Utrogestan en Pregnyl tegelijkertijd gebruiken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zara75, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.036
    6.150
    113
    Happyland
    Ik heb de ervaring dat mijn luteale fase na gebruik van decapeptyl superkort is. Na IUI werd ik al 10 dagen na inseminatie ongesteld en na IVF precies 1 week na terugplaatsing.
    In mijn normale cyclus heb ik een luteale fase van circa 14 tot 16 dagen, dat scheelt nogal..
    De komende poging moet ik helaas weer decapeptyl spuiten, voorafgaande pogingen mocht ik Cetrotide spuiten, hiermee werd ik tenminste niet te vroeg ongesteld.
    Heb dit natuurlijk aangekaard bij mn arts en hij heeft toen meteen in mn dossier geschreven dat ik na de terugplaatsing en die bolletjes en pregnyl moet gaan gebruiken, dubbelop dus...
    Mijn vraag is: Zijn er hier vrouwen die hetzelfde probleem hebben met die deca en ook dubbele troep moesten gebruiken? En heeft het wel nut??

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ik gebruik alleen utrogestan, dus over dubbel gebruiken kan ik je geen ervaringen vertellen.

Omdat ik wat twijfels had over de utrogestan, gaf mijn arts aan dat de hoeveelheid progesteron die je aanmaakt als je zwanger bent, zoooooo veel hoger is dan die 3x2 utrogestan, dat dit echt nooit kwaad zal kunnen. Ik denk dan met mijn leken verstand dat pregnyl ook wordt aangemaakt als je zwanger bent (hcg), dus kan me dan niet zo goed voorstellen dat je op een te hoge dosis uit zou komen hoor.

Ik zou me er dus niet te veel zorgen over maken en gewoon doen wat je arts zegt. En anders nog even navragen waarom hij het dubbel voorschrijft en niet een van beide. Maar ik denk dat je na de iv sowieso al utrogestan gebruikte en daar dus na een week toch nog door heen brak, dus misschien vandaar nu ook nog de pregnyl erbij?

Ik zit dus gewoon met je mee te denken hoor en ben geen arts, maar misschien heb je er iets aan.

Deel Deze Pagina