oorpijn buitenkant

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Autsj! Even klagen en misschien ben ik niet de enige (je weet maar nooit).

Dinsdag had ik een mega jeuk aan mijn oor rechts. Ik heb me gek gekrabt. Woensdag was het rood en vurig en dik. Deed ook zeer. Toch maar naar de huisarts. Een zalf meegekregen (Wana, antroposofisch) en 's avonds had ik toch een pijn onder mijn oor, precies in het kuiltje bij de kaak. Vannacht kon ik er niet van slapen en toen maakte ik me toch wel zorgen. Wat is dit toch? Ontsteking van de buitenkant door bacteriën. Lekker ruim. Vanochtend was het nog erger, toen kon ik mijn hals niet met goed fatsoen aanraken. Dus toch maar weer bellen. Praktijk gesloten. Ik heb de vervanger gebeld.
    Die heeft nog eens gekeken. Van binnen ziet het er goed uit, het zit echt aan de buitenkant. Fucidin meegekregen en dat lijkt wat te helpen. De pijn rond mijn oor is mijn lymfeklier, die hard aan de slag is gegaan. Ik ben er helemaal vervelend van. Ik heb op advies maar paracetemols geslikt twee stuks en dat lijkt ook wat te helpen.

Maar tjemig zeg, wat kan zo'n lymfeklier vreselijk veel pijn doen! Kan ik daar, naast de paracetemols, nog iets anders aan doen?

En het meest vervelende vind ik toch dat ik de neiging heb om mijn bed in te stappen en mijn slaap in te halen en gewoon te rusten, maar met een springende peuter is dat knap lastig he?

Even zielig zijn dus, ik hoop echt dat het morgen een stuk beter gaat. Bah bah..

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    als je 2 paracetamol met 1 ibuprofen neemt dan versterkt het elkaar en werkt het beter. Ik zie niet in je banner dat je zwanger bent, als je dat wel bent mag je geen ibuprofen.

3. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik ben al weken zoet met mijn lymfeklieren (die in mijn hals) advils werken wel tijdelijk bij mij en ja heb 2 kleine kinderen dus dan kom je ook niet aan je rust toe al is dat wel belangrijk. ;)

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Het zal bij mij eens normaal gaan :( Heb de halve middag op de huisartsenpost gezeten. Het werd niet beter, eerder pijnlijker en als ik doorsla, dan sla ik ook door. Ik ging me van alles in het hoofd halen. Het was niet de paniek waardoor ik moest komen, dan wel de omschrijving. Komen we daar, zit je te wachten, werd manlief opgeroepen voor een storing. Daar zat ik dan, met peuter en een zeer hoofd en geen vervoer.

Eindelijk aan de beurt, meteen koorts gemeten. Dat verbaasde de arts; ik had 37.3 via het oor. Lekker vaag, want ondertussen kookte ik in mijn hoofd voor het gevoel. Wel flinke ontsteking van buiten en nu heb ik antibiotica gekregen voor tien dagen. Ik hoop dat dit wel gaat werken. Wat had ik de balen erin zeg. Moest een taxi terug nemen, want lopen is heel ver en een bus stopt er wel, maar dan ben ik nog 20 minuten onderweg.

En maar blijven lachen.. er is tenslotte een kleintje bij. Maar goed, op een gegeven moment kon ik ook even niet meer en moest ik echt even van me af janken. Gelukkig zat Esmae toen net lekker te spelen bij de dokter in de spreekkamer.

Nu wil ik instorten, maar dat gaat dus niet. Manlief is nog steeds niet thuis.

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

sterkte. ik ben sinds vorige week van mijn ooronsteking af. na de antibioticakuur was het over.

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Dank je wel!

Deel Deze Pagina