welke zorgverzekering voor bevalling/kraamzorg???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Migga, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Wanneer je geen vergoeding wilt/nodig hebt voor een poliklinische bevalling zou ik voor FBTO gaan, basisverzekering+gezinsplanning. Je bent dan 97,83 per maand kwijt. Er zit dan oa een kraampakket, bijdrage kraamzorg tot 200 euro, vergoeding lactatiedeskundige en vergoeding van 1 pretecho of nekplooimeting. Aangezien ik thuis wil bevallen vind ik dit een prima dekking voor dit geld!

2. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38

Hey Mugje, dat PDF bestand heb ik van de website van Delta Lloyd gehad. Het staat onder "vergoedingen aanvullende verzekeringen 2011", of zoiets. Maar ik moest ook even zoeken hoor. Vraag me altijd af waarom het zo lastig te vinden moet zijn.
    ------------------------------------------------------------

Minkie86: die verzekering van FBTO klinkt ook prima, voor alleen bevalling/kraamzorg is die best oke. Eigen bijdrage poliklinische bevalling en kraamzorg wordt bij elkaar vergoed tot maximaal 200 euro. Daarnaast zul je dus nog wat bij moeten betalen als je een poliklinische bevalling hebt gehad, maar daar staat wel weer tegenover dat je een kraampakket twv 30 euro krijgt.
    Maar zaken als buitenlanddekking, fysiotherapie en alternatieve geneeswijzen zitten er niet bij in.

3. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    @ migga; bedankt voor de tip. Ik heb de verzekering vanmorgen afgesloten, en dat scheelt me veel geld per maand! Thanks :D

Deel Deze Pagina