nieuwe regelgeving huur woningen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoe zat het nou? en de bedragen wanneer kun je nietmeer in een goedkopere huur woning trekken? (beneden de 650)

kennisen van ons willen verhuizen maar konden niet inschrijven??

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
  3. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Okee, dan krijgen wij dus vanaf 1 januari geen sociale huurwoning meer, terwijl we dan bijna 3 jaar ingeschreven staan.
    Er is nu al een groot te kort aan woning in mijn plaats en als ze dan ook nog maar eens 10% van de woningen mogen toewijzen aan hogere inkomens wordt het vrijwel onmogelijk om een sociale huurwoning te krijgen.

4. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik vind het ook terecht: door mensen met hoge inkomen die lekker lang in een goedkoop huurhuisje blijven zitten, is de markt nu helemaal op slot en komt er geen doorstroom.

Wij hebben na onze studies in een huurhuis gezeten van € 500 euro per maand en verdienden veeeeeel meer dan die €33.000. Daardoor hebben we lekker een paar jaar kunnen sparen voor ons eigen huis. Toen, jaren geleden, vond ik het al niet kloppen.

Dus, wat mij betreft, prima dat ze het op deze manier aanpakken!

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Maar als je meer dan 33.000 euro per jaar verdiend heb je toch geen sociale huurwoning nodig? Dan kan je makkelijk terecht in de vrije sector lijkt me. Ik zou ook wel in een goedkoop huurhuisje willen zitten maar snap dat dat met onze inkomens niet heel erg eerlijk is...

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar zoveel is 33.000 toch niet?

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het totaal niet terecht!
    Hier in de buurt zijn er gewoon bijna geen woningen in de vrije sector te huur.
    Stel je bent een tijdje samen met je partner en je wilt gaan samenwonen, en je verdiend meer dan die 33 duizend euro.
    Dan moet je dus wel wat gaan kopen....en wat nou als het samenwonen toch niet zo goed gaat.
    Dan zit je wel vast aan die koopwoning!

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nadeel is dat je met een inkomen van 33.000 in mijn omgeving (Alkmaar) niks koopt. Niet eens een appartement. En voor huurwoningen in de vrije sector stellen makelaars te hoge eisen waaraan bijvoorbeeld wij niet kunnen voldoen. Wij kunnen als alles volgens plan loopt (en dan moet er niks mis gaan!) over drie jaar pas wat kopen (niet eens iets helemaal naar onze zin maar ach) en proberen nu met onze ruilpartner voor 1 januari een woningruil erdoorheen te krijgen. Dat is onze laatste kans om een woning in een voor ons leuke wijk en plaats te krijgen. Ik had liever gezien dat ook wij kans bleven maken (met ons inkomen van ongeveer 35.000 en mijn man die in deze zeer slechte tijd met zijn eigen onderneming sowieso al geen hypotheek krijgt) op een huurwoning, al was het met een toeslag van 200 euro ofzo bovenop de sociale huurprijs. Wij vallen vanaf 2011 precies overal buiten.

9. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Hier moet je rond de 900/1000 neertellen voor een redelijke huurwoning dan.
    Wij vallen dus ner ertussen.... we verdienen teveel voor sociale huurwoningen en te weinig om een huur van 900/1000 op te brengen.

Enige wat we kunnen doen is kopen dan.

Dat was ook het plan van dit kabinet.
    Meer mensen dwingen om te gaan kopen om eigen kapitaal op te gaan bouwen.

10. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Nou, dat wou ik net zeggen. Dat is gewoon echt niet veel hoor... Ik denk dat de meeste mensen dat wel verdienen. Mijn vriend verdient dat in z'n eentje al.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

mensen dwingen om te kopen? niet erg handig toch ik bedoel als mensen met een laag inkomen gaan kopen kunnen die nooit een eengezinswoning kopen in de randstad oid

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    33.000 per jaar is zo'n 2750 per maand bruto, zal ergens rond de 1800 netto uitkomen gok ik. Als je dan in de vrije sector een woning moet huren van 900 euro, ben je dus al de helft van je inkomen kwijt aan huur. Dan gaat t wel erg hard hoor.

13. wij betalen nu 389 euro huur

als wij ooit 800 of 900 euro zouden moeten gaan betalen.
    dan geloof ik niet dat het goed komt

met alle vaste lasten zijn we rond de 1750 euro kwijt, als daar nog 500 extra huur bij zou komen...

Misschien voor de meeste geen probleem, maar ik werk niet dus manlief verdiend de boel alleen, ik denk dat het flink tegen zou vallen

14. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Voor de mensen met een laag inkomen zijn er dus sociale huur en koopwoningen (huur onder de 624 pm en koop onder de 157.000 kan er iets naast zitten).
    De VVD wil heel graag dat mensen die een koophuis kunnen betalen ook echt gaan kopen ipv huren.
    Dit plan was ook al in de verkiezingsperiode bekend.
    Daarna willen ze ook nog eens de huren flink omhoog gooien om de stap van huren naar koop voor de meeste kleiner te maken.
    De huursubsidie wordt hoger voor de lagere inkomens waardoor zij kunnen blijven waar ze nu zitten.
    Maar voor de hogere en middeninkomens wordt het bijna onmogelijk gemaakt om nog in een huurwoning te blijven zitten.

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nissy: Ja, inderdaad: Het wordt bijna onmogelijk gemaakt om een huurwoning te betrekken, maar ook om te kopen. Wij zouden een woning van (inclusief kosten koper) 156.000 kunnen kopen gezien wij nog een bedrijfsmatig krediet hebben. Mijn man heeft een gezond eenmansbedrijfje in een verkeerde markt. Hij krijgt dus zelfs die 156.000 niet en de gemiddelde koopwoningen beginnen hier bij 200.000. Wat ik zo jammer vind is dat veel mensen zoals wij buiten de boot gaan vallen. Wij willen zo graag kopen maar kunnen het niet. Terwijl ons inkomen ieder jaar stijgt en mijn man al vijf jaar goede cijfers kan overleggen. Dus wat doet het VVD nou eigenlijk echt voor ondernemers? Mijn man zit er sterk aan te denken om straks gewoon weer voor een baas te gaan werken. Jammer omdat ons inkomen dan weer achteruit gaat, en fijn omdat we dan in aanmerking kunnen komen voor welke woning dan ook. Nu komen we helemaal nergens meer voor in aanmerking.

16. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Begrijp ik het nu goed en sta ik dus voor niks ingeschreven?:(
    Dat zou dan weggegooid geld zijn.:(
    Wij huren nu particulier en vindt €600 veel huur. Vooral als je ziet wat een gewone huurwoning via de woningbouw hier kost.

Kopen zit er zeker niet in door een schuld van man.

Fijn...;)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar ze kunnen zoveel willen wij hebben een jaar inkomen van 43000 euro maar now way dat wij hier in nederland een huis gaan kopen wij zitten nu particulier gehuurd voor 650 dus nog goed te doen.

maar met 33.000 per jaar krijg je gemiddeld een hypotheek van 148.500 daar kun je in de randstad echt geen eengezins woning voor kopen en ook niet in deze regio (waar ik woon)

18. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik begrijp dit soort "excuses" niet zo goed.
    Dan zal je een baan moeten zoeken, net als andere gezinnen die niet rond kunnen komen van 1 inkomen. Zo te zien in je handtekening is je jongste over een jaar oud genoeg voor de kleuterschool (vanaf 4 jaar oud als ik het goed heb), heb jij tijd over voor een baan.

Nu ik er aan denk, gezinnen met 2 ouders die kunnen werken maar bewust ervoor kiezen om rond te komen van 1 inkomen, zijn ook een grote groep die bewust in goedkope huurwoningen blijven wonen. Dus niet met z'n allen gaan zitten miepen over die "grootverdieners" die hetzelfde doen en niet bewust kiezen voor een gezinsleven. ;)

19. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Maar er kunnen toch allerlei omstandigheden zijn waardoor iemand niet kan werken.
    Het kan best zijn dat ik door mijn ziekte ook een jaartje ertussenuit ben en dan moeten wij ook gewoon van minder rondkomen.

20. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    De vvd heeft op dit moment nog niks verbeterd, voor niemand.
    Hopelijk gebeurt dat wel op lange termijn, maar op dit moment zie ik het somber in.

Deel Deze Pagina