Voor eerste keer naar HA

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ellalalaaa, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Even een vraagje!
    IK heb zondag en vandaag positief getest!

En ik heb maar een afspraak gemaakt bij de huisarts.
    Is dat gebruikelijk of kan ik eigenlijk beter nog wat wachten?

Hoe stelt een huisarts vast dat je zwanger bent? Lever je dan wat plas is of is het dmv bloedprikken?

Er is hier vast wel iemand met ervaring!!!

2. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je huisarts feliciteert je en stuurt je weer weg met de mededeling dat je de verloskundige kan bellen rond de 8 weken zwanger zijn.

Of je moet wegens bv chronische ziekte naar de gynaecoloog en ben je een verwijs brief nodig van je huisarts.

Bloedprikken e.d gebeurd allemaal door verloskundige praktijk en/of gyn

3. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke! dank je! Heeft dus niet echt zin om te gaan dus!

Moet je zelf opzoek naar een verloskundige praktijk??

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd!!

Als je in Nederland woont, kan je je afspraak bij de huisarts afzeggen, even telefonisch melden dat je zwanger bent, en een verloskundige praktijk in de buurt bellen om je aan te melden. Hier mag je dan zo rond de 10 weken heen, en die regelen al de rest. Tenzij je idd een medische indicatie hebt waarvoor je naar de gyn zou moeten.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!

Ik zou even bellen voor de zekerheid want onze HA doet rond de 10 weken ook een echo altijd leuk een extra echo :D

6. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Bij 'onze huisarts' doen ze het precies hetzelfde als dat je thuis doet. Gewoon met urine en een testje met een staafje. Gewoon van hun eigen (huis)merk. Ik kan hem zelf bij hun kopen en zelf doen.
    Dus is niks specialer of noodzakelijker om nog naar de huisarts te gaan. Ik heb wel bloed laten prikken in het ziekenhuis een aantal keren om te kijken of de HCG waarden zich goed verdubbelden!

7. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben dus ook bij de HA geweest, werd gefeliciteerd en gevraagd of er nog bijzondere ziekte's etc in de familie zaten en toen kon ik een vk gaan bellen... Bij de eerste echo bleek het een 2ling te zijn dus kon gelijk naar de gyn!

8. Snoezepoes

20 nov 2008
    79
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd!! Owww zo leuk he als je dan eindelijk die positieve test in je handen hebt! Maar idd de ha laat je eerst een afspraak maken met de vk. En ik weet niet of je een idee hebt hoe ver je bent, want anders moet je misschien nog wachten en dat is zo irri!!

9. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Ik zou de huisarts afbellen en contact opnemen met de vk. Huisarts doet niets anders dan je feliciteren....

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gefeliciteerd!!

Hier feliciteerde de assistente me aan de lijn, en vertelde me dat ik wel op zoek kon naar een verloskundige.. Ze vertelde ook dat de testen daar nauwelijks verschillen met thuistesten. En dat positief, positief is..

11. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Nou ik heb helemaal niet mijn HA gebeld tot nu toe...
    ik had gelijk naar een verloskundigepraktijk gebeld en alles gaat via hun..

Ik heb zowieso toch al een rare huisarts, wat boeit hem dat ik een kind krijg. Ik heb vorige week een andere huisarst genomen die bij mij in de straat is, dat is veel makkelijker en ga binnenkort een afspraak maken.

Deel Deze Pagina