Welke zorgverzekering in 2016?

Discussie in 'De lounge' gestart door twee, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier bij pma verzekerd en blijf daar ook gewoon denk ik

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zijn nu wel alle bedragen al uit van de zorgverzekeraars? :)

3. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Jadie ik.lever korting van 2.personen in voor 2 jaar vopr gratis tablet

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    ik hoopte eingelijk dat een al gevraagd had niet dus.
    ik zoek 1 met pys dekking voor elke behandeling of zoveel mogelijk.
    vanaf 21 behandeling gaat het vanuit de bassis.
    wie kan helpen

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Fysio bedoel je?

Die behandelingen vanuit de basisverzekering is alleen als het chronisch is en op de lijst Borst staan (chronische aandoeningslijst)

Hoeveel behandeling denk je ong. nodig te hebben?

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Psycho bedoelde ik

7. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Upppp

8. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    wij blijven bij avero met excellent verzekering. dat halen we er altijd dik uit helaas. als we willen overstappen dan lopen we het risico dat we geweigerd worden voor aanvullende verzekering.

9. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Zijn er meiden die geen aanvullende verzekering hebben? (behalve tand verzekering) Achteraf gezien ben ik eigenlijk altijd over de top verzekerd geweest en betaalde ik 39 euro per maand aan een aanvullende verzekering waar ik dan alleen de kraamzorg van gebruikt heb maar verder niets. Nu geen kinderwens meer en zat er eigenlijk aan te denken om geen aanvullende verzekering te sluiten... Maar ergens spookt er dan toch in mijn achterhoofd, wat als..... Maarja om ergens voor te betalen wat je helemaal niet gebruikt is ook weer zo iets, dillema.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ja ik. :) Ik heb alleen basis met max eigen risico. Ook geen tandverzekering.
    Ik verwacht geen hoge zorgkosten te maken. Afgelopen jaar wel aanvullend verzekerd, ivm kraamzorg etc. Maar volgend jaar niet nodig.
    Tandverzekering kost me meer aan premie (170 euro per jaar) dan 2 keer controle en 1 keer mondhygiëniste. Kan er zelfs nog een gaatje en/of fotootje vanaf ;).
    Dus daarom niet afgesloten.

Plus ik heb het geld mocht me toch iets overkomen. Een gebroken been, een ambulancerit of een operatie. Tja, dan kost het me 885 euro ipv 385.
    Het scheelt me nu 270 euro aan premie, dus ik neem een risico dat ik 230 euro meer kwijt ben dan dat ik bij de normale premie kwijt zou zijn. Die gok durf ik wel te nemen. ;)

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Tips mogen altijd! Alleen mag ik pas vanaf komende zomer aanvragen, omdat mijn gewicht nog niet gestabiliseerd is.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik denk dat je fysiotherapie bedoeld? Want psychologie zorg zit sowieso in de basisverzekering.

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, ik ben een hele dag aan het vergelijken gewest met als conclusie dat er welgeteld 1 verzekering is waarbij ik zeker uit de kosten ben met een aanvullende verzekering in vergelijking met mijn huidige basis verzekering.

Dus voor wie de volgende situatie heeft:
    - bevallen in 2016 met medische indicatie
    - 49 u geindiceerd kraamzorg
    - Restitutiepolis
    - minimaal eigen risico

Verder misschien wat fysio maar niet veel (max 6/jaar), dan is Delta Lloyd Start de beste keuze volgens mijn analyse.

Als je zeker een kolf gaat huren en je draagt een bril of lenzen, kan je ook voor Pro Life medium kiezen. Dan ben je in eerste instantie nog niet uit de kosten maar vanaf het moment dat je een cursus volgt of eens langs de fysio gaat ben je alweer goedkoper uit. Vooral interessant als 6x fysio niet genoeg is.

Aan dit advies kunnen geen rechten ontleend worden ;)

Ik stap lekker over naar DeltaLloyd per 1 januari!!

14. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    Ik ben er ondertussen ook over uit.
    Ik ga overstappen van Unive naar zilverenkruis met aanvullend 2 sterren.
    Dit ivm met zwangerschap en bevalling in 2016. Ook de 12 fysio behandelingen en deels vergoede osteopathie zorg vind ik erg fijn.
    Met coollectiviteits korting van werk is 112 euro netjes denk ik.

15. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik ben net "overgestapt" van CZ basisverzekering naar CZDirect met aanvullende tand verzekering, waarbij er iets van 70% tandarts kosten vergoed worden. Nu heb ik wel een vraagje, ik heb eind december afspraak bij de tandarts, omdat er een klein stukje van mijn voortand afgebroken is. Maar als mijn aanvullende verzekering in januari ingaat, kan ik toch beter in januari naar de tandarts gaan en wordt dan een deel van de kosten vergoed of niet?

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ja dan kun je beter even wachten.

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb geen tandverzekering. Kost meestal tussen de 120 tot 150 per jaar, die kosten maak ik niet.
    Daarnaast heb ik voor 60-70 euro per jaar een aanvullende verzekering. Daar zit eigenlijk allen fysio en anticonceptie in. Ik wil graag de fysio voor de zekerheid wel. Ik heb nek en bekkenklachten, dus dat vind ik wel fijn, maar alternatieve zorg, plaswekker, kraamzorg, enz gebruik ik allemaal niet. Ik heb wel even gerekend (we twijfelen over een derde kindje) maar de extra kosten ten opzichte van de kans op een zwangerschap, dat haal ik er niet uit.

Mijn tip, kijk kritisch naar wat je echt zou willen verzekeren. Veel mensen kunnen lager verzekerd zijn, dan ze nu zijn.

18. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hele goede tip idd. Wij hebben al jaren het eigen risico op het hoogste staan, daar hebben we al veel op bespaard. Voor het aankomende jaar heb ik ook de extra aanvullende pakketten eraf gehaald. Nog nooit of te weinig gebruik van gemaakt. Wij gaan 146 euro pm betalen bij de hema. En krijgen nog 10% korting in de winkel ook.

19. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ik ben ook overgestapt naar delta lloyd. En via independer krijg je ook nog eens 14 euro extra korting per maand. Dus zit nu op 122 euro. Met zh bevalling eigenbijdrage kraamzorg 100 procent vergoeding tandarts tot 250 euro. 200 euro llk. 6 fysio. En wat ik belangrijk vind is dat ze alle zh fysio enz vergoeden. Dus geen gedoe met zoeken of ze een contract hebben.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik verwacht volgend jaar veel tandarts kosten te malen.
    Heeft iemand een goede verzekering daarvoor?

Verder aan aanvullende verzekering veel fysio nodig
    Anticonceptie hoeft niet
    Wel alternatieve geneeswijzen.
    En liefst ook rmd huis vergoeding.

,

Deel Deze Pagina