Een discussie met mijn man: hij vindt dat een fles wijn zeker minimaal 6 euro moet zijn wil deze lekker zijn... Ik ben meer van mening dat de smaak prima kan zijn als de wijn goedkoper is! Wat is jullie mening hier over? Hoeveel betalen jullie voor een fles wijn?
Ik ben het wel met je man eens, al zijn er uitzonderingen natuurlijk. Ik dronk altijd alle wijnen die er maar waren, maar toen ik me er wat meer in ben gaan verdiepen, ging er echt een wereld voor me open. Er zijn veel leuke boekjes en apps die de lekkerste wijntjes op een rijtje zetten per budget etc. Mijn vader is een echte wijnkenner en drinkt van alles, van goedkoop tot vreselijk duur. Het hoeft dus niet te betekenen dat goedkoper per definitie slecht is.
Hier het meest gedronken: mavrodaphne: rond de 6 euro Flaminco: 2 of 3 euro de mavrodaphne is ook wel 'voller' van smaak.. de Flaminco drinkt bijna als limonade weg. Maar het zijn sowieso beiden zoete wijnen.
De Rekenkamer: Wat kosten gratis games en wat kost wijn? kijk je op npo.nl Misschien leuk voor de discussie.
Ben het ook wel met je man eens al zijn er vast uitzonderingen. Wij betalen tussen de 8-12 euro voor een wijntje in het weekend en 10-16 euro voor wat specialere gelegenheden. maar we hebben ook een paar lekkere wijnen van 4-6 euro. Goedkoper is niet per definitie slechter maar er zijn in het goedkopere segment wel veel minder goede wijnen te vinden. Dan moet je echt goed zoeken. de rosé vind ik wat vaker lekker onder de 6, rode wijn nog geen gevonden van onder de 10 die echt goed smaakt.
Mijn man en ik vinden deze erg lekker. Velen zullen het bocht vinden en een hoop zal het niet kopen vanwege de lage prijs... https://www.ah.nl/producten/product/wi34376/zoete-spaanse-wijn-vino-tinto-dulce Verder vind ik deze lekker: https://www.gall.nl/shop/370797-tsantalis-imiglykos-agiorgitiko-75cl/?ns_mchannel=search&ns_source=adwords&ns_campaign=shopping&ns_linkname=feedt&ns_fee=&ns_fee=0 En deze https://www.jumbo.com/gallo-family-vineyards-summer-red-750ml/63413FLS/ Veel meer zal ik ook niet voor een fles betalen.
Ik heb geen minimum prijs. Ik vind hugo heerlijk. En die kost 3 a 4 euro Ik vind spatlese van de aldi heerlijk. En die kost 3 euro Ik vind arrogant frog van de mitra lekker. En die kost 8 of 9 euro ofzo. En ik kan duurdere wijnen ook waarderen. Zolang het maar een fruitige zoete wijn is. Dan ben ik gelukkig.
Wij drinken altijd de zinfandel van de lidl en deze kost 2.99 in Duitsland kost dezelfde fles 2.49 .. Maar anders zou ik tussen de 5 / 8 Euro betalen pf..
Ik drink maar 1x per jaar wijn (als champagne onder de wijn mag vallen) en die kost dan zo'n 50 euro voor een fles. Verder drink ik het nooit.
Meestal tussen de 4 en 6 euro per fles. Ik heb nu toevallig 3 flessen van Jamies Italian gekocht (van 3,49) omdat we die vorige week ook in Londen hebben gedronken en ik het wel een fijn (niet bijzonder, maar prima) wijntje vond. Ik hou vaak van wat zoetere/fruitigere wijnen (tempranillo, syrah, grenache) dan mijn vriend (cabernet sauvingnon) en we drinken weinig, dus het is vaak zoeken en soms miskopen..
Over het algemeen wel duurdere wijn ja. De goedkope wijnen zijn vaak gemaakt van de tweede of derde pers van een druif. Ik vind dat je dat proeft. En zoete wijn vind ik sowieso geen wijn. Maar ik heb de hotelschool gedaan en ik had altijd veel interesse in wijn (proeverijen, cursussen, etc) dus misschien ben ik ook bevooroordeeld. Ik heb wel altijd geleerd dat over snaak niet te twisten valt dus het is puur persoonlijk. Kan dus prima dat iemand de goedkoopste wijn fantastisch vindt smaken. Maar qua kwaliteit van de druif (of bijv rijping) zal over het algemeen gelden dat hoe duurder hoe beter hij is...
Ik ben het ook met je man eens... Ik vind een zinfandel van de lidl lekker, vooral de rosé voor zomers maar voor speciale dingen heb ik toch een duurdere wijn.
Eens met je man. Er zijn ok wijnen voor minder, maar de meeste zijn zo onopvallend dat ik het niet de moeite vind. Als ik dan eens drink, dan iets wat ik lekker vind. Niet iets wat me maar matig bevalt.
Divers. Een vriend en ik halen altijd wijn uit Frankrijk. Geen idee zo hoeveel het kost, maat lekker! Wel een wijntje voor speciale gelegenheden.