welke zorgverzekering

Discussion in 'De lounge' started by Kwekijzer, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Welke verzekering zit je? Want ik denk dan dat je goedkoper bent dan PMA.
    Ik zit volgens mij nu op 135, met 3 sterren en tandarts aanvullend (weet zo niet uit m'n hoofd hoeveel). Ik vond vooral het aanvullende pakket heel interessant van Menzis, weet niet hoe dat bij jouw verzekering is.

2. bumpie

bumpie Niet meer actief

wij zijn verzekerd bij menzis via fnv. Bevalt me heel erg goed. Fysio krijgen we 100% vergoed. Dit is voor mij een must.

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

volgens zorgvergelijker zou ik het beste naar de orah kunnen gaan en ben ik oververzekerd bij CZ

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Interessant topic!

Wij zitten nu bij Univé. Op zich prima, maar ik ben nu al 4 maanden bezig om de osteopaat vergoed te krijgen. Heb het nu al 3 keer telefonisch toegezegd gekregen, maar heb nog altijd niets ontvangen...

Dat van PMA klinkt heel aantrekkelijk. Heb het ook al vaker voorbij zien komen. Op zich willen wij alleen een basisverzekering.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

#25 Saja87, Nov 19, 2011
    Last edited by a moderator: Nov 19, 2011
    Zilverenkruis achmea

edit

Ik zit toevallig kassa te kijken en de Ditzo zorg verzekering is het goedkoopste ennn heeft het meeste in het basispakket zitten

6. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,124
    2,959
    113
    Female

Ditzo, dekt volgens mij geen kosten van orthodontie, althans die kan ik niet vinden.. Daar kan je je bij PMA wel voor verzekeren. Als je puberkids hebt wel heel belangrijk denk ik:D

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohhjaa daar heb ik niet naar gekeken maar die heb ik voorlopig ook nog niet nodig hahaha

Edit even voor je opgezocht:D

Orthodontie (tot 18 jaar)
    Wat wordt vergoed?
    ZorgBeter
    - 75%. Maximaal € 500
    gedurende de
    looptijd van je
    verzekering
    ZorgBest
    75%. Maximaal € 750
    gedurende de
    looptijd van je
    verzekering.

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

Jun 19, 2011
    2,205
    0
    0
    NULL
    NULL
    ??
    Wij zitten ook bij zilverenkruis. Volgend jaar zouden we met 4 sterren aanvullend en 3 sterren tandarts op 152,00 pm zitten :(

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja dat betaald mijn moeder dus ook.

Maar heb vandaag mn premie open gemaakt en staat toch echt 126 euro:(:(

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Is de premie bijv niet leeftijdsgebonden? ( ik roep maar wat hoor? :) ) of je hebt bijv een collectiviteitsverzekering waardoor je korting krijgt?

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee want mn moeder heeft exact de zelfde premie..
    En een vriendin van mij ook

Nee collectief ook niet.
    Nooit gedaan via werk

12. Cupido

Cupido Fanatiek lid

Jun 19, 2011
    2,205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het leeftijdsgebonden. Mijn man betaald enkele tientjes op jaar basis minder en hij is 4 jaar jonger.

De premie die ik doorgaf is met collec.korting er al af...

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zal ik eens een foto maken en Pben van mijn polisblad? Misschien kun je er wat op vinden wat ik mis :D

14. Cupido

Cupido Fanatiek lid

Jun 19, 2011
    2,205
    0
    0
    NULL
    NULL
    niet duur, zou het gelijk doen :)
    Maar maak je er ook gebruik van???

wij hadden vorig jaar de basis + 1 ster en 2 ster tandarts. We zijn veel goedkoper uit geweest. Geen bevalling, geen bril, geen andere kwaaltjes. De belangrijkste zaken worden vanuit de basis vergoed.

Dit jaar verwacht ik wel veel zorgkosten en is het nu echt puzzelen of het wel de moeite is om flink hoger te zitten. Vind het wel lastig om in te schatten wat je nodig hebt.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja bril en tandarts wel.

en psychologische hulp ofzo ook al weet ik niet of dit in 2012 ook nog nodig is maar dat zit dus niet meer in het basis pakket.

Anders ga ik naar de basis met alleen een tandarts verzekering.

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

Jun 19, 2011
    2,205
    0
    0
    NULL
    NULL
    de psychologische hulp is hier misschien net doorslaggevend om van 2 naar 3 ster te gaan voor mijn man... dan wordt nl ook die 20 euro eigen bijdrage vergoed van de eerste 5 sessie (toch weer 100 euro).

Ik ga denk ik voor de 4 sterren. Haal het er wel uit dit jaar.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik heb twee jaar terug de 4 sterren genomen ivm zwanger worden wat niet lukte. Allerlei onderzoeken gehad zouden beginnen met behandeling gelukkig toch spontaan zwanger geworden en toen zo gelaten voor mn bevalling.

En gelukkig maar want die liep ook anders als gepland hahaha

18. Hmpf ben nu al de hele avond (naja, vanaf 9 uur..) aan het zoeken welke verzekeraars allemaal een vergoeding van de eigen bijdrage bij GGZ/psychiatrie zonder opname vergoeden. Echt vet kut dat er nu weer een eigen bijdrage verplicht is grrr.
    Denk dat ik maar niet depressief moet worden volgend jaar :D :p

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Wat vreemd dat je zo goedkoop bent met Zilveren Kruis.
    Mijn vriend zit daar dus ook bij en is hartstikke duur uit! Terwijl hij volgens mij niet eens zo uitgebreid verzekerd is... vreemd.

20. Cupido

Cupido Fanatiek lid

Jun 19, 2011
    2,205
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo zat ik dus gisteren ook, maar dan voor het hele pakket. Ben er nog niet voor 100% zekerheid aan uit.

Share This Page