Niets binnenhouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LittleDevil1987, 30 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleDevil1987

    LittleDevil1987 Actief lid

    7 mrt 2012
    212
    47
    28
    Hoi allemaal
    Ik ben momenteel 11+4 weken
    Sinds week 8 zo beroerd.. niet echt misselijk maar zo 'blah'
    Nu is het zo dat ik na elke maaltijd moet overgeven, tot zelfs gal.
    Drinken blijft er ook niet in.
    Had al gember pilletjes gehad van de dokter maar blijft er niet in.
    Iemand tips?
    Geen primperan of motilium want dat mag ik niet wegens allergische reactie.
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wat rot, mag je wel emesafene of omeprazol? Hier hielpen emesafene zetpillen goed bij mijn vorige zwangerschap. Dit keer raadde mijn vk omeprazol aan maar uiteindelijk niet nodig gehad. Hopelijk voel je je snel wat beter! Probeer elk half uur een klein slokje te nemen, al is het maar een theelepeltje. Grote hoeveelheden zijn vaak lastig maar zo krijg je toch wat vocht binnen.
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik ben niet bekend met medicijnen. Bij mijn oudste bleef alleen de yoghurt drink van de Lidl hangen de eerste 7 maanden. Die in een flacon met een hoog calorieën aantal. De magere vloog er net zo hard uit.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Emefasene zetpil? En idd omeprazol, dat hielp en helpt mij wel.
     
  5. LittleDevil1987

    LittleDevil1987 Actief lid

    7 mrt 2012
    212
    47
    28
    Emefasene ken ik niet, kan je dat zo verkrijgen of op voorschrift?
    Dit is mn 5de zws
    Bij geen van de 4 voorgaande ben ik zo ziek geweest, nooit moeten overgeven
     
  6. LittleDevil1987

    LittleDevil1987 Actief lid

    7 mrt 2012
    212
    47
    28
    Is dat zo verkrijgbaar Emefasene of op voorschrift?
     
  7. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik kreeg het via de huisarts, volgens mij is het niet vrij te verkrijgen maar dat weet ik niet zeker. Zetpillen zijn sowieso fijn als je moet overgeven. Sterkte!
     
  8. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    311
    251
    63
    Vrouw
    Emefasene zetpillen, en kleine slokjes cola hielpen/helpen mij tegen de misselijkheid.
    Het is alleen op recept te verkrijgen. Misschien huisarts bellen en vragen of je het nog voor het weekend kan krijgen.
    Ik heb tot aan 18 weken ook heel veel overgegeven. Niks hield ik binnen, zelfs in ziekenhuis geweest voor infuus. Nu is de misselijkheid en overgeven nog niet weg, maar vele malen minder. Af en toe nog een zetpil. Ben ook nog geen kilo aangekomen, maar met de kleine gaat het heel goed. Mocht je daar je druk om maken, is dat niet nodig. Beterschap gewenst :)
     
  9. LittleDevil1987

    LittleDevil1987 Actief lid

    7 mrt 2012
    212
    47
    28
    Ok, maar als ik Emefasene zetpillen google kom ik enkel in NL tegen
    Ik zal eens naar de huisarts bellen of ze dit in België ook geven.
    Wanneer ben je naar het ziekenhuis gegaan voor infuus? Of wat was de stap dat je dacht van nu moet ik gaan? Of is dit via de gyneacoloog gegaan?
     
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    Het is vrijdag dus je kan eigenlijk nog kiezen naar wie je belt.
    Beschrijf wat er speelt en mss willen ze dan wel een voorschrift op uw ID zetten.
    Motilium mag niet meer, dus dat gaan ze u sowieso niet voorschrijven.
    Wat heb je nu? Antimitil of Emsityl?
    Volgens mij was er ook iets nieuw nu (navalit ofzo).
    Ikzelf nam primperan en postafene.

    Ik ben zelf Belgische en mijn gynaecoloog had met mij afgesproken dat ik wekelijks langs de huisarts ging (omwille van mijn gewichtsverlies en flauwvallen).
    Ik voelde ook wel aan dat het niet ging maar het was mijn 1ste zwangerschap en iedereen beweerde dat ze ook misselijk waren dus ik dacht dat het normaal was en erbij hoorde.
    Ik ben 1 keer via spoed binnengegaan met doorverwijzing van de huisarts en dan 1 keer in opname via gynaecoloog en 1 keer na een consult doorverwezen.
     
  11. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    311
    251
    63
    Vrouw
    Ik ben door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis toen bleek dat ik ketonen in mijn urine had. Daar is toen vastgesteld d.m.v. bloedonderzoek dat ik aan het uitdrogen was en ben ik uiteindelijk opgenomen. Ze hebben toen meteen verteld dat ik last heb van een HG-zwangerschap (overmatig braken).
     

Deel Deze Pagina