welke zorgverzekering

Discussion in 'De lounge' started by Kwekijzer, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,637
    380
    83
    ..
    Ik zit nu bij zilveren kruis en zou 8 euro meer moeten betalen,
    echter is dat met een collectiviteit via de universiteit van 15%..
    Ik ben inmiddels afgestudeerd, dus de prijs zal aanzienlijk omhoog gaan..

Nu kan ik mij via mijn werk verzekeren bij IZZ met collectiviteit, iemand hier ervaring mee..?

2. albertina1979

albertina1979 Niet meer actief

Ik zit met mijn zoontje bij Zilverenkruis Achmea en mijn man bij Agis. Ik vind Zilveren Kruis erg duur, maar zij vergoeden de eigen bijdrage van medicatie tot 1000 euro (in 2012) en aangezien wij iedere maand een eigen bijdrage moeten betalen scheelt dit dus al in ons geval 500 euro per jaar. Tevens is onze zwangerschapswens hoog en ook de eigen bijdrage voor een ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie en de eigen bijdrage voor kraam zorg a 4 euro per uur worden vergoed.

Mijn man zit echter bij Agis, omdat hij geen specifieke zorg nodig heeft en zij goedkoper zijn.

Ik betaal (collectief) 154,12 in 2012 voor een 4 sterren polis en tandarts 2 sterren

Manlief betaald 146,00 in 2012 voor een Comfort polis en tandarts compact

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

via cb kan je collectief verzekeren

4. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik had vroeger menzis, ben niet tevreden, daarna zekur, dik tevreden! Maar in dk zit je ziektekosten inbegrepen bij de belasting.

5. DvK

DvK Nieuw lid

Nov 22, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gezellig forum :) Alvast bedankt voor de hulp tot nog toe!

Maar hoeveel kraamzorg is eigenlijk gebruikelijk? Als ik de aanvullende polissen bekijk wordt er meestal ergens tussen de 10 en de 15 uur kraamzorg thuis vergoed, wel of niet met een eigen bijdrage van 4 euro per dag. Dat zou ons dan 60 euro kosten en dat klinkt heel redelijk. En hoe hoog zijn de kosten van een bevalling ongeveer? 200 euro zal inderdaad te weinig zijn, maar hoeveel is het dan wel...

En dan geven Goedkope Zorgverzekering en Independer.nl ook nog eens allebei verschillende adviezen...

Momenteel ben ik het meest enthousiast over een Agis Basisverzekering + Agis gezinspolis. Daar zit 5 x 5 uur kraamzorg in, volledige vergoeding voor een niet klinische bevalling en nog allemaal extra dingen. Je betaald 133 euro per maand maar dan ben je wel goed verzekerd heb ik het idee.

Klinkt dat logisch geredeneerd? Of zie ik iets over het hoofd?

6. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wij zitten beide bij Zilveren Kruis collectief via het werk van mijn man. Wij betalen nu rond de 260 euro per maand en gaan geloof ik richting de 280 euro per maand volgend jaar. Pfff ik vind het wel een berg geld.

Ik heb 4* en mijn man 3 * en tandarts allebei tot 500 euro verzekerd.

Ik ben verder wel tevreden over Zilveren Kruis, goede service en eigenlijk nooit gezeur. Ik zit zelf in het hoogste pakket omdat we onze dochter via ICSI hebben gekregen en nu bezig zijn voor een tweede kindje.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Voor zover ik weet zit de VK, hulp bij de bevalling en de kraamzorg tot een max van 80 uur, bij de basisverzekering in. Je moet dan nog wel de eigen bijdrage betalen van ongeveer 4 euro per uur. Gemiddeld heb je geloof ik recht op 49 uur. Dat dus x 4 euro, dan weet je ongeveer je eigen bijdrage.

Voor een niet medische poliklinische bevalling, heb je wel een eigen bijdrage, ik dacht dit jaar iets van 140 euro. Als het een medische kwestie word, dus onder leiding van de Gyn, krijg je de bevalling wel helemaal vergoed. Thuis bevallen word bij mijn weten ook geheel vergoed.

Al wat in de aanvullende verzekering zit is extra. Dat zijn dan bijv die 10 tot 15 uur kraamzorg extra. De vraag is of je dat nodig gaat hebben. In de basispolis zit volgens mij al tot max 80 uur kraamzorg (10 dagen van 8 uur) en de vk kan dit aan de hand van het landelijk indicatie protocol aanpassen als het nodig blijkt te zijn. De eigen bijdrage is soms ook verzekerd uit de aanvulling, tot ongeveer 4 euro per uur.

Ik zou even goed rekenen hoeveel het je gaat kosten en dan kijken of het rendabel is om er een extra verzekering voor af te sluiten.

8. DvK

DvK Nieuw lid

Nov 22, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik de redenatie van Bluesky volg (en daar neig ik sterk naar), dan is een basisverzekering dus voldoende om de grootste angel uit de kosten voor een bevalling te halen. Dat is wel een eyeopener moet ik zeggen. Omdat de basisverzekering bij elke zorgverzekering qua inhoud gelijk is kan ik wat meer naar een voordelige premie ipv de inhoud gaan kijken.

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Als je weet dat je weet dat je gaat bevallen in 2012 is de verzekering van FBTO misschien wat, want daar kan je voor een klein bedrag laten verzekeren voor kosten rond de bevalling

De basispremie is 96,75 (Is volgens mij ook redelijk goedkoop)
    Module gezinsplanning 6,07 (Per jaar dus 72,84)
    En dan krijg je onder andere een vergoeding per bevalling/kraamzorg tot maximaal 200,- en alleen je eigen bijdrage is meestal al rond 200,- voor kraamzorg
    je krijgt of één nekplooimeting of één pretecho vergoed tot 100,-
    FBTO - i n f o
    De rest van de vergoeding staat hierboven, maar als je zwanger bent dan haal je die premie kosten van 72,84 er wel uit..

10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Je moet in het vergelijken wel goed kijken of je denkt al die aanvullingen wel echt nodig te hebben!! Wij hebben een zo beperkt mogelijk pakket: voor onze kinderen wordt praktisch alles vergoed in de basispakketten, en zelf hebben we zoals het nu lijkt niet veel extra zorg nodig. En mocht dit toch het geval zijn, dan moeten we dus een deel zelf bepalen, dat is dan pech.

Vorig jaar hebben we ondanks dat we zwanger waren toch besloten een pakket te kiezen waarin bv de eigen bijdrage voor kraamzorg niet werd vergoed! Want als je doorrekent hoeveel minder premie je dan betaalt, daarvan kun je makkelijk die eigen bijdrage betalen!!

Stel je moet 150 euro per maand betalen ( dat is wel heel veel hoor!!), ik betaal waarschijnlijk ongeveer 110 per maand, dan scheelt dat op jaarbasis 40 euro per maand. Reken maar uit: 12 keer 40 euro is toch 480 euro!!! Daarvan kun je indien nodig al heel wat extra bijdragen vergoeden!!

Ook ga ik dit jaar geen tandpolis afsluiten. Ik heb nooit iets, en een controle is ongeveer 20 euro. Terwijl je voor een verzekering toch al minstens 10 euro moet betalen, en dan krijg je nog maar tot bv 250 euro vergoed. Dus de winst is dan snel gemaakt. En tja, heb ik een keer pech en heb ik wel echt iets, dan moet ik dat zelf bijbetalen.

Dus ik denk dat je alleen moet bijverzekeren als je zeker weet dat je het nodig gaat hebben!

11. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    We waren vorig jaar collectief verzekerd bij VGZ (unitedconsumers).
    Mijn man en ik waren allebei uitgebreid aanvullend verzekerd en dan had mijn man ook nog het TandBest pakket.

Na wat vergelijkingen gedaan te hebben op internet kwam Blue
    van VGZ voor ons het voordeligst uit de bus.
    Mijn man heeft basis +pakket B (incl tand ) en ik heb zelf voor
    basis +pakket A gekozen omdat ik geen tandverzekering nodig heb.

We krijgen meer vergoed en betalen minder dan als we collectief
    bij VGZ blijven.
    We gaan nu in totaal 231 per maand betalen.

12. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Ik wil ook overstappen. Zit nu bij CZ en betaal 282 euro per maand voor man en mij. Heb gekeken en opzich kwam delta lloyd wel goed over en ohra ook. Dus nu twijfel ik. Van al die vergelijkingssites wordt ik kriegel. Ik snap daar niks van. Heb gewoon via de sites (ohra en delta lloyd) een premieberkening gedaan.

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Zit er iemand toevallig bij unive zekur? Heb nu FBTO waar ik 236 pm kwijt ben en unive zekur 232 pm. Ohra en delta lloyd vallen hierbij toch af haha. Heb het nog weer opnieuw bekeken.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    wij zijn overgestapt naar FBTO.
    We waren bij VGZ verzekerd (basis, mix aanvullend en gezin) en vanaf januari alleen een basispakket.

Vind het heel erg handig, dat je aanvullende modules aan en uit kunt zetten!

15. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Maar heb je niet bij FBTO dat je voor bepaalde modules met wachten voordat je ze gebruikt.
    Zo is voor mij fysio belangrijk. Als ik deze module nu niet aanzet en ik over 5 maanden het nodigheb, lees ik in de voorwaardes dat je eerst een half jaar moet betalen en wachten voordat je de module kan gebruiken

Ik heb het net ook allemaal nagekeken en ik ga over van VGZ naar Zorg en Zekerheid denk ik

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Dat geldt alleen als je al een verzekering hebt lopen bij FBTO dus niet als je "nieuwe" klant bent.

Wachttijd
    Sluit je deze module tegelijk met je FBTO basisverzekering? Dan kun je de module meteen gebruiken. Sluit je de module later? Dan geldt voor paramedische behandelingen een wachttijd van 6 maanden. Je betaalt dan wel premie, maar kunt deze module nog niet gebruiken voor deze behandelingen.

17. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Dus het "aan" en "uit" zetten van aanvullende modules heeft wel haken en ogen, je kunt niet zomaar wisselen als je iets opeens wel nodig hebt, dat is denk ik ook wat Sjaam bedoelt.

Ik heb net de knoop doorgehakt, mn zoontje en ik gaan weer terug naar Delta Lloyd. Bij de vorige zwangerschap ook gedaan en dat is goed bevallen (haha leuke woordspeling ;)) Ik zag dat er nu een korting geldt bij Independer van 10,30 euro p.m. Volgens mij was dat eerder deze week nog niet, of het is me in ieder geval niet opgevallen. Maar het is wel mooi meegenomen en heeft mn keuze gemakkelijker gemaakt.

Goh volgens mij ben ik in de afgelopen jaren nog nooit zo vroeg geweest met de knoop doorhakken.. meestal is het ergens in de laatste week van december pas ;)

18. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Maar dat betekend wel dat je nu alles aan kan zetten omdat je een nieuwe verzekering afsluit, maar als je het eenmaal uit hebt gezet het dus niet zomaar weer aan kan zetten als je het nodig hebt.
    Dus idd met haken en oren deze verzekering.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik zit te denken om over te stappen van CZ naar Interpolis, dan zou ik 10 euro minder premie betalen en de vergoedingen die ik belangrijk vind zijn gelijk. Heeft iemand ervaring met Interpolis? Hij staat niet bij independer.nl en verder is die zorgverzekering niet zo bekend.

20. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Mn moeder heeft interpolis, via de Rabobank. Bevalt haar goed geloof ik.

Share This Page