De tussentijdse toets....

Discussie in 'De lounge' gestart door lianda, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    wat kan ik nou allemaal verwachten???
    Ik heb hem morgenmiddag en ik ben nu best wel zenuwachtig!
    Volgens mijn instructeur zullen de bijzondere verichtingen ook aan bod komen en als ik die goed doe en straks met de praktijk niet tellen die dan niet mee voor de praktijk.
    Maar nu is mijn vraag aan jullie,hoeveel bijzondere verichtingen kun je vrwachten tijdens zo''n toets?
    En degene die al eens zo'n toest hebben gedaan viel het mee of juist tegen???

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vond die toets geweldig, alles wat mis kon gaan ging mis hahaha, alleen de bijzondere verichtingen gingen super. dus met het echte examen hoefde ik die niet te doen, van het half uurtje rijden heb ik 15 min stil gestaan bij stoplichten hahahah(en ook een andere rijinstructeur)

ik moest file parkeren, keren op de weg, bochtje achteruit rijden en de helling proef, dus viel me mee.

helaas haden ze met motorrijden geen tussentijdse toets dus 1ste examen(bestaat uit 3 delen) gezakt, 2de keer mazzel dat de examinator er al was terwijl ik nog aan het oefenen was voor mijn examen, dus hoefde maar 2 dingen te laten zien en mocht toen al naar huis (wist niet dat hij keek)

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik heb de TTT een paar jaar (13 jaar!) geleden gedaan.
    Het was eigenlijk een gewone les, maar dan met iemand anders (de examinator) naast je. Hij of zij kijkt hoe je het allemaal doet en geeft na de toets de uitslag en eventueel aandachtspunten. Er komen idd bijzondere verrichtingen aan bod. Bij mij 3 dacht ik. En als je die goed doet hoef je het niet meer op het praktijkexamen te doen.

Ik vond het ideaal. Je krijgt een goed beeld van hoe een examen gaat, je maakt kennis met de examinator en je hoeft bij het praktijkexamen geen bijzondere verrichtingen meer te doen. Hierdoor had ik veel minder zenuwen en ben ik in 1 keer geslaagd!

Succes!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jeetje, even terug denken, da's lang geleden.... Ik heb een TT gedaan en dat was een soort mini examen, het begon ook echt bij het CBR met je examinator ophalen, ik geloof ook met voertuig controle. Goed kijken als je wegrijd. Ik heb toen tussendoor ergens moeten inparkeren ( = bijzondere verrichting ) en ik geloof straatje keren of achteruit zo'n hoek om. Verder alle dingen die bij je rij examen horen, goed vooruit kijken, instructies opvolgen etc. Ik vond het heel relaxed want bij het uiteindelijke afrijden hoefde ik geen bijzondere verrichtingen meer, toen was het dus gewoon rijden en slagen!

Succes!

5. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Oh jeeh helling proef??? Nou die heb ik dus nog nooit gedaan! Morgen maar even tegen me rij instructeur zeggen dan.
    Heb voor die tijd nog een uur les dus mag hij me dat gaan leren.
    Inparkeren achteruit gaat bij mij veel makkelijker als voorruit.
    Ik ben echt heel erg benieuwd hoor hou jullie in elk geval op de hoogte!

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Succes! Zeker even de hellingproef oefenen, die komt zo af en toe wel van pas. Maar ja, uiteindelijk vind ik dat je pas echt leert rijden na je examen. Ik vond het ruk. Maar ik had ook een eikel van een examinator, ik moet nog net niet janken. Maar goed, uiteindelijk wel geslaagd met "echte" rijexamen, dat scheelt.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb de hellingproef gedaan, fileparkeren en straatje keren.

Als je in je TT daarvoor slaagt hoef je op je examen helemaal geen bijzondere verrichtingen te doen.

8. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ttt gedaan.
    Maar ik kreeg op mijn examen straatje keren, en file parkeren.

1e x gezakt en 2e x gehaald!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vond het echt meevallen...Kneep em van te voren echt!
    Maar stelde niks voor.
    Ik moest 2 verrichtingen doen waarvan er 1 goed moest gaan.
    En ik kreeg de stopproef en achterwaarts inparkeren.

Appeltje eitje dus!

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh ken een paar die hem net achter de rug hebben. Wat ze allemaal moesten? Meestal 2 byzondere verrichtingen zoals; keren op de weg, nummerbord lezen, handrem lampje herkennen in de auto, alarmlichten waar en waarvoor, parkeren..

whoops zie dat je hem al hebt gehad..dus je hebt vrijstelling van de byz.ver? goed hoor..Nu nog dat pasje!

11. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Nee hoor ik heb hem vanmiddag om 14:55uur ik knijp hem nu wel hoor.:):(

12. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

tussentijdse toets heb ik niet gedaan, zonde van me geld.

gister examen gedaan, kreeg ook 2 speciale verrichtingen... de stop opdracht en straatje keren

de uitslag was: GESLAAGD :D

13. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ow en heel veel succes natuurlijk!!!!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dit zijn geen speciale verrichtingen hoor;)

Maar de regel is: Je moet er 2 doen met je ttt en als er 1 goed gaat, krijg je vrijstelling.

Deel Deze Pagina