Hier ook PMA. Ben er zeer tevreden over. Wij gaan volgend jaar maar 6 euro meer betalen. Hebben extra 2 en tand 2. Ook de declaraties lopen erg vlot en als je menzis belt zijn ze altijd heel vriendelijk. Laatst had ik een vraag waar dat meisje het antwoord niet op wist, is dat na gaan vragen, nog geen antwoord en heeft toen een terugbel afspraak gemaakt. En zich daar ook aan gehouden. Dus echt super service
Heb ook gisteren de polis van CZ binnen gekregen. Wij gaan met z'n 2en nog geen 10 euro extra betalen in de maand. Ook veranderd er voor ons niet zo heel veel in de vergoedingen dus ik blijf lekker zitten bij CZ. En wat we ook mogen doen vanaf 2012 is het eigen risico in 10 termijnen betalen en krijgen aan het einde van het jaar terug wat we niet gebruikt hebben. En tot nu toe is het eigen risico iedere keer opgegaan maar dan zitten we niet in ene met een rekening van 150 euro wat we in termijnen moeten betalen omdat we dat niet zo 1 2 3 op de plank hebben liggen.
Toch heb ik het idee dat CZ qua prijs vrij hoog zit en dat het ook in het aanvullend toch een stuk minder gaat vergoeden. Ik ben me aan het verdiepen erin om collectief te verzekeren via consumentenbond. Ik kan kiezen of om lid te worden van ze (en zelfs dan ben ik goedkoper uit per maand) of om 2 maanden lid te worden en dan daarna gewoon collectief verzekerd te blijven. zijn hier mensen lid van de consumentenbond? En wat zijn jullie ervaringen?
Ik ga in 2012 betalen (collectief ): Basis 107,80 Plus PZP 14,95 Tandarts PZP 18,55 En manlief heeft een TOP PZP i.p.v. PLUS en betaald 31,00.
Om het nog moeilijker te maken (dit las mijn man afgelopen zaterdag in de Telegraaf), je hoeft de basisverzekering en de aanvullende niet bij dezelfde verzekeraar af te sluiten....
ik ga weg bij menzis. ben er zo klaar mee. Niet alleen om de prijs, maar ook omdat als je belt met een doodsimpele vraag over vergoedingen ze niet kunnen vertellen. Dus je word er niet wijzer op. Heb al verschillende dingen bekeken en deze week wil ik de knoop doorhakken wat ik ga doen.
Ik ben ook collectief verzekerd natura polis (wat dat dan ook zegt) 107.80 pus collectief 19.25 tandarts collectief 23.35 Hoe zou dat komen dat jou bedragen anders zijn dan de mijne? Want ik ben dus ook collectief verzekerd en volgens mij is het verder hetzelfde of ben ik meer extra verzekerd?
Vorig jaar wel, toen wilde ik overstappen, nu blijven we zeer waarschijnlijk bij dezelfde verzekeraar (Zilveren Kruis, collectief via zijn werk) geen idee wat we betalen.
Ik kreeg van de week mijn polis van VGZ Gezin binnen. Ruim 150 euro! Daar schrok ik toch wel van. Wil graag overstappen, maar vind het heel moeilijk. Heb nu 2 miskramen achter de rug en de onderzoeken gaan nu komen en de kans is ook reëel dat we richting Gent gaan als er niets wordt gevonden in NL en zij niet meer willen doen dan de standaardonderzoeken. Maar welke verzekering dekt kosten in het buitenland? En als je op eigen houtje richting het buitenland gaat? Iemand een idee?
Volgens mij zouden mensen graag aankloppen bij mensen die van a tot z kunnen vertellen wat wanneer het beste is om verzekerd te hebben... s v steenis, Als ik kon zocht ik het voor je uit, maar ik snap er zelf nog maar weinig van. Ik schrijf mijn vragen bij een verzekering nu op. Dus ik kijk de polis door en alles waarvan ik denk dat het belangrijk is, maar ik snap het niet, daar zet ik een vraagteken bij en vraag het dan na. Verder heb ik nu mijn wensen en verwachtingen voor 2012 op een rijtje gezet. Als iemand nog meer tips heeft, ik hoor ze graag
Geen idee of het mag maar ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige mannen op dit forum... Ik hoop dat fanatiek met mijn vriendin meedoen met zwanger zijn ook een beetje telt. Mijn vriendin is dus voor het eerst zwanger en ik heb beloofd de zorgverzekering uit te pluizen. Net als veel dames loop ik tegen nogal wat vragen aan maar als man ben ik nog net dat beetje extra gehandicapt in het zoeken Ik heb op verschillende vergelijkingssites gekeken of ik er uit kwam (independer, verzekeringssite, goedkopezorgverzekeringen.com). Op goedkopezorgverzekeringen.com hebben ze een mooi overzicht van wat je per aanvullende verzekering allemaal krijgt vergoed, waaronder metingen, cursussen, kraamzorg, borstkolf en meer dingen waar ik weinig van weet. Allemaal hartstikke duidelijk, maar waar ik geen idee van heb is wat die dingen eigenlijk kosten en of het uberhaupt de moeite is om een aanvullend pakket te nemen. En heb je al die dingen ook echt nodig? Als ik eenvoudig vergelijk kom ik uit op een FBTO basisverzekering plus de FBTO gezinsplanning aanvullende verzekering (samen 102,82 dus best goedkoop), maar is het voldoende of koop ik dan een kat in de zak? Alle hulp is welkom!
DvK: ik heb gister ook gekeken naar de gezinsplanning module van FBTO. Maar die vergoedt maar een bepaald totaalbedrag (weet het ff niet uit mn hoofd maar lees de polisvoorwaarden even door) voor poliklinische bevalling en eigen bijdrage kraamzorg. Ik weet natuurlijk niet of jouw vriendin überhaupt in het ziekenhuis wil bevallen en/of jullie het belangrijk vinden om dekking te hebben voor de eigen bijdrage kraamzorg (die is zo'n 3,40 per uur geloof ik, standaard is de indicatie 49 uur dus reken maar uit). Ik wel, vandaar dat ik besloot FBTO niet te nemen. Cursussen hebben verschillende kosten, en gaan allemaal via de kraamhulporganisatie. Je kunt daar dus kijken welke cursus jullie willen volgen (if any) en wat dat kost. Borstkolf kun je huren of kopen, ligt eraan of je partner dat wil en/of het nodig is. Oftewel: je moet eerst duidelijk hebben wat jullie wel of niet belangrijk vinden en dan pas kun je weten of je een kat in de zak koopt of niet Succes! (en natúúrlijk zijn mannen ook van harte welkom op dit forum!!)
Ik heb nog even gekeken, FBTO vergoedt de eigen bijdrage kraamzorg en poliklinische bevalling tot max 200 euro per bevalling. Dat vind ik dus niet voldoende, maar jullie misschien wel.
Ik stap over van agis gezinnenpolis naar zilveren kruis 3 sterren, via de consumentenbond. Mijn contract loopt af, dus geen collectiviteit meer, dan wordt het ineens wel een stuk duurder. Heb even geen energie om me er enorm in te verdiepen, zit midden in een verhuizing, vandaar de vergelijker op c-bond. Die is wel heel duidelijk trouwens, kan je behoorlijk goed op aangeven wat je wil. Ik snap niet goed hoe het kan, maar hij rekende uit dat mijn nieuwe verzekering iets van 109 kost, maar als je hem rechtstreeks bij zilveren kruis regelt is ie meer dan 130... Je krijgt wel iets korting, maar niet zoveel. Nou ja, we zien het wel. Nu snel slapen en morgen weer verder inpakken