Welke zorgverzekering kiezen jullie in 2017 en waarom?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dame82, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hallo dames,

Ik ben al enkele dagen aan het vergelijken en zoeken, maar vind het deze keer wel lastig. Wij zijn bezig met ivf 1, maar helaas nog zonder succes!
    Nu gaan we in maart voor een second opinion naar Gent. In eerste instantie alleen een second opinion, maar wil er in mijn verzekering wel rekening mee houden dat er een poging in België gedaan gaat worden. Ik ga me overigens nu nog niet verzekeren voor een eventuele 4e of 5e poging!
    Nu lees ik veel positiefs over PNO bij behandeling buitenland, maar ben nieuwsgierig naar andere ervaringen!
    Welke verzekering kiezen jullie voor? En welke aanvullingen of modules zetten jullie aan?
    En heeft iemand enig idee of invriezen van embryo's in het buitenland ook vergoed wordt?

Alvast bedankt!

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    De enige verzekering van nu waar je je kan laten verzekeren voor poging 4&5 is umc verzekering.
    Bij de andere krijg je een screening dus helaas.

Verder zou ik je adviseren om gewoon eens te bellen met de verzekering.
    Vaak is er meer mogelijk dan je zo 1-2-3 kan terug vinden.

3. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Er is een recent topic op deze pagina met een soortgelijke vraag waar al veel ervaringen en informatie in gegeven is. 'Zorgverzekering 2017', een paar topics hieronder (ik weet niet hoe ik de link van het topic hier neer kan zetten).

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik wil me juist nog niet verzekeren voor een 4e en 5e poging, dus wat dat betreft niet gebonden aan umc! Maar wil wel goede buitenlanddekking.
    Bellen zou ik idd kunnen doen, al houdt het me een beetje tegen om daar heel de situatie neer te leggen. Waarom weet ik ook niet? Ken die mensen toch niet! Misschien toch maar eens proberen.

5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Heb ik idd gezien en ook al wat in gevraagd, maar daar staat ook veel in over de 4e en 5e poging en dat is wat ik net niet wil verzekeren. Ik hoop door dit topic te openen nog wat meer te profiteren van de ervaringen van anderen!

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik wilde antwoorden naar de Ohra, maar wij doen geen IVF / ICSI dus dan is het denk ik niet zo relevant voor je ;)

7. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    In het andere topic heb ik benoemd dat ik positieve ervaringen met PNO heb. Voor 2017 zou je dan de buitenland module moeten aanzetten, dit hebben ze veranderd, eerst zat het in de aanvullende verzekering. Wat ik heb begrepen is dat PNO in 2017 het buitenlandse tarief volledig vergoedt. Velen zijn ook bij umc verzekerd. Zij dekken het marktconforme Nederlandse tarief, waardoor je dus kans hebt dat je moet bijbetalen omdat de kosten van ivf in het buitenland over het algemeen duurder uitvallen dan in nl. Bij PNO heb je daar dus geen last van, ik heb altijd alles volledig vergoed gekregen (je moet de kosten wel eerst voorschieten). Alleen het invriezen van de cryo's werden niet vergoed, maar dat zou ook aan mijn aanvullende verzekering kunnen liggen die ik toen had gekozen. Misschien is dat nu anders met die module Buitenland, daar zou je ze even over kunnen bellen. Klantenservice heb ik overigens ook als zeer prettig ervaren, ze weten heel veel en zijn erg behulpzaam.
    Succes met je keuze!

Deel Deze Pagina