Welke zorgverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Aangezien ik helaas niks meer vergoed krijg wat betreft vruchtbaarheidsbehandelingen ben ik nu voornemens om over te stappen op een andere zorgverzekering.Nu zit ik bij CZ en die is best prijzig.
    Ik ben nooit ziek,maar vind wél een goede aanvulling voor de tandarts belangrijk,want stel je voor...
    Dus ben op zoek naar een goedkope verzekering die wél een beetje lief is.;).Kan iedere euro die ik bespaar goed gebruiken, aangezien we nu zelf moeten opdraaien voor de ivfpogingen en die zijn niet goedkoop..
    Heb al een beetje op het net gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer (en ben ook een beetje lui haha)

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    zelf heb ik dsw .. enbetaal ik 120 euro aanvullend ????

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    kijk eens bij cz direct.

4. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    wij zitten ook bij DSW
    € 253 per gezin (tarief 2011)
    incl aanvullend top Tandarts zit bij het aanvullende pakket.
    Bevalt ons prima.

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.836
    113
    He fijn topic!

Ik ben ook al aan het rondkijken wat een gedoe is dat toch altijd.... Ben nu collectief via mijn werk (scheelt echt veel bij mij, dus als jij via je werkgever ergens collectief kunt, zou ik daar naar kijken!) maar nu wil ik wel graag goed voorbereid zijn op evt zwangerschap/bevalling/kraamzorg, of behandeling om zwanger te worden...

En ik zie al dat mijn huidige zorgverzekering (zilveren kruis (overigens nooit iets over te klagen gehad!)) de poliklinische eigen bijdrage bevalling en eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed terwijl sommige andere niet zo dure aanvullende verzekeringen dat weer wel doen.. scheelt toch zo weer boel geld.

Mja en dan ook nog eens; ik zit nog niet ver genoeg in de onderzoeken om te kunnen zien of ik evt IUI of IVF zou moeten krijgen volgend jaar dus ik weet t ook allemaal niet meer hoor. Maakt het voor IUI of IVF nou veel uit waar je zit? Komt toch vanuit de basis?

Of jij was in het buitenland zeker of niet? Het is al allemaal zo'n gedoe en dan moet je dit ook nog eens goed geregeld hebben.. ik duik er binnenkort nog wel eens een paar avondjes in..

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je zou eens bij ONVZ kunnen kijken en dan de meest uitgebreide aanvullende verzekering, de "superfit". Deze hebben bij mij de laatste jaren een onbeperkt aantal IVF pogingen vergoed (9x) zelfs over de grens. Weet natuurlijk niet wat ze in 2011 gaan doen. Je betaalt uiteraard een hogere premie maar dan heb (had?) je ook wat! :)

Succes!

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.836
    113
    Ah thanks :) Achja tot nu toe is alles goed dus er zal ook wel weer niks uit dat laatste onderzoek komen, en dan worden we gewoon naar huis gestuurd ;) Dus tja het is zo lastig je kunt het niet voorspellen en als je eenmaal in de medische molen zit krijg je ook nog te maken met acceptatie bij sommige verzekeringen..

Maar ik zal daar tzt wel ander topic over openen onder vruchtbaarheidsbehandelingen, Zara vraagt hier juist naar de normalere verzekeringen

Sorry ;)

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier CZ plus en aanvullend tandarts 121,- pmnd. Wel een eigen risico van 470(!!!)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    #9 Zara75, 10 nov 2010
    Laatst bewerkt: 10 nov 2010
    Ik betaal nu bij CZ 128,- met een eigen risico van 165,-, dus ik schrik van jouw premie Bonnie.
    Ben voornemens dat eigen risico flink omhoog te schroeven naar 470,-, zodat de premies omlaag gaan.want verwacht weinig kosten te zullen gaan maken.
    Heb bij Ohra en de Friesland verzekeringen al aantrekkelijke premies gezien.(rond de 95,-, kijk dat scheelt!:) )
    Op vergelijkingssite.nl kun je al die verzekeringsmaatschappijen vergelijken.
    Weet niet of ik deze link mag plaatsen, anders excuus hiervoor..

Vroeg me alleen wel af, STEL dat ik nu in het nieuwe jaar zwanger mocht raken, waar moet ik dan aan kosten op gaan rekenen?Kosten die dus ten koste gaan van die eigen bijdrage.Want dat zou dus een overweging kunnen zijn om die eigen bijdrage lager te houden.Denk alleen niet dat ik zwanger raak, maar goed de wonderen schijnen de wereld nog niet uit te zijn...

Deel Deze Pagina