIET meer uit??

Ik zit bij CZ. Zijn jullie tevreden over de kraamzorg/ bevalling/ zwangerschapsvergoedingen of ben ik daar bij een ander beter af? Het is mijn eerste dus weet niet zo goed waar ik op moet letten wat dat betreft.

15. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Bij FBTO krijg je met de module gezinsplanning eigen bijdrage ziekenhuisbevalling OF eigen bijdrage kraamzorg tot een max van 250 euro. Ook krijg je de kosten van lactatiekundige vergoed met een max van 250 euro per jaar. Over de huur van een borstkolf durf ik niks te zeggen. En ze hebben ook een module voor fysio.

Altijd lastig om weer een zorgverzekeraar te kiezen.

16. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    ik ga naar Zilveren Kruis. Ik krijg waarschijnlijk een darmoperatie en Zilveren Kruis biedt dan kinderopvang vergoeding en kosten voor het reizen naar het ziekenhuis van gezinsleden worden vergoed.
    Dat aan en uitzetten bij FBTO lijkt me een risico. Vaak als ik klachten heb en fysio nodig heb dan wil ik zsm kunnen gaan. Ik zou dan niet een maand willen wachten.
    Ik zit nu bij CZ en de vergoedingen zijn echt beroerd. Ook eigen bijdrage kraamzorg werd niet vergoed. Bovendien heb ik nu al 4 x discussie gehad over declaraties. Ik kreeg het uiteindelijk wel vergoed omdat het onder de verzekering viel, maar elke keer een discussie vind ik vervelend.

17. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    #57 Happy91, 19 nov 2015
    Logopedie zit in het basispakket. Iedere Nederlander is hier voldoende voor verzekerd. Of heeft de logopediste geen contract afgesloten met jullie zorgverzekering? Maargoed, je wil toch wisselen dus het maakt ook niet uit.
    Ikzelf zit momenteel bij Ditzo, deze verzekering is logopedievriendelijk. Maar ik heb nog niet uitgezocht hoe het zit met kosten voor bevalling etc.

18. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Let op, als je extra vrijwilligt risico neemt bovenop eigen risico, moet je het bedrg in 1 xbetalen,als je de rekeing krijgt

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zijn alle bedragen al bekend van alle verzekeringsmaatschappijen?

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Tja, ik doe dit nu drie jaar en heb nooit iets extra hoeven betalen ;)

Alleen elk jaar een tandartsrekening van 19 euro. En een keer internist en bloedonderzoek gehad, maar kan me niet herinneren dat ik daarvoor betaald heb. Ook spoed bij huisartsenpost 's nachts niet.

Deel Deze Pagina